משפחות שכולות נגד האלוף יאיר גולן: "מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני חיילי צה"ל"

כמאה משפחות שכולות פנו לשר הביטחון ודרשו ממנו כי לא ימנה את סגן הרמטכ"ל לשעבר לתפקיד הרמטכ"ל: "אדם שדם ילדנו זול בעיניו אינו יכול לשמור ולפקד עליהם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/08/18 20:35 א באלול התשעח

משפחות שכולות נגד האלוף יאיר גולן: "מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני חיילי צה"ל"
מתנגדים למינויו. גולן עם נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

משפחות שכולות נגד האלוף יאיר גולן כמאה משפחות שאיבדו את יקיריהם בפעולות טרור דרשו הערב (חמישי) משר הביטחון שלא ימנה את סגן הרמטכ"ל לשעבר למחליפו של רא"ל גדי איזנקוט.

"מהתבטאויותיו של האלוף גולן עולה תמונה מדאיגה של מפקד המוכן לקחת סיכונים מיותרים של חיי חיילנו תוך השוואה של מדינתנו לגרמניה הנאצית ועוד",כתבו ההורים לשר אביגדור ליברמן שהחל לאחרונה לראיין את ארבעת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל.

לדבריה, "כהורים, כאחים, וכבני זוג שכולים ציטוטים אלה מדאיגים אותנו ביותר. גולן התבטא ואמר כי הוא מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני זו של חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומסכנים את גופם ונפשם".

בין החותמים על המכתב ניתן לציין את הרצל ומירב חג'אג' הוריה של סגן שיר הי"ד שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב לפני שנה וחצי, אדווה ביטון, אמה של אדל הי"ד שנפגעה מאבן שנזרקה על מכונית המשפחה, אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי הי"ד שנרצח בבנימין, יהודית דסברג, שבתה ובעלה, אפי וירון הי"ד נרצחו בשנת 1996 ועוד.

שר הבטחון אביגדור ליברמן

שר הבטחון אביגדור ליברמןצילום: מרים אלסטר פלאש 90

בשבוע שעבר החל שר הביטחון לראיין את ארבעת המועמדים, האלופים אביב כוכבי, ניצן אלון, אייל זמיר וגולן, לקראת החלטתו בנוגע לזהות הרמטכ"ל הבא של צה"ל. גולן זכור במיוחד לאור התבטאות שנויה במחלוקת שנשא בערב יום השואה לפני שנתיים במהלכה אמר כי הוא מודאג מתהליכים שעוברים על החברה הישראלית שמזכירים את תקופת עליית היטלר ושלטונו הנאצי בגרמניה.

בסוף מכתבם פנו המשפחות שחתמו אל השר ליברמן בדרישה ברורה שלא למנותו לתפקיד הרמטכ"ל, "מהדברים של גולן עולה תמונה מדאיגה לפיה יש סיכוי שהוא היה מעדיף לעיתים לראות את החיילים נרצחים, כי אין לדעת מהי כוונת המחבל עד לרגע ביצוע הפיגוע. שר הביטחון ליברמן, אדם שדם ילדנו זול בעיניו אינו יכול לשמור ולפקד עליהם. אנו דורשים ממך שלא לשקול את מינוי האלוף גולן לרמטכ"ל הבא של צה"ל אלא לדחותו על הסף"

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שתנועתו מלווה את פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות אמר כי "כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל, צה"ל חייב לחנך את מפקדיו וחייליו לחתור לנצחון. ערך הניצחון חייב להיות הראשון במעלה מבחינת מפקדי הצבא. התבטאויותיו של יאיר גולן אשתקד, חשפו כי מדובר באדם שאולי מתאים לפקד על הצלב האדום, אבל בטח לא על צה"ל. מינויו לרמטכ"ל יערער בקרב אלפי חיילים, לוחמים ומפקדים את הביטחון להסתער קדימה. אנו מקווים כי שר הביטחון יקשיב לזעקתן של המשפחות השכולות וימנע את הוצאתו לפועל של מינוי  זה".