בנט במתקפה על הקבינט: הבית היהודי יתנגד להסכם ישראל-חמאס

השר בנט תקף את שר הביטחון: ״מחוות ליברמן לחמאס הם שגיאה - שרי הבית היהודי יצביעו נגד הסכם ישראל-חמאס״. ישראל ביתנו בתגובה:"בנט עסוק בפוליטיקה קטנה על גבם של צהל ומערכת הביטחון".

חדשות כיפה מירב כהן 14/08/18 20:19 ג באלול התשעח

בנט במתקפה על הקבינט: הבית היהודי יתנגד להסכם ישראל-חמאס
תקף את ליברמן, בנט עם שרי הבית היהודי, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

לאחר הרגיעה בדרום מתגבש הסכם בין ישראל לחמאס. השר בנט הודיע כי לא שרי הבית היהודי לא יתמכו בהסכם המתהווה שיאפשר לחמאס להתחמש מחדש ולהתעצם לקראת הסבב הבא. 

בנט הסביר: ״ה-״שקט״ הזה יעניק לחמאס חסינות מוחלטת כדי להצטייד מחדש ברבבות רקטות שיאיימו על כל חלקי הארץ ויאפשר להם לפתוח במלחמה נגד ישראל בזמן ובתנאים שנוחים לו. הדבר יוביל, בסופו של דבר, לפתיחת שתי חזיתות מסוכנות, צפונית ודרומית, במועד שיקבע האויב ועל פי תנאיו״.  

שר החינוך המשיך בדבריו ״לאחר 130 ימי טרור אש ורקטות, אסור לנו לתת פרס למחבלים ללא שהשיבו לנו את שבויינו ואת חללינו. המחבלים ילמדו שהטרור משתלם וכוח ההתרעה של ישראל ייפגע״. 

בנט הבהיר שהתנגדות להסכם אין משמעותה יציאה מבצע לכיבוש עזה: ״ישנה אלטרנטיבה שאינה כרוכה בכניסה קרקעית לעזה, אליה אנו מתנגדים״, מסר והוסיף ״יזמנו תכנית למיגור הטרור העזתי, ללא הכנסת כוחות קרקעיים לעזה, ותוך גביית מחיר מכריע מחמאס. הנחנו את התכנית על השולחן בפורומים הביטחוניים הרלוונטיים, בשלב זה היא טרם התקבלה אך אנו נמשיך לקדמה״.

מפלגת ישראל ביתנו בתגובה על הצהרות בנט: "כהרגלו השר בנט רץ לתקשורת עם סיסמאות ריקות מתוכן, שהן לא יותר מפוליטיקה קטנה על גבם של צהל ומערכת הביטחון. עדיף שיתעסק באלימות הגואה בבתי הספר."