פרשיות השבוע

יהודי איראן דחו הצעה נדיבה לעלות לארץ. חתן תנ"ך רוצה להפוך את ספר-הספרים לבידור להמונים. איום בחרם חרדי על מופע הענק של אברהם פריד ויעקב שווקי. מסכמים שבוע עם פינה רצינית

חדשות כיפה רחלי כהן 12/07/07 00:00 כו בתמוז התשסז

איומי עלייה

מנהיגי יהדות אירן דחו בזעם את הצעתה של קבוצת יהודים ממוצא אירני, לעלות לישראל תמורת עשרות אלפי דולרים והטבות נוספות.

חבר הפרלמנט היהודי ומנהיג הקהילה היהודית באירן מסרו בהודעה שפורסמה בכלי התקשורת האירנים, כי "היהודים באירן הם האירנים השורשיים ביותר. אנחנו אוהבים את התרבות האירנית, ואיומים ופיתויים פוליטיים לא בוגרים לא יצליחו לסדוק את זהותנו האירנית. לא נחליף את אזרחותנו תמורת שום סכום בעולם".

זה רק אני, או שגם אתם שומעים את האקדח שמכוון להם לראש?

Bible Entertainment

תרגום ש"א לתנ"ך

על שי אלוני ועל הספר "איך תצליחו בעזרת התנ"ך" כבר שמעתם?

כי אם לא, לפחות על פי סטימצקי, אתם ממש לא מעודכנים. שי אלוני הוא חתן התנ"ך לשעבר וספרו הגיע למקום מכובד ברשימת רבי המכר.

בספר משתף אלוני את קוראיו במה שהוא מכנה "77 אסטרטגיות תנ"כיות מנצחות", ועושה זאת בעזרת סיפורים קצרים ואמרות תנ"כיות, וכשהוא מספר מה שלדעתו קרה "מאחורי הקלעים" בתוספת פרשנות משלו ועיקרי האסטרטגיה.

ועכשיו תצקצקו בלשון ותאמרו בחוסר שביעות רצון "תרגום משלו לתנ"ך? נתחיל בזה ואיפה נגמור?!"

אז אל דאגה, יש לי כבר תשובה בשבילכם: "השלב הבא, הוא הקמת חברה בינלאומית Bible Entertainment שתהפוך את התנ"ך למוצר בידורי להמונים. החברה תפיק מגוון רחב של פעילויות מבוססות תנ"ך: Bible books, Bible quizes, Bible movies וכדומה".

ואלו הן מילותיו של אלוני בכבודו ובעצמו. לא נגעתי.

שחור בעניים

בגן של אהוד

אי אפשר היה השבוע לפספס את הסטירה שקיבל ח"כ יעקב כהן מידיו של עו"ד אמנון הרטוך. מדובר בויכוח ישן בין חברי הכנסת החרדים לבין עו"ד הרטוך, שמואשם על ידם בעצירת הכספים ובפגיעה בחינוך החרדי.

ח"כ כהן השווה את עו"ד הרטוך לנאצים, ונענה בסטירה מצלצלת. עד כדי כך מצלצלת שהוא פונה למרפאה ומעו"ד הרטוך נשלל רשיון הכניסה לכנסת.

אז מצד אחד: "הוא נתן לי סטירה שמעולם לא קיבלתי. ראיתי שחור בעיניים", אומר ח"כ כהן ומצד שני: "אמנון הוא האדם הכי מושמץ בעיתונות החרדית, והם שופכים את דמו מזה זמן רב", אומרים מקורביו של עו"ד הרטוך.

אז מי צודק? ברור. המילואימניקים. כי הם הראשונים שאמרו שאולמרט צריך להתפטר כשלב ראשון. בשלב השני רק צריך לבחור גננת יותר טובה ממנו, והכל יבוא על מקומות בשלום.

תנו לגדול (לרוחב) בשקט

הסיוט של כל אדם שמן היא סצנת קניית הבגדים. לכן, רוב האנשים המלאים (העגלגלים/הבריאים) שאני מכירה ידחו את קניית הבגדים "עד אחרי שיגמרו את הדיאטה", או "עד החתונה של האחות". לפני זה הם ימשיכו להסתובב עם חולצות קרועות, חצאיות מוכתמות ומכנסיים דהויים להחריד - העיקר, שלא יצטרכו להיכנס לחנות הבגדים של המידות הגדולות אחרי שירדו לפחות 10 קילו, ולגלות בפעם המליון - שאפילו שם, הכל קטן עליהם.

אבל סקר שערכה חברת טבע, לכבוד שיווק גלולת הרזיה חדשה, מגלה שלא פחות מ-36.5% מתושבי תל-אביב וגוש דן יחגגו את הצלחת הדיאטה ברכישת בגדים חדשים. מה שאומר אחד מהשניים: או שנקודת הפתיחה שלהם הייתה משופרת משמעותית, או שהדיאטה שלהם באמת באמת מוצלחת. ככה או ככה, נראה שווה לעבור לתל אביב.

במחשבה שניה- עם כאלו סקרים מעצבנים, אני נשארת בבית.

וקצת ברצינות:

זכרתי לך חסד נעורייך

לוייה רבת משתתפים נערכה בשבוע שעבר לד"ר יילנה וורשווסקאייה, הי"ד, בהר הזיתים בירושלים.

יילנה, בת לאחת המשפחות הידועות ברוסיה שלמדה רפואה, החליטה לעשות ככל שתוכל למען הצלת יהודים במהלך מלחמת העולם השניה. יילנה נהרגה בהפגזה על העיר טאלין, ומפאת חוסר זמן היא נקברה בארון פגזים. מעל קברה הוקמה אנדרטה, יחד עם עוד כתריסר מפקדים וחיילים.

לפני כשלושה חודשים החליטה ממשלת אסטוניה לפרק את האנדרטה, ובמהלך פירוק האנדרטה התגלה ארון קבורתה. לאחר מאבק והשתדלות על ידי רבה הראשי של רוסיה, הצליחו לקבל בשבוע שעבר את גופתה ולהטיסה לקבורה בארץ ישראל. יהי זכרה ברוך.

כבר שנה

זוכרים אתכם!

השבוע ביום חמישי, בשעה 9:05 שעת חטיפתם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב, החשיכו האתרים הגדולים את עמודי הבית שלהם והציבו במקומם עמוד המעוצב כמו עמוד שגיאה, אך במקום הכיתוב"


"The Page can not be found", היה כתוב "The soldier can not be found", כשלוגו האתר הופיע ברקע.

היוזמה יפה וההיענות ברוכה. רק דבר אחד צורם ומציק- איך יכול להיות שעברה כבר שנה ושום דבר לא השתנה?

ולסיום

הפרד ומשול!

אם פעם בכל חתונה דוסית מקסימום היית מוצא פינה נסתרת לאלו שרוצים לשבת בנפרד, היום אחת השאלות הנפוצות, מיד אחרי התאריך והמיקום, היא האם הישיבה נפרדת. העניין הפך כל כך נפוץ, שאלו השוקלים חס ושלום לערבב את דודה יזראלה עם דוד שמשון באותו שולחן, חשודים מיידית בקלקול טוהר המידות וזעזוע אמות הסיפין המשפחתיות.

אבל העניין הוא, שלנו, משפחה המונה 4 נפשות- אבא חרוץ, אמא עצלנית ושתי פרחחיות מלאות מרץ, הישיבה בנפרד גורמת לאינספור ריצות, בלאגן אינסופי וויכוח אחד גדול: אצל מי יהיו הבנות?

החצי טוען שהן בנות לכל דבר ועניין, אני טוענת שאין לי את היכולת המוטורית המורכבת לחפש אותן מתחת לשולחנות, והן מצדן מלאות טרוניה על השעה המאוחרת ועל הרעש שמפריע להן לישון. אלמלא אמא שלי, כבר ממזמן הייתי שוכחת את כל עניין החתונות הנפרדות מהן הברזנו והלכנו לישון, שמחים ומרוצים על האיחוד המשפחתי המרגש.

אשריכם שזכיתם!

אבל השבוע נזכרתי בחתונות האלו, בעקבות כתבה שפורסמה בYNET על החרמת המופע המשותף והמתוקשר של ענקי הזמר החסידי - שווקי ופריד.

הירחון החרדי "ישיחנה" יצא בכרזה להחרים את המופע, והוא מזהיר שבעקבות "הפריצות" שהולכת להיות במופע, בה הישיבה תהיה נפרדת וגם הכניסה, אך המופע לא עלינו יהיה מול שני הקהלים גם יחד, יביא העניין ל"שפיכות דמים של הנשמה", וקוראים לענקי הזמר לבטל את המופע.

"בני נוער רבים הנמצאים אצלנו בטיפול, מציינים בפנינו כי רגע המשבר בו החלה הידרדרותם הרוחנית, התרחש בעקבות השתתפותם באחד ממופעי המוזיקה החסידית, הזוכים לפופולאריות עצומה", אומר יוסי רבין מראשי "ישיחנה".

"לכאורה המארגנים מודיעים על הפרדה במופע כדי שהקהל החרדי יגיע, אבל מחוץ לאירוע יש בלאגן שלם. מגיעים לשם חברה שכבר לא מתביישים מכלום, נקרא להם נערי שוליים. ההופעות האלו גורמות לאינסוף בעיות ומשברים ובנקודה הזאת בדיוק אנחנו, הציבור החרדי מקבל את הסטירה".

אין ספק ש"נוער השוליים" זקוק לעזרה. וטוב לדעת שיש אנשים ואגודות שרוצים לעזור לו.

אבל ראו איזה פלא, בעוד "נוער השוליים" שלנו זקוק לתמיכה, להבנה, למגורים במקום הבית אותו נטשו ולמציאת מסגרת בה יוכלו להתאושש ולהתקיים - "נוער השוליים" החרדי זקוק אך ורק לביטול הופעות בפני קהל שיש סיכוי קלוש שיתערבב, ולהפרדת ימי המופעים.

אשריכם שזכיתם!