פרשיות השבוע

מי פוצץ את ההופעה של עדי רן בת"א? על איזה סקר חשוב לענות? את מי החב"דניקים לא הסכימו לזכות במצוות הנחת תפילין, ומדוע שוטר שהגיע למקום חייב אותם בכל זאת? מסכמים שבוע.

חדשות כיפה רחלי כהן 01/02/11 00:00 כז בשבט התשעא

 

 עוגמת נפש

שכנים מתלוננים

השבוע התפוצצה הופעתו של עדי רן  ב"ראש היהודי" בתל אביב לפני סיומה, כאשר שוטר עלה לבמה ותוך כדי ביצוע המגה להיט "ואתה קדוש", ביקש מעדי ההמום להפסיק מייד לנגן ולמסור את תעודת הזהות שלו.

"הייתי בחדר האחורי של האולם", מספר אריאל פלאי, המפיק והמנהל, "ופתאום ראיתי שוטרים בצד ולא ממש הבנתי מה קרה עד שהסברו לי שאחד השכנים התלונן, בעקבות השעה המאוחרת.

ברור לי שאם היינו מקבלים לפני כן אזהרה, היינו מורים לעדי לסיים את ההופעה בצורה מכובדת ולא בצורה משפילה כמו שעשו לו הערב. יש לי את התחושה שלאומנים אחרים במקום אחר לא היו עושים את זה. היה כאן ערב מוצלח של דתיים חילוניים וחבל שהוא נגמר בצורה כזו". סיכם אריאל.

אין ספק שעוגמת הנפש היא גדולה גם של הקהל וגם של המארגנים- אבל איך אומרים? תסתכלו על חצי הכוס המלאה, המשטרה מתפקדת!

 

שכנים ונהנים

סקר שפורסם השבוע ב-YNET ונערך ע"י מכון "מותגים" בקרב מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית, נשאלו האנשים כיצד יגיבו במידה ויגלו שבנם או בתם בעלי נטיות הומוסקסואליות.

אצל הדתיים השיבו 40% כי יצטערו ויאלצו לקבל את הדברים, 27% ינתקו את קשר, 26% ישמרו עליו בצורה מינימלית, ורק 7% אמרו: "אם זה מה שטוב לילד - אין לי בעיה".

אצל החרדים: 55% מהם ינתקו כל קשר עם הבן, 35% יתנתקו ממנו חלקית, ורק 10% אמרו כי למרות הצער הגדול הם ישלימו עם המצב.

אמנם בקרב הציבור המסורתי והחילוני משלימים יותר עם המצב (70% ו-86% בהתאמה), אך גם שם יש מי שינתק לחלוטין את הקשר עם הילד (8% מהמסורתיים ו-9% מהחילוניים).

 

נשמע מדאיג? לא בהכרח, מכיוון שבשאלה השניה בה נשאלו האנשים: "ליד מי מהשכנים הבאים היית מעדיף שלא לגור: משפחה מרעישה, משפחה חרדית מרובת ילדים, משפחה נוצרית מובהקת וזוג הומואים או לסביות?",

בחרו רוב החרדים והדתיים(37% ו-29% בהתאמה)בזוג הלסבי/הומו ואח"כ בזוג הנוצרי, ואילו החילונים (41% ו-27%) בחרו במשפחה המרעישה ואח"כ במשפחה החרדית מרובת הילדים.

הפרד ומשול, כבר אמרנו?

 

 

היתר מכירה vs מצעים מנותקים

סקר שקר תרדוף

כל אחד ואחת מאתנו בשלב כלשהו בחייו מצא את עצמו עונה לאדם לא מוכר על הרגלי השתיה, האכילה והשינה שלו, או מדרג מוצר כלשהו שמעולם לא ראה, כשהוא שוכח אם ה-1 זה הנמוך או הגבוה, משקר על ימין ועל שמאל, וממציא נתונים תוך בהייה בטלוויזיה.

אני אישית, עד היום ממתינה לסמדר מסקר שביעות רצון הלקוחות של ספקית האינטרנט שלי, שתשלח לי את מצלמת האינטרנט שהובטחה לי לפני כשנה, וזאת משום שהיא היחידה שהצלחתי לדבר איתה שם מאז אישור הוראת הקבע.

אכן, אין ספק שזוהי שיטת שירות לקוחות נאה ויעילה. למה לטרוח להתקשר ישירות אלינו ולחכות בתור? חכה כמה שנים- ואנו נגיע אישית עד אלייך! מדהים.

 

אבל למרות שאני ממש לא חסידה של סקרים, הנה סקר שדווקא חשוב שנמלא, כי בניגוד לאחרים הוא באמת נוגע אלינו - הציבור הדתי. זהו סקר למחקר הכלכלי-חקלאי על הרגלי צריכה בשנת השמיטה, של המכון לחקר החקלאות עפ"י התורה והאונ' העברית בירושלים.

דרגו ותשפרו.

 

תורה שב DELETE

בשבוע שעבר פנו אנשי ישיבת הרב עציון, בעלי בית המדרש הוירטואלי, באמצעות רשימות תפוצה שונות אל הציבור בפניה לאחזר את מאגר מקבלי השיעורים. בפניה נאמר כי: " בשל תקלה, כל המנויים נמחקו, וכדי להמשיך ולקבל את השיעורים - אנא היכנסו בהקדם לאתר ההרשמה, והירשמו שוב לכל השיעורים שברצונכם לקבל. עד שלא תרשמו מחדש, לא תקבלו שיעורים". בית המדרש הוירטואלי, המגדיר את עצמו כ"בית המדרש הגדול בעולם", שולח מידי שבוע שיעורים בנושאים שונים ביהדות ומאפשר לכל אחד לבחור את השיעורים אותם ברצונו לקבל.

 

אותי דווקא מעניין מה רבן גמליאל היה אומר על זה, אבל בכל מקרה, להרשמה מחדש- לחצו כאן.

 

אחרי המילים נמשכים המעשים

השבוע במסדרונות הכנסת- זמן קצר לאחר שמונה חיים רמון לתפקיד המשנה לראש הממשלה, מינוי שקצר התנגדות עזה בקרב חברי הכנסת, הוא זכה לשבחים ולמחמאות מראש הממשלה שפעל כל העת למינויו.

"זה היה רק טבעי שחיים רמון יחזור לממשלה", אמר אולמרט בסיפוק. "אני מאוד שמח על שובו של חיים. בציבור יש תחושה שחיים חזר למקום שהוא שייך לו".

 

ובנושא אחר- ועדת האתיקה של הכנסת החליטה ברוב קולות כי ח"כ גפני לא עבר עבירה אתית כשקרא לעבר עו"ד אמנון דה הרטוך "יצרת חוק עם הנחיות מטומטמות" בדיון שהתקיים בועדת החינוך של הכנסת. ח"כ גפני מנהל מאבק עיקש נגד דה-הרטוך בטענה כי הוא מתנכל באופן קבוע למוסדות החרדיים.

 

אז ככה זה אצלנו. עורכים דיון שלם על השימוש במילה "מטומטמות", אבל מבצעים בקלות מעשים העונים להגדרה הזאת.

פשוט $%^&*.

 

לא נעים להודות, אבל כמו כל בחורה ממוצעת תמיד ניסיתי ללכת אחרי צו האופנה ולדמות לחברותיי בדיוק נמרץ, למרות שלפעמים זה גרם לי להראות מגוחכת עד מגוחכת מאוד.

ככה למשל, בגיל 6 ביקשתי מאמא שתסבן אותי טוב טוב באמבטיה ש"כל הצבע החום ירד", כי הילדה הכי יפה בגן הייתה לבנה כמו שלג. בגיל 10 התעקשתי לעשות קוקיות משיער חלק וקצוץ. בגיל 15 הלכתי על פלטפורמות רק כדי להיות גבוהה גם בטיול השנתי, ובגיל 16 התחלתי ללמוד נהיגה למרות שהייתה לי שנה עד התיאוריה.

אכן, ישנם דברים שבמבט לאחור אני באמת תוהה מה בדיוק חשבתי לעצמי ואיך העזתי להסתכל במראה כל בוקר, אבל העניין הוא שלא משנה כמה מזעזע נראיתי, היו עוד 20 כאלו סביבי.

 

ובכל זאת, כל זה ממש לא עזר לי להבין את שני הבחורים "בעלי העור השחור" שעברו ליד דוכן חב"ד להנחת תפילין במנהטן ניו ויורק והתעקשו להניח תפילין.

שני הבחורים שהפעילו את הדוכן, ניסו להסביר להם שהם לא יהודים, ורק יהודים צריכים לעשות את זה, אך השניים שכנראה מאוד התלהבו מהעניין, התעקשו שהם "יהודים אמיתיים" ורצו להניח תפילין.

לאחר שחסידי חב"ד עמדו בסירובם, התקשרו שני הבחורים "בעלי העור השחור" למשטרה והזעיקו שוטר.

השוטרים הגיעו ופסקו חד משמעית: "לא לתת ל'בעל עור שחור' להניח תפילין, זו אפליה על רקע גזעני!".

 

ואני, בחיי שאני לא מבינה אותם. מילא להתעקש להניח תפילין כי זה היה נראה להם אופנתי, נחמד או השד יודע מה. אבל להשתמש "בגזעני", כתירוץ לעשות את זה?

שמישהו יסביר לחבר'ה האלו שלהיות בעל עור שחור במקומות מסוימים בחו"ל זה לא תמיד נחמד, אבל להיות בעל עור שחור בחו"ל ולרצות להיות גם יהודי?

- זה כבר מתכון בדוק לקטסטרופה...