צהר על החלטת מנדלבליט: "הישג גדול"

בארגון הרבנים אמרו כי לאחר עיון בחוות דעתו של היועמ"ש בנושא גופי הכשרות הפרטיים כי "אין בתעודות שום מצג כשרותי שלנו, כך שאנחנו מברכים מאוד על ההנחיות ונכבד אותן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/07/18 10:18 א באב התשעח

צהר על החלטת מנדלבליט: "הישג גדול"
חברי מערך הכשרות של צהר, צילום: יוסי זליגר

ארגון רבני צהר עדכן הבוקר (שישי) את תגובתו להחלטת היועמ"ש מנדלבליט, בנושא הכשרויות הפרטיות, וטענו כי מבחינתם מדובר בהישג

בארגון אמרו כי הם "מברכים את עמדת היועץ המשפטי, מהווה הישג גדול לצהר ולעם ישראל המבקש לאכול אוכל כשר".

לדבריהם, "לאחר שלמדנו את עמדת היועמ"ש אנו שמחים לומר שעמדה זו מהווה הישג גדול ומשמעותי לצהר. קיבלנו הכשר מהיועץ המשפטי לממשלה ואנו מברכים על כך". בארגון ציינו כי הם מכבדים את החוק, את בית המשפט ואת היועץ המשפטי וכי הקביעה הזו תואמת את המדיניות שלהם, "אין בתעודות שום מצג כשרותי שלנו, כך שאנחנו מברכים מאוד על ההנחיות ונכבד אותן".

אתמול פורסמה חוות דעתו של מנדלבליט ולפיה, בעל עסק יוכל להשתמש בשירותיהם של גופי כשרות פרטיים, אך "לא יוכל להציג בפומבי בבית העסק אישור מטעם הגורם המפקח עליו".

בצהר כאמוןר לא ראו בכך פגיעה ביוזמתם וציינו כי "מערך 'צהר פיקוח מזון' ימשיך להעניק פיקוח הלכתי ללא פשרות לאינספור מסעדות המבקשות להגיש מנות כשרות ללקוחותיהם". עוד אמרו כי "מאז פתיחת מיזם הכשרות אנו עדים לעליה מתמדת במספר הפניות מבעלי עסקים אלינו. ארגון רבני צהר איננו נלחם ברבנות הראשית וכראיה לכך רוב המסעדות המפוקחות ע"י צהר  לא הושגחו ע"י הרבנות טרם שפנו אלינו. אנחנו מזמינים בעלי עסקים להמשיך ולפנות אלינו ולהצטרף למהפכה".