פרשיות השבוע

תוצאות מפתיעות בכנס לקראת בחירת רב עיר לירושלים, השר לאיומים אסטרטגיים מבקר בישיבות הסדר, וגם מי תקף את משגיח הכשרות?

חדשות כיפה חיים אקשטיין 26/06/09 00:00 ד בתמוז התשסט

פרשיות השבוע
יסמין, ויקיפדיה העברית, צילום: יסמין, ויקיפדיה העברית

מיותר. פשוט מיותר. התקופה הארוכה הזאת, חודשיים שלמים, משמימים ומשעממים, שבסופם לכולם כבר נמאס. איזה בסופם, אחרי חודש זה כבר יוצא לכולם מהאף. בשביל מה? למה צריך כל כך הרבה זמן? למה במשך חודשיים שלמים צריך להתלונן, לקטר ולבכות על כך שהחופש הגדול ארוך? תגידו ביום הראשון שצריך לקצר את החופשה, ואם זה לא מספיק אז גם ביום האחרון. למה אנחנו צריכים לסבול את הטענות הקבועות במשך חודשיים? הגיע הזמן לקרוא למשרד החינוך באופן גלוי וישיר: קצרו את תקופת הקיטורים של המבוגרים על החופש לחודש אחד בלבד, ובחודש השני תגידו להם להיות בשקט, שיתנו לילדים ולנוער הזדמנות לעשות עוד משהו בימי נעוריהם חוץ מללמוד.

ממשיכים לריב על הרב

המדור ממשיך לעקוב אחרי המירוץ לתפקיד רב העיר ירושלים, ולא רק הוא. השבוע התקיים בבירה כנס תחת הכותרת "מי ראוי להיות הרב הראשי לעיר", ובין הדוברים בו נמנו ניר ברקת, הרב רפי פורשטיין, ח"כ נחמן שי ועוד כמה אנשי ציבור שאינם מזוהים עם המגזר החרדי. אז מי ראוי להיות הרב הראשי לעיר? בהנחה שהמועמדים יהיו דתיים-לאומיים או חרדים, ובהנחה שהקריטריון שמעניין אותנו הוא מאיזה סקטור מגיע המועמד ולמי איכפת עד כמה הוא גדול בתורה, ובהנחה שרבה הראשי הבא של ירושלים לא יהיה חילוני (טפו טפו טפו, אבל במדינה שלנו גם זה יכול לקרות), וכיוון שלא היתה נציגות חרדית בדיון, לא נשארו הרבה אפשרויות. אם זה בעצם סוג של כנס פעילים, מילא. אם זה אירוע פתיחה של מסע בחירות דתי-לאומי, אין בעיה. רק תגידו. אבל אם מדובר בדיון שעוסק באיזושהי שאלה, אז למה לארגן אירוע שמסקנתו צפויה מראש (טוב, אולי יהיה קצת מפתיע לגלות שרב ארמני זה לא רעיון טוב)?

זה הפרט היחיד שהטריד את המדור בסיפור הזה. בעיית האובייקטיביות לא הטרידה אותו יותר מדי, היא צריכה להטריד את עיריית ירושלים, שהסמל שלה התנוסס על המודעה לקראת הכנס.


הרב אריה שטרן בין המתמודדים (מתוך אתר הלכה ברורה)


לא כשר

הסיפור הזה לא זכה לפירסום נרחב. האמת היא שהוא התחבא בעדכון הכשרות האחרון של הרבנות הראשית לישראל. בין הסרת תעודה פה לבין תעודה מזוייפת שם, פורסם גם שמפקח של היחידה הארצית לאכיפת איסור הונאה בכשרות, שהגיע למסעדה במושב פדויים שהוסרה ממנה ההשגחה, הותקף שם ע"י בני אדם שהיכו אותו, קרעו את בגדיו והחלו לחנוק אותו. אם מי שמקבל בדוא"ל את העדכון באופן קבוע (למי שטרם עשה זאת - מומלץ להצטרף לרשימת התפוצה שמקבלת אותו דרך אתר זה) כבר קרא על כך, ומי שלא - ידע אולי שסלבריטיז מותקפים לפעמים, אבל על תקיפת משגיחי כשרות הוא לא ידע כלום.

תחרות הלוגואים נמשכת

עוד דבר שהמדור ממשיך לעשות הוא לעקוב אחרי כמות הלוגואים שמעטרים את הפרסומים במגזר. אותם סמלים קטנים שנמצאים למטה, או למעלה, שאין לך מושג מה ההבדל ביניהם, ולמה צריך כל כך הרבה גופים נפרדים אם בעצם כולם פועלים למען אותן המטרות, פחות או יותר. כזכור למי שזוכר, המדור הכריז על תחרות שמיועדת לכל מארגני האירועים ההמוניים למיניהם - מי יצליח לעטר את מודעתו ביותר לוגואים.

אז המודעה על ימי העיון המוצלחים בגמרא, שנערכו בתחילת השבוע בהיכל שלמה ובבית אבי חי בירושלים, והציגו לר"מים, למחנכים ולכלל הציבור אפיקים חדשים בלימוד, כללה בתוכה 16 לוגואים (רובם של הישיבות ובתי המדרש שהשתתפו באירוע). שזה הישג נאה מאוד, אבל במודעה על הריקודי דגלים בערים ביום ירושלים האחרון, כבר היו 23. אם הייתם מתאמצים קצת יותר, גם הייתם שוברים שיא, וגם ימי העיון היו נראים טיפה יותר מגוונים.


מצא את הלוגו החסר


כל הכבוד לשר

שכוייח השבוע מוענק לשר לאיומים אסטרטגיים, בוגי (משה) יעלון, שנסע השבוע לתת שיחה בישיבת הסדר. הוא הוזמן ע"י מתגייסי אוגוסט הבעל"ט שביקשו לקבל ממנו שיחת הכנה לצה"ל, אבל על הדרך הוא כבר נתן שיחה לכל תלמידי הישיבה, וקרא להם לתרום ולהשפיע על הרוח, הזהות היהודית והחיבור לשורשים בצבא, בחינוך ובמדינה בכלל. מגיע לו שכוייח על כך שהוא מצא לכך זמן, אם כי אולי בכלל אין יותר איומים אסטרטגיים לטפל בהם, או שהם פשוט הורגים אחד את השני באיראן.

ותהייה קטנה לסיום

השבת הקרובה תצא באזור 20:30, לא כולל קידוש לבנה (לאשכנזים), זמן רבנו תם וויכוחים מי יחזיק את הנר. יש מצב להעביר את מוצ"ש ליום ראשון, לפחות בשבועיים-שלושה הקרובים?

בברכת החמה (חכמה גדולה לברך אותה בניסן, נראה אותנו אומרים תודה על השמש באמצע החמסין).