פרשיות השבוע

הרב מרדכי אליהו כותב לראש הממשלה. שמעון פרס מתפלל לקב"ה. עוזי לנדאו מקדם את "ארץ נהדרת". מסכמים שבוע עם פסקי הלכה ממוצא בריטי.

חדשות כיפה רחלי כהן 02/06/07 00:00 טז בסיון התשסז

פלסטר, זה יעיל בטיפול שורש?

חברי המפד"ל בשדרות

בצעד יוצא דופן, בחרה מפלגת המפד"ל לקיים את ישיבת המזכירות בעיר שדרות.

הסיבה: "תושבי שדרות חייבים לדעת שכל העם , ובפרט זה גם המפד"ל, נמצאים איתם גם בימים אלו". אנשי התנועה ערכו סיור בשדרות חסרת המקלטים וביקרו במוסדות הלימוד בעיר.

רעיון מעניין נוסף הוא של מטה "מרימים הדגל", שיזם הבאת 3000 איש לשהות בשדרות במהלך שבת "בהעלותך". במהלך השבת עברו האורחים בין בתי האב, חילקו פרחים לתושבים והזמינו אותם לסעודה שלישית גדולה משותפת. בנוסף, במוצ"ש התקימה ההבדלה עם לפידים מול ביתו של שר הביטחון.

אבל יש מי שרואה את עומק השבר, כמו הרב מרדכי אליהו שפרסם מכתב לראש הממשלה, המחייב לצאת לפעולה בעזה גם במחיר של פגיעה באוכלוסייה אזרחית פלסטינית. הרב ציטט את דבריו של דוד המלך: "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

אז מי יודע? אולי לפני שיפול קסאם על חברי המפד"ל או אורחי השבת, יענה רה"מ לקריאתו של הרב ויחליט לאמץ את דמותו של דוד המלך במקום דמותו של איוב (שלא ממש מחמיאה לו ולנו, יש להודות).

כל הש)ו)"ס

כצפוי, הודיע השבוע שמעון פרס על הצטרפותו למרוץ לנשיאות. פרס יהנה מתמיכתם של חברי סיעת קדימה וזוכה לתמיכתו הגלויה של רה"מ. במסיבת העיתונאים אמר פרס: "ככלות הכל, אינני צעיר חברי הכנסת. אני רוצה לבקש מהקב"ה להאריך לי ימים, כדי שאוכל להצדיק את הקרדיט שנתן לי ראש הממשלה". מסתבר, שמה שקריירה רצופה בכישלונות לא עושה ביחס לבורא עולם, עושה התמיכה המיוחלת של ש"ס.

ועוד מבית היוצר של ש"ס:

לאחרונה פורסם כי ש"ס תתמוך בהצעת החוק של קבוצת שרים, ובראשם אופיר פינס, להגביל את גיל כהונת הרבנים ל-70. הסיבה: ניעור ורענון עולם הרבנות.

מעניין מה הרב עובדיה יוסף (80+) אמר על זה.

ואם כבר, אז למה שלא להגביל גם את גילו של רה"מ (ראה ערך- אריאל שרון)? ו...רגע, מישהו אמר שמעון פרס?

כן אני יודעת. גם אם יחקק החוק שקובע שגיל הנשיא יהיה מתחת גיל 70, יחוקק מיידית גם חוק "שמעון פרס" שיאמר שבמקרה הנ"ל כבר אין מקום בבית אבות ולכן רק לו מותר.

ועל זה נאמר: פשוט מיותר.

ארץ נהדרת- ממשיכים בשידור חי

עמותה?

עוזי לנדאו, מנכ"ל עמותת "ארץ נהדרת" ביקר בשבוע שעבר במכללת הגליל המערבי שבעכו, במטרה לקרוא לצעירים להתפקד למפלגות השונות- ולהיכנס לחיים הפולטים.

"לא יתכן שאת הצמרת הפוליטית של מדינת ישראל תנהיג שכבת אנשים בינוניים, כשבציבור בישראל יש שפע של אנשים איכותיים הנמנעים מלהצטרף לחיים הפוליטיים בגלל הדימוי השלילי. צריך לומר לציבור: הטובים לפוליטיקה ", אמר לנדאו.

הרעיון אמנם מבורך והדרך ליישומו עוד יותר, רק שמישהו יסביר לעוזי לנדאו שבימים אלו לקרוא לעמותה שלך "ארץ נהדרת",

-איך לומר? לא ממש מראה על רצינות יתרה...

למקומות, היכון- צא!

עוד רגע היא כבר כאן. השבוע יתקיים ערב ההשקה של הגרלת ה-50 מליון הבאה במפעל הפיס. אתם בטח תשמעו על זה כבר לבד - אבל חשתי צורך עז למתוח את תקופת הפנטזיות שלכם לעוד כמה שבועות.

שבו ותדמינו מה אתם יכולים לקנות ב-50 מיליון. מששו את הנייר של הצק, הריחו את הריח של משרד מנהל הבנק וכוס הקפה החם שהוא יגיש לכם.

חבקו ערימת שטרות דמיונית ומדדו ברגליים את גודל הבית שיהיה לכם.

עכשיו, כמובן שתשכחו ביום של ההגרלה לקנות כרטיס, ושכשתזכרו בזה רק ביום למחרת, אתם תנשמו לרווחה. המספרים שזכו כ"כ רחוקים ממה שתכננתם שחסכתם ביום אחד 20 ש"ח!

אז קדימה- קחו 20 ש"ח ופנקו את עצמכם. מגיע לכם.

אורח מביא אורח ובעל הבית מנומס כהלכה

זה לא סוד שהישראלים הם הכל חוץ ממנומסים. חוויתי את זה על בשרי השבוע כשנאלצתי לדדות על קביים וכל זב חוטם שראה אותי ברחוב ישר שאל (בקול רם כמובן): "שיו? מה קרה לך?!". הגדילה לעשות אחת שביקשה את הקביים לסיבוב, אח"כ התעקשה לקשר ביני לבין איזה עיוור עם "ידיים החמות" שהציל את אחותה מאותה בעיה בדיוק, ולא נרגעה עד שהתקשרתי אליו מהפלאפון שלה כדי שהוא ישמע את הקול שלי (הוא גם מומחה לקולות).

מזל שאחותי הגיעה לאסוף אותי, אחרת עכשיו עוד הייתי קשורה למיטת טיפולים בבית נידח בנתניה.

כולנו גדלנו עם חוסר הנימוס הזה ויודעים להסתדר איתו לא רע בכלל, אבל מה קורה כאשר מגיע הרגע בו אתם מרגישים צורך להיות מנומסים, אבל ממש ממש לא יודעים איך עושים את זה?

שנמתין?

כך לדוגמא נשאל הרב מרדכי אליהו בשיעורו, על מקרה בו הוזמנו שתי משפחות לארוחת השבת, אך משפחה אחת מבוששת לבוא. הרב נשאל האם יש להתחיל בסעודת השבת או שיש לחכות למאחרים, שהרי גם מלאכי השרת מחכים לשירת שלום עליכם (גם אם היא לא תמיד עונה להגדרה של שירה) והאורחים (איך לא?) רעבים.

ובכן, מסתבר שההלכה מוצאה בבריטניה, כי תשובתו של הרב היתה שיש לחכות למאחרים, ובינתיים להנעים את זמנם של אלו שהקדימו. יופי.

אבל איך בדיוק להנעים את זמנם תשאלו?

טוב. זו בהחלט כבר בעיה אחרת שיש לדון בה בכובד ראש, (אולי בשיעור הבא של הרב) אבל דבר אחד בטוח -

רק שזו לא תהיה שיחה על עמידה בלוח זמנים...