מטען התפוצץ על הגדר. צה"ל תקף עמדת חמאס

שני מחבלים הניחו מטען סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, וכלי טיס ירה בתגובה לעבר עמדת ארגון הטרור. המטען התפוצץ וגרם נזק לגדר. אין נפגעים לכוחותינו. ליברמן: "חייבים להנחית מכה קשה על הנהגת החמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/10/18 16:33 ו בחשון התשעט

מטען התפוצץ על הגדר. צה"ל תקף עמדת חמאס
תמונת ארכיון. לוחמי צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף היום (שני) עמדה של ארגון הטרור חמאס לאחר ששני מחבלים נצפו כשהם מניחים מטען חבלה סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה.

באירוע, שבו תקף כלי טיס ישראלי את המחבלים, לא היו נפגעים לכוחותינו, אך המטען שהונח התפוצץ וגרם נזק לגדר. מדובר בתקיפה השניה בתוך יממה, לאחר שאתמול תקף כלי טיס אחר מחבלים שהפריחו בלוני תבערה מצפון הרצועה עזה לשטח ישראל.

מוקדם יותר, התייחס שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לאפשרות של עימות צבאי מול חמאס ואמר בין היתר בישיבת 'ישראל ביתנו' כי "ניסינו למצות כל אלטרנטיבה לפני שהולכים לצעדים אחרים. אני אמרתי גם מלכתחילה אני לא מאמין בהסדרה מול חמאס, זה לא יעבוד, אבל לנסות צריך. אמרתי מלכתחילה, הדבר היחידי שיעבוד- חייבים להנחית מכה קשה, הכי קשה שאנחנו יודעים על חמאס ורק ככה אפשר להשיג את המטרה".

לדבריו, "חייבים להנחית מכה קשה על הנהגת החמאס, גם במחיר שהסכסוך הזה יתרחב לעימות כולל. אנחנו הגענו לצומת הזה ואין שום ברירה אחרת. ברור שאני לא יכול להחליט לבד על הנושא הזה, שר הביטחון לא מספיק וגם ראש הממשלה לא מספיק, חייבים החלטת קבינט ולצערי חלק מן השרים, למרות ההתלהמות בחוץ, בקבינט אומרים דברים בדיוק הפוכים".