"אין סיבה למשבר קואליציוני. חייבים להנחית מכה קשה על הנהגת החמאס"

שר הביטחון פסל, בישיבת סיעתו, את חוק הגיוס כגורם להקדמת הבחירות, "יצטרכו לחפש תירוץ אחר". על ההסלמה בדרום אמר כי חייבים להכות בחמאס "גם במחיר שהסכסוך יתרחב לעימות כולל. אני לא יכול להחליט לבד על הנושא הזה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/10/18 16:00 ו בחשון התשעט

"אין סיבה למשבר קואליציוני. חייבים להנחית מכה קשה על הנהגת החמאס"
לא לבחירות, כן לפגיעה בראשי חמאס. השר ליברמן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שר הביטחון ויו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו הראשונה למושב החורף לאפשרות שהבחירות יוקדמו, וכן לסיכוי להסלמה משמעותית ברצועת עזה.

"אני מקווה שאנחנו נשלים את החקיקה", הוא אמר בנוגע לחוק הגיוס, "שמעתי אתמול את ההחלטה של מועצת גדולי התורה ואני חייב לציין שההחלטה שקולה, חכמה, אחראית וכל מי שחיפש תירוץ להקדים את הבחירות יצטרך לחפש תירוץ אחר".

עוד הוא אמר בנוגע לחוק הגיוס והשלכתו על פירוק הממשלה כי "מי שרוצה להתעסק בפוליטיקה שיתעסק בפוליטיקה. סך הכל כולם מתנהלים בצורה אחראית, שקולה, וזה מה שחשוב. אנחנו נצליח לעבור בשלום גם את חוק הגיוס וברור שזה לא יהיה סיבה למשבר קואליציוני ולא לעזיבת הקואליציה, גם אם הח"כים החרדים יצביעו נגד".

על אמירותיו בנוגע למהלומה שיש להכות את חמאס הבהיר ליברמן כי "ניסינו למצות כל אלטרנטיבה לפני שהולכים לצעדים אחרים. אני אמרתי גם מלכתחילה אני לא מאמין בהסדרה מול חמאס, זה לא יעבוד, אבל לנסות צריך. אמרתי מלכתחילה, הדבר היחידי שיעבוד- חייבים להנחית מכה קשה, הכי קשה שאנחנו יודעים על חמאס ורק ככה אפשר להשיג את המטרה".

בדרך לעימות כולל? מתפרעים ברצועת עזה

בדרך לעימות כולל? מתפרעים ברצועת עזהצילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

לדבריו, "מאז ה-30 לספטמבר חמאס מפעיל אלימות וגם הבהירו אתמול ושלשום- 'לא דלקים, לא משכורות ושום סיוע הומניטארי לא יפסיק את האלימות הזאת עד שלא נשיג את היעד האסטרטגי'. היעד האסטרטגי של חמאס זה הסרת המצור קרי יוכלו להכניס חופשי נשק איראני, את כל המדריכים האיראניים, אנשי חיזבאללה, תחמושת, הכל. זה פירוש הסרת המצור ולכן אסור לנו להסכים לזה".

שר הביטחון ציין מהן שלוש העקרונות שיובילו את ישראל לשקול את הסרת המצור על עזה, "הסדר בנושא שבויים ונעדרים, דבר שני ויתור על הסעיף המרכזי באמנת חמאס- השמדת מדינת ישראל, וכמובן פירוז. בלי שלושת הדברים האלו, להשיג את הסרת המצור, זאת מבחינתי קטסטרופה".

ליברמן אף מתח ביקורת על חלק מחברי הקבינט שלטענתו שמשמיעים זמירות שונות בישיבות ובכלי התקשורת, "חייבים להנחית מכה קשה על הנהגת החמאס, גם במחיר שהסכסוך הזה יתרחב לעימות כולל. אנחנו הגענו לצומת הזה ואין שום ברירה אחרת. ברור שאני לא יכול להחליט לבד על הנושא הזה, שר הביטחון לא מספיק וגם ראש הממשלה לא מספיק, חייבים החלטת קבינט ולצערי חלק מן השרים, למרות ההתלהמות בחוץ, בקבינט אומרים דברים בדיוק הפוכים, אני לא זוכר מי אבל יש שרים שנורא אוהבים לפזר סלוגנים בחוץ ובקבינט מדברים דברים הפוכים. לצערי לא כולם מחזיקים בדעה שלי, בקבינט מטבע הדברים תמיד יש ויכוחים".