צה"ל עם גולן: הצגתו כמי שלא יפעל מול מחבלים חוטאת למציאות

צה"ל הוציא הודעת תמיכה חריגה שמגינה על האלוף יאיר גולן, זאת לאחר הקמפיין שקורא לשר הביטחון ליברמן לא למנותו לרמטכ"ל הבא. בהודעה נאמר: "כל ניסיון להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה״ל ובתרומתו המבצעית-אינו ראוי"

חדשות כיפה גלעד כהן 13/08/18 16:53 ב באלול התשעח

צה"ל עם גולן: הצגתו כמי שלא יפעל מול מחבלים חוטאת למציאות
יאיר גולן, צילום: פלאש 90

הקמפיין נגד האלוף יאיר גולן: אתמול (א') יצאו כמאה משפחות שכולות במכתב לשר הביטחון נגד מינויו של גולן. במכתב בו נאמר בין השאר שגולן "מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני חיילי צה"ל" וגם "מהתבטאויותיו של האלוף גולן עולה תמונה מדאיגה של מפקד המוכן לקחת סיכונים מיותרים של חיי חיילנו תוך השוואה של מדינתנו לגרמניה הנאצית ועוד". את המכתב יזמה תנועת 'אם תרצו'.

דובר צה"ל הוציא הודעת תמיכה לא אופיינית כשהיא יוצאת להגנתו של האלוף שסופג אש מהמשפחות השכולות. "האלוף יאיר גולן משרת בצה"ל 38 שנים בכל גזרות הלחימה ותרומתו לביטחון ישראל גדולה. הישגי צה״ל בלחימה בטרור תחת פיקודו, מדברים בעד עצמם. הצגתו של האלוף גולן כמי שלא פעל או לא יפעל מול מחבלים,חוטאת למציאות. כל ניסיון לא מבוסס להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה״ל ובתרומתו המבצעית-אינו ראוי".

היום (ב') תקף השר ליברמן בחשבון הטוויטר שלו את המכתב ואת הקמפיין של תנועת 'אם תרצו' שנלווה אליו,וכינה אותו 'קמפיין הכפשה נגד קצין מעולה ומפקד אמיץ'.

גם חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני התייחסה לקמפיין שמתנהל נגד האלוף גולן בטוויטר וכתבה  "לאן הגענו? עמותה במימון זר (נתניהו סייע לה בגיוס!) שופכת כסף על קמפיין הכפשה נגד אדם שמקדיש את חייו לביטחון ישראל. את אתגריה הביטחוניים של מדינת ישראל הייתי בכל רגע מעדיפה לשים בידיים של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, ולא בידי מטורללי "אם תרצו". גועל נפש שבכלל צריך להתעסק בזה. העם עם גולן"