הרב יהושע ויצמן: "זה לא ימין ולא חדש"

הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת מעלות התייחס לעזיבה של שקד ובנט את 'הבית היהודי' בתקיפות ואמר: "הנהגה שלא מכח התורה איננה לא ימין ולא חדש"

חדשות כיפה גלעד כהן 05/01/19 19:53 כח בטבת התשעט

הרב יהושע ויצמן: "זה לא ימין ולא חדש"
הרב יהושע ויצמן, צילום: אלישמע סנדמן

ראש ישיבת ההסדר במעלות, הרב יהושע ויצמן העביר שיעור בישיבתו, בו הוא התייחס בתחילה לפטירתו של הרב אלישע וישליצקי ואמר: "הרב אלישע לקח אחריות על מצבו של עם ישראל. רבים נהנו ממנו עצה ותושיה, והכל עשה במסירות גדולה, בצדקות ובענוה עצומה. הרב ויצמן התייחס גם למערכת הבחירות ולהיפרדות של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ממפלגת 'הבית היהודי' ולהקמתם את מפלגת 'הימין החדש' ואמר כי "כל הניסיון לבנות ציוניות שלא מכוח התורה, זה לא חדש". 

הרב ויצמן דרש בשיעורו: "אם ניתן את ההנהגה למי שבא מכח הלאומיות המזוייפת, שלא מכח התורה - זה יביא לאסון. לצערנו, שעת הכושר חלפה, והציונות החילונית היא שהנהיגה את בנין הארץ. אך אנו צריכים לשוב ולהכריז - לאומיות באה רק מכח התורה. מן הצורה שבה התורה מביאה את דמותו של משה, אנו למדים שני עניינים.
האחד, שבתהליך הגאולה אין לחלק את עם ישראל לשבטים. כולם יחד הם "צבאות ה'" ההולכים ונגאלים. אל לנו להגדיר שיש ימין ושמאל, ליברלים ושמרנים, וכדומה. השני, שמשה הוא "על צבאותם". התורה איננה חלק מן המציאות של עם ישראל, אלא היא מובילה אותה, מלמעלה. אנו צריכים לתת לתורה להנהיג, ולא לחזור שוב על הטעות של נתינת ההנהגה למי שלא בא מכח התורה. הנהגה שלא מכח התורה איננה לא "ימין", ולא "חדש". אנו לא מחלקים את עם ישראל לשבטים. כולם יחד הולכים ונגאלים. והדבר החדש באמת הוא השיבה אל התורה, ולא ההתרחקות ממנה."

עוד דרש הרב, "אנו צריכים לבנות את השאיפות שלנו בצורה נכונה. אנו צריכים לשאוף לבנין השלם, מכח התורה והאמונה. אנו לא רוצים להיות עוד תנועה מהתנועות השונות שבעם ישראל. אנו רוצים את כל שבטי ישראל, וכולם יחד יצטרפו אל הנהגת התורה. אנו לא מחפשים זאת בפוליטיקה, אלא בעם ישראל. ב"פנים אל פנים", במפגש עם כל עם ישראל מכח התורה. התורה היא מקור הכל, ודבר ה' שבפיו של משה - הוא שהביא את בשורת הגאולה. החידוש של הדור יהיה החיבור אל התורה. אנו מייחלים שנזכה לראות זאת בימינו, להתחדש מתוך התורה לטובה ולברכה, לאורך ימים ושנים טובות.