פרשיות השבוע

שבוע קשה עבר עלנו: רענון שורות בגל"צ, שוב בצורת, ואם זה לא מספיק יו"ר הבית היהודי שבר את כללי המשחק

חדשות כיפה חיים אקשטיין 12/12/08 00:00 טו בכסלו התשסט

עבדכם נולד לאחר שכבר הפסיקו לשנן את שירת דבורה בבתי הספר, והוא לא נאלץ מעולם ללמוד לדקלם את קינת דוד, אבל יש כמה דברים ששגורים על פיו. בחנוכה הקרוב הוא יזכור פחות-או-יותר מה המילים של מעוז צור, כמו שבראש השנה אשתקד הוא זכר פחות-או-יותר איך הולך "ונתנה תוקף". השבוע קרה לו דבר דומה: הגיעה ברכת "שומע תפילה", והוא כבר לא הרגיש צורך לפתוח את עמ 104 בסידור רינת ישראל. ועננו בורא עולם במידת הרחמים, בוחר בעמו ישראל להודיע גדלו והדרת כבודו... המילים היו מוכרות. בדיוק כמו ונתנה תוקף ומעוז צור, ואפילו יותר - אומרים את זה כל שנה, לא יום אחד ולא שמונה ימים, אלא במשך חלק נכבד מעונת החורף.

הכרזת הרבנות הראשית לומר "ועננו" עקב הבצורת, היא סימן רע. העובדה שההכרזה הזאת חוזרת על עצמה יותר מדי בשנים האחרונות, היא כבר סימן רע מאוד.


עד מתי בצורת 08? (צילום: (Tres)-cc-by-nd)


לקנא במטורפים

מתקפת הטרור במומבאי היתה לכאורה פרשת השבוע שעבר, למעשה אפילו פרשת השבוע שלפני כן. אבל חב"ד המשיכה לככב בערוצי התקשורת גם השבוע. עושה רושם שזה היה יותר מסתם אחרי-מות-קדושים-אמור, אלה היו כתבות מלאות הערכה, התפעלות, הערצה. ספק מתי אי פעם זכו שליחי חב"ד לעדנה כזו. אותן כתבות מעריצות (לפחות אלו שהגיעו לשולחן המדור) לא עצרו לרגע לשאול את מה הן בעצם מעריצות. שבוע אחרי הפיגוע, הכתבות היו יכולות להתפכח ולגלות שגם השליחים הם אנשים - איזה כיף שיש עוד הזדמנות לכתוב בעיתון את המילה הזאת - "הזויים", שלא רק מאמינים בתורתו של הרבי, הם אפילו הולכים להפיץ אותה בכל חור ברחבי העולם. נוסעים לבד לכפרים נידחים במזרח רק בגלל איזושהי אמונה "משיחית". מטורפים על כל הראש. אז זהו, שההערצה המשיכה גם אחרי שבוע. אולי מתוך הרגל להתייחס להרוגים כגיבורים בלי לחשוב על זה יותר מדי, ואולי כי גם מי שלא מזדהה עם הערכים שלשמם נסעו בני הזוג הולצברג למומבאי, לא יכול שלא להתפעל מההקרבה למען הערכים הללו. אנשים שמוסרים את כל חייהם למען אידיאל מסויים, יהיה אשר יהיה, ובמקרה הזה אפילו מאבדים את חייהם, זו תופעה שכתב ב"מעריב" שחי ממשכורת למשכורת, יכול רק לקנא בה.

ימין ושמאל, רק כחול וכחול

נבואתו השחורה של המדור מלפני כמה שבועות מתחילה להתגשם: יותר ויותר מפלגות מאמצות את הצבע הכחול לקמפיין הבחירות שלהן. אחרי ש"ס, גם מרצ הוסיפה לירוק המסורתי כיתוב בכחול. ולמה זו נבואה שחורה? כי בקצב הזה, עד הבחירות גווני הכחול יעלמו משוק הצבעים הישראלי לחלוטין, ושחור ישאר הצבע הכהה היחיד. אולי לקראת יום העצמאות, בשביל לייצר דגלי ישראל, נייבא קצת צבע כחול מטורקיה.

נקווה שלפחות עלה ירוק ישמרו על הצבע שלהם.

ויפות ארבע שעות קודם

שכוייח השבוע למפקד גל"צ, יצחק טוניק, שעדיין לא החליט לסגור את התחנה הצבאית בשבת, אבל לפחות התחיל בהתקדמות קטנה. עד לאחרונה, שומרי שבת רבים נאלצו לוותר מדי חורף על האזנה לתוכנית "הפוגה" ז"ל (לפחות במתכונת האחרונה) של דודו אלהרר יבדל"א, כיוון שהיא היתה משודרת בשעה שבה הרדיו אמור לקחת הפוגה עד מוצאי שבת. עבור לא מעט שומרי שבת, זו היתה אחת התוכניות היחידות שבאמת היה כיף לשמוע, ודווקא היא שובצה ליום שישי ב-16:00, שעה שבירושלים כבר כמה שבועות לא קיימת (16:00 זה כבר לא יום שישי שם), ובשאר אזורי הארץ אפשר אולי להספיק לשמוע את ההתחלה.


העונה החדשה בגלי צה"ל (צילום: יחצ)


"הפוגה" ירדה מלוח השידורים בקול רעש גדול, אבל אחרי כל העתירות לבג"צ התברר שהתוכנית לא מתה, היא רק התחלפה. ביום שישי האחרון, יצאה לאויר העולם התוכנית "סופשבוע זוגי" בהנחייתם של סיון רהב-מאיר (בעצמה בוגרת גל"צ) וידידיה מאיר (בעצמו בוגר תוכנית רדיו אישית ביום שישי ברדיו קול-חי). מדובר בצעד שמצריך שכוייח רציני למפקד גל"צ, כיוון שהוא העז לגעת בבשר החי, ולחתוך את השעה השניה של "קולה של אמא" המיתולוגית (שאותה, אגב, במסגרת כל השינויים בלוח של יום שישי, החל להנחות עודד מנשה. איך שהזמן רץ; הילדים שגדלו עליו בערוץ 6 כבר מקבלים ממנו ד"שים בצבא!). אחרי האזנה לתוכנית האחרונה, עושה רושם שזאת תהיה "מדורת השבט" הבאה של הדתיים (אם לא עכשיו, אז בעוד כמה שבועות. אם לא בעוד כמה שבועות, אז כשיחליטו להוריד את התוכנית ואז כולם יגלו אותה פתאום), והפעם היא בשעה 12:00. בשורה התחתונה, למי שהלך לאיבוד במהלך האייטם הזה - משבצת התוכנית שכיף-לשמוע-בגלי-צה"ל-לפני-שבת, היא סוף סוף לפני שבת. עכשיו צריך רק לשבץ את דודו אלהרר ביום אחר כדי שלא נפספס אותו לגמרי, והמהלך יהיה מושלם.

וכמובן, שכוייח (ומזל טוב להולדת הבן) גם למגישי התוכנית החדשה.

ותהייה קטנה לסיום

אם חוק הדתיים השלובים מוכיח את עצמו כל פעם מחדש, ואחד מהתכונות הדתיות-לאומיות הבולטות ביותר היא הכישרון להכיר את כולם (או לפחות להכיר מישהו שמכיר את כולם), אז איך זה שכל כך הרבה דתיים שאלו השבוע מי זה הרב פרופ דני הרשקוביץ?

בברכת סוף סוף אפשר להנות מחוק ה"ספאם", בלי לקבל עשרות מיילים שמתחננים בפניך שתסכים להמשיך לקבל אותם.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368