פרשיות השבוע

אם פקחי שמירת נקיון החוף יעבדו בשבת, אז פקחי שמירת השבת ילכו אחריהם ויתנו להם קנס? ומה יקרה אם פקחי שמירת השבת ילכלכו את החוף? מסכמים שבוע עם כמה שאלות קשות

חדשות כיפה רחלי כהן 29/06/07 00:00 יג בתמוז התשסז

איפה אתם הקיץ?

לקראת חופשת הקיץ ממליצים המומחים במחלקה לחינוך וקידום הבריאות ב"שירותי בריאות כללית", על כמה כללי זהירות ובטיחות לידיעת ההורים והילדים, בכדי שניתן יהיה לעבור את חופשת הקיץ בשלום ובבטחה.

בין ההמלצות:

חשוב להימנע עד כמה שאפשר מחשיפה לשמש בין השעות: 10:00 בבוקר ועד השעה: 16:00.

למרוח על אזורי העור הגלויים תכשיר מסנן קרינה עם מקדם הגנה 15 לפחות ולמרוח שוב לאחר שהייה במים (ים, בריכה).

לשהות בצל עד כמה שניתן.

לשתות הרבה נוזלים (עדיף במיוחד מים) גם אם אין מרגישים תחושת צמא.

אם למרות כל האמור נכווים מהשמש, חשוב להרבות בשתייה ולצנן את הגוף על ידי רחיצתו במים קרים.

במקרה שמופיעות שלפוחיות רבות על הגוף ו/או מופיעים חום גבוה או סימני התייבשות, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

אם ילדכם רוכב על אופניים, על קורקינט או על גלגליות אחרות, חשוב להרגיל אותו להשתמש בציוד מגן - קסדות לראש, מגיני ברכיים ומפרקים.

באתר החופש של כיפה כבר בקרת?

לפעמים נראה כאילו כל "המומחים" למיניהם המפרסמים המלצות לציבור- גרים בפלנטה אחרת.

אני לא יודעת מה אתכם, אבל בין ההמלצות לקיץ בטוח ונעים אני הייתי מצפה למצוא לפחות חלק מההמלצות הבאות:

  • דאגו למקלט מצויד ומסודר באיזור הקרוב לביתכם.
  • להמנע מחשיפה מיותרת בשטח כאשר האזהרה "צבע אדום" מתנגנת ברקע.
  • לשתות הרבה נוזלים ודווקא מיצים- כי כמות המים שלנו הולכת ופוחתת...
  • אם למרות הכל נכווים נשרפים מתפוצצים או חו"ח מתים מפגיעת קסאם או קטיושה- יש לשכור ע"וד שידאג שתקבל את כל זכויותך ולא תצא מהאישפוז כשאתה חייב למס הכנסה.
  • בהנחה וילדכם רוכב על אופניים, מומלץ להרגיל אותו להשתמש האמצעי הגנה- כגון: קסדה,מגיני ברכיים, מפרקים ועדיפות מיוחדת לשכפ"צ קרמי.
  • להסביר לילדנו הרכים שלא משנה איפה אנחנו גרים, בקצב הזה בסוף נצטרך לעבור דירה לאיזור ת"א.

זה אולי לא יעזור לנו לשמור על הארץ, אבל בטח זה יחסוך לנו כמה טראומות.

חופשה נעימה!

תתחדשו

פרשיות תרומה

רבים השתתפו בטקס מרשים של הכנסת ספר תורה ספרדי, לבית הכנסת שבבי"ח בילינסון. הספר, שנתרם על ידי אדמונד וורד נסים מלונג איילנד שבארה"ב, ונכתב לעילוי נשמת הרב נתן בוקובזה זצ"ל, מצטרף לספר התורה האשכנזי שנתרם בעבר לבית הכנסת.

בסיום הטקס התקיימה תפילת מנחה חגיגית בהשתתפות הנוכחים, שמילאו את בית הכנסת כליל, ולאחריה סעודת מצווה בהשתתפות סגל ביה"ח, מאושפזים ואורחים רבים.

רק שעכשיו נשאר למצוא תורם שיתרום לבתי החולים גם תוספת כוח אדם, תוספת משכורת לאנשים שעוסקים ברפואתינו, ותוספת מיטות למחלקות השונות.

טוב. אני אמנם אני לא יודעת מי בסוף יתעורר ויביא את הכסף הנצרך הזה, אבל דבר אחד בטוח - הוא לא ישא בתואר רוה"מ או שר הבריאות. הם עסוקים בפניות קודמות. אנא המתן.


עירוב תחומין

המשרד להגנת הסביבה מתכוון להפעיל פקחים במסגרת מבצע שהכריז לאכיפת הניקיון בחופי ישראל. מהמשרד נמסר כי בעקבות ירידה משמעותית במצב ניקיונם של החופים הבלתי מוכרזים, יוצאת תוכנית חוף נקי ברצף של מבצעי אכיפה אינטנסיביים.

במהלך פעילות האכיפה יציפו מפקחי המשרד להגנת הסביבה ופקחי רשות הטבע והגנים את החופים הבלתי מוכרזים ברחבי הארץ, ויקנסו את כל מי שנתפס משליך פסולת על החוף או משאיר אחריו פסולת בצאתו מן החוף. גובה הקנסות שיוטלו ינוע בין 750 ש"ח ל-8000 ש"ח ע"פ חוק.

אלא, שהמבצע הגדול אמור להתחיל דווקא בשבת הקרובה, כאשר פקחים יהודיים יסיירו בחופים ויטילו את הקנסות.

ונשאלת השאלה- אם פקחי שמירת נקיון החוף יעבדו בשבת, אז פקחי שמירת השבת ילכו אחריהם ויתנו להם קנס? ומה יקרה אם פקחי שמירת השבת ילכלכו את החוף? הם יקבלו בשבת דו"ח מפקחי שמירת החוף שעובדים בשבת כשבעצם גם להם מגיע דו"ח על זה שהם עובדים בשבת?

אז פקחים יקרים,תעשו טובה, תנו למנכ"ל שלכם דו"ח על חוסר בקיאות בחומר או על אטימות, באמת לא משנה. העיקר שייכתב ביום חול. תודה.


העיקר שיהיה נקי (צילום: macieklew)


מס שפתיים ולק בציפורניים

לפני כשנה פתחנו עסק תיירותי חדש בצפון, וכמו בכל פתיחת עסק חדש, היד רעדה והבטן התהפכה כשהגענו לראשונה לבניין מס הכנסה לפתיחת תיק.

הרי כל החיים גדלנו על סיפורי הזוועה של אנשים שקבלו מכתב ממס הכנסה על החזר של 20,000 ₪ והגיעו לשם רק כדי לגלות שהם חייבים 40,000. או על אנשי מס הכנסה שמתחזים לתלמידי נהיגה, קליינטים במספרות, משכירים צימרים, מתחפשים למקררים, גוקים ומנועי מכוניות- הכל כדי לתפוס את מעלימי המס ולמרר את חייהם על לא עוול בכפם (שהרי כולנו יודעים שהגונב מגנב פטור ומדינתנו עושקת אזרחיה וכו).

בקיצור- למרות שהפקידה שם הייתה בהחלט חביבה ולבבית ולא הראתה שום סימן לאכזריות יתר (לק אדום זה לא נחשב, נכון?) הפרצוף שלה ליווה אותי בכל פעם שרשמתי קבלה לבחורה, אפילו אם זה היה על 10 ₪. לכו תדעו, אולי הן קרובות משפחה (או לפחות בעלות אות טעם בלק הציפורניים).

מפחיד.

אבל השבוע גילינו שיש פסק הלכה חדש, שקובע שמי שהזמין טכנאי הביתה רשאי לקבל ממנו שירות גם במקרה שהטכנאי אינו נותן קבלה. מאחורי הפסק עומד ראש כולל הדיינות בבית אל, הרב ברוך פז, שהדגיש ש"מותר להתעסק איתו אם הוא משלם בדרך כלל, ורק מדי פעם אינו נותן קבלה".

בדברים, המתפרסמים בכתב העת "קומי אורי", הוסיף הרב פז כי יש מקום לסלחנות כלפי העלמת מס. לדבריו, אם יש הסכמה כללית בציבור להתייחס בסלחנות לצורות שונות של העלמת מס, יהיה מותר להעלים מס. הוא נימק את הדברים בכך שגביית מס נעשית מכוח הציבור ולצורכו, ולכן כל עוד יש מחילה מצד הציבור, הדבר יהיה מותר.

אבל ליתר בטחון (וגם אולי כי מישהו ממס הכנסה מתחזה לדף אינטרנט- לכו תדעו) אנחנו ממשיכים בדבקות להוציא קבלות. אם לא למען מס הכנסה או המדינה- לפחות למען הפיצויים של המלחמה הבאה, כי יש לה נטיה מעצבנת להופיע בדיוק בעונות התיירות- ומקבלים פיצויים לפי הקבלות.

או שאולי בעצם זו ההזדמנות של הקב"ה לדאוג שמס הכנסה יחזיר קצת גם לנו? מי יודע.

רק נקווה שהפעם זה יהיה עם כמה שפחות הרוגים...