צה"ל: מעבר כרם שלום יפתח הבוקר

בצבא ציינו כי בהתאם להחלטת שר הביטחון מעבר הסחורות יפתח באופן מלא ומרחב הדיג יורחב. משפחת גולדין: "נתניהו והשרים בקבינט מוכרים אותנו ומפקירים את הדר. ממשלת ישראל נכנעת גם לחמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/18 07:17 ד באלול התשעח

צה"ל: מעבר כרם שלום יפתח הבוקר
משאיות במעבר כרם שלום, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

מעבר כרם שלום יפתח הבוקר (רביעי) באופן מלא להעברת סחורות מישראל לרצועת עזה, כך הודיע צה"ל שהתבסס על החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן שביקש לבצע את המהלך בתמורה לרגיעה הביטחונית בימים האחרונים.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי ההחלטה נעשתה "בהתייעצות עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט", וכי בנוסף לפתיחת המעבר "יורחב מרחב הדיג ברצועת עזה לתשעה מיילים ימיים".

מי שלא אהבו את ההחלטה היו הוריו של הקצין החטוף הדר גולדין הי"ד. "נתניהו והשרים בקבינט מוכרים אותנו ומפקירים את הדר", צייצו בדף הטוויטר שלהם והתייחסו גם להסכם הרגיעה ארוכת הטווח המתגבשת עם חמאס, "אחרי ההסכם המביש עם ארדואן וטורקיה, ממשלת ישראל נכנעת גם לחמאס".

נפתלי בנט באזכרה להדר גולדין

נפתלי בנט באזכרה להדר גולדין עם הורי הקציןצילום: דוברות נפתלי בנט

גורם נוסף שהביע את התנגדותו להסכם שנרקם בחסות האו"ם ומצרים, היה שר החינוך וחבר הקבינט מדיני ביטחוני, נפתלי בנט, שאמר אמש בין היתר כי "לאחר 130 ימי טרור אש ורקטות, אסור לנו לתת פרס למחבלים ללא שהשיבו לנו את שבויינו ואת חללינו. המחבלים ילמדו שהטרור משתלם וכוח ההתרעה של ישראל ייפגע". בנוסף הוא ציין כי הרגיעה תאפשר לארגון הטרור העזתי להתעצם ולהפוך ל"חיזבאללה 2". כמו כן טען שהציע תכנית למיגור הטרור מעזה ללא צורך בכניסה קרקעית לרצועה.

בישראל ביתנו הגיבו לדברים ואמרו כי "כהרגלו השר בנט רץ לתקשורת עם סיסמאות ריקות מתוכן, שהן לא יותר מפוליטיקה קטנה על גבם של צהל ומערכת הביטחון. עדיף שיתעסק באלימות הגואה בבתי הספר".