פרשיות השבוע

למה יעקב שוואקי נשאר ללא מילים, וגם הצעה שהרבנות הראשית לא תוכל לסרב לה. טור חגיגי על השבוע שלא היה

חדשות כיפה חיים אקשטיין 26/12/08 00:00 כט בכסלו התשסט

לכבוד החנוכה ספיישל מיוחד: הפרשיות שכמעט קרו השבוע, אילו רק נס חנוכה לא היה קורה


דרוש חג בחורף

מעילי הגשם ממשיכים להעלות אבק בארונות, אנשים רבים כבר אינם זוכרים איך משתמשים במטריה, יזמים ואירגונים ירוקים כבר אינם נאבקים בשאלה למי שייכים חופי הכינרת ומה עושים איתם, כי יש מספיק חוף לכולם, רק הכינרת הולכת ומצטמצמת. בקיצור, הבצורת עדיין כאן. אז כבר דיברנו על כך שהפיתרון האמיתי הוא תשובה ותיקון המעשים, אבל לא יזיק לנסות לחפש עוד כמה פתרונות מעשיים לבעייה. אז אל הייבוא מטורקיה והתפלת מי הים הותיקים, הצטרף השבוע פיתרון חדש ומהפכני: יוזמה שמתגלגלת באינטרנט ומתחייבת להפוך למציאות, קוראת לרבנות הראשית להוסיף חג חדש ללוח השנה היהודי. בפורים, הרי, איכשהו תמיד יורד גשם. אם כך, מדוע לא יחול פורים פעמיים בשנה? מספיק להוסיף עוד שבוע אחד של חג באמצע החורף, וארובות השמים כבר תפתחנה מאליהן.


הפתרון לכל הבעיות (צילום: (Tres)-cc-by-nd)


לא דרוש חג בחורף

סוף סוף זה קרה: התקבלה הפקודה למבצע תגובה על ירי הקסאמים. לא ברור למה זה קרה רק עכשיו, אבל מוטב מאוחר מאשר עוד יותר מאוחר, אחרי שמערכת הצבע האדום תגיע גם לאשדוד. ובכל זאת, יש לציין גם את הפרט שהתפרסם בעיתונות בשם "גורם ביטחוני", שישיבת הקבינט הבטחוני כמעט הסתיימה בהחלטה לדחות את הדיון בנושא עד אחרי החג הקרוב, אלא שאז התברר שאין שום חג באופק, מלבד הבחירות שכנראה לא יהיו בדיוק חג, לפחות לא עבור שר הביטחון.

על כל פנים, המדור מחזק את כל מקבלי ההחלטות, שבעקבותיהם נתגייס גם אנו לתמוך בתושבים המופגזים. כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן (איזה יופי של משפט. מזל שאף אחד לא אמר אותו קודם).

מן הפך אל הפחת

והשבוע בפינת הייעוץ הכלכלי (שנפתחה בשבוע שעבר, למי שפספס, במטרה לסייע לציבור להתמודד עם המשבר הכלכלי): לקרוא את כל המילון העברי. זו פעולה פשוטה, שדורשת מעט זמן יחסית, ואפס הוצאות כספיות. קחו לדוגמא את המתמודד שהפסיד השבוע מיליון שקלים, לעיני כל צופי ערוץ 10, כיוון שעל השאלה הקשה מכולן - "מה פירוש המילה העברית פך" - הוא לא ידע לענות. אילו הוא היה שומע לעצת המדור (זה היה קצת קשה, לאור העובדה שהמדור פירסם את העצה הזאת רק עכשיו, אבל מי שהולך לחידון טריוויה, אמור להיות מספיק חכם בשביל לחשוב על זה מראש), היה לו מספיק ידע כללי בשביל להכיר מילים שאף פעם לא יוצא לנו להשתמש בהן. בכלל, כדאי להכיר את השפה שלנו.

כושר וכבוד

לכבוד החג שאין השבוע, שכוייח השבוע מוענק - לכולנו! לכל אזרחי מדינת ישראל, שמדורגת - ע"פ הנתונים שפורסמו השבוע - במקום הראשון בעולם בכושר גופני. האמת? זה לא אמור להפתיע. כושר גופני תלוי במה שמכניסים לגוף, ועם כל הבעיות בהרגלי האכילה שלנו, עוד לא הידרדרנו לרמה של אכילת מאכלים משמינים מלאי שמן, סוכר ומאות קלוריות, מדי יום, ערב ובוקר וצהריים, שתהרוס לנו את הגוף.

אין מילים בפיו

סינגל חדש של יעקב שוואקי יצא לאור השבוע. הפעם, לשם שינוי, מדובר בשיר ללא מילים. בראיון לרדיו קול חי הסביר שוואקי שהשיר היה אמור לצאת באלבום הראשון שלו, אלא שלא נמצאו לו מילים מתאימות, ועכשיו הוחלט שעדיף להקליט את המנגינה ללא מילים, מאשר להשאיר את התוים במגירה. והתוצאה? כשהשיר החליט לא להיכנס לאלבום הבכורה, הוא כנראה ידע מה הוא עושה. זה שיר ממש תפל, שכנראה יזכר בתור לשיר הראשון של שוואקי שניסה להפוך ללהיט ולא הצליח. אגב, לשאלה מדוע הוא קרא לשיר בשם "חשוף", ענה הזמר שאין לו מושג למה, אבל זה צלצל לו מתאים.


ותהייה קטנה לסיום

אמי אפתה לביבה לי, לביבה חמה ומתוקה. יודעים אתם לכבוד מה?

בברכת אלולא כד זה נשאר, מקדשנו לא הואר

(והיינו נשארים בחשיכה רוחנית גמורה עד היום הזה. וזה העיקר, כנראה)


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368