פרשיות השבוע

השבוע: התקשורת שוב מפספסת, הארי פוטר מופיע בגוש עציון ושכוייח שבועי לפרסומת

חדשות כיפה חיים אקשטיין 03/07/09 00:00 יא בתמוז התשסט

פרשיות השבוע
כריכת הספר, צילום: כריכת הספר

מייקל גקסון נפטר (בינתיים העובדה הזאת די מוסכמת; תוך כמה ימים, מן הסתם, כבר יצוצו אלה שבטוחים שהוא משחק דמקה עם אלביס פרסלי על איזשהו אי בודד) בשיבה טובה, לפני שהפרצוף שלו הספיק להתפורר בעקבות עודף ניתוחים פלסטיים, ולפני שהמשטרה הספיקה לגלות סיבות חדשות לשלוח אותו לבית המשפט. גו עמר נפטר בשיבה קצת פחות טובה. הוא הספיק לראות את עולם המוזיקה הים-תיכונית, אותו בנה כמעט במו ידיו, פורח ומשגשג מעבר לכל הציפיות; ועדיין, רוב כלי התקשורת עסקו פחות במותו של גדול המוזיקה המזרחית, ויותר במותו שדווקא עבר משחור ללבן.

לדתיים בלבד

מוקד הקיץ להתנדבויות של הציונות הדתית, שמקשר בין בני נוער שרוצים להתנדב בחופשה לבין ארגונים שמחפשים מתנדבים, הוא באמת אחלה רעיון, וזאת גם איננה הפעם הראשונה בה הוא מתקיים. אבל גם הוא לא הצליח לשבור את שיא הלוגואים של אירגונים ועמותות במודעה אחת. הוא היה ממש קרוב, 20 לוגואים כשהשיא עומד על 23. עוד טיפה מאמץ, או לחילופין החלטה שהמוקד יכול בקלות לכלול גם ארגונים שאינם משתייכים דווקא לציבור הדתי-לאומי, והייתם מצליחים לשבור את השיא.


המדור סופר לוגואים


קוראים לזה כישרון?

השבוע, כמדי אחת לכמה חודשים, התקיים יום פתוח בביה"ס מעלה. וזו בשורה משמחת מאוד, כי זה אומר שבחודשים הקרובים (עד ליום הפתוח הבא) לא נצטרך יותר לראות פרצופים של אנשים זקנים ולחשוב האם עולה לנו בראש תסריט שלם, או רק אנחת ייאוש בסגנון "די כבר עם האיש הזקן הזה".

סיימו מסלול בהצטיינות

בזמן שהמח"ט שלה מתמודד מול אלופים ופרקליטים צבאיים (בעקבות פרשיית הסמ"פ מגדוד שמשון שסטר לערבי במהלך פעילות מבצעית), חטיבת כפיר קיימה השבוע טקס-סוף-מסלול. במרכזו של הטקס עמדו גיבורי התנ"ך - שמשון הגיבור, אהוד בן גרא, דוד המלך ועוד, כשכל מ"פ דיבר על גנרל תנ"כי אחר ועל הלקחים הצבאיים והערכיים שאפשר ללמוד ממנו. ובזמן שהרמטכ"ל מעורר מחדש את הפולמוס על שירת נשים באירועים צבאיים, באותו טקס החטיבה סיכמה מראש עם הבני"שים שהם ישבו בכיסאות הקרובים יותר לדלת היציאה, ובשלב ההופעה הם יצאו החוצה בלי למשוך יותר מדי תשומת-לב.

המדור היה שמח להעניק לחטיבה המנומרת את שכוייח השבוע, אבל אילו הוא היה עושה זאת, מישהו כבר היה מעיר בתגובה שהמדור עצמו שירת באותה חטיבה.


סיימו מסלול


קצת צניעות

מי שכן יקבל את שכוייח השבוע, הוא הפרסומאי שניסח את הפרסומת הבאה לרשת החרדית בר-כל, היישר מרחובות בני ברק:

"צניעות. ענווה, חוסר יהירות, הסתפקות במועט, שמירת ערכים, טהרת המשפחה, סגנון דיבור שקט, דרך ארץ.

צניעות... זה גם הבגד."

ותהייה קטנה לסיום

החוג לחינוך והחוג לספרות במכללת הרצוג שבגוש עציון, חברו השבוע לערב עיון בנושא "לתת חופש לדמיון - על הדמיון ומקומו בחיינו". תחת הכותרת הזאת, אנשים דתיים, מבוגרים, רציניים, דיברו על כיפה אדומה והארי פוטר בשיא הרצינות. המדור מתקשה להאמין שזה היה באמת. ואולי זאת היתה רק אגדת ילדים?

בברכת שבת שלום, כלומר עם כמה שפחות מלחמות, בירושלים ובכלל.