פרשיות השבוע

קבלו את החוקים בערוצי היהדות באינטרנט * מיהו הרב שנכנס למדור הציטוטים הקבוע? * מה קורה ברכבת ישראל? * ארגון פשע חדש שנמצא * והמלצה לגבי חיפוש הקרובים שלכם...

חדשות כיפה רחלי כהן 22/11/07 00:00 יב בכסלו התשסח

נכתוב ונשמע

הקשר בין אתרי היהדות למיניהם לבין היהדות עצמה תמיד היה לוקה בחסר. ישנן כתבות שמופיעות באתרי היהדות השונים, שספק אם גם יועצי התקשורת של אולמרט היו מצליחים למצוא קשר בינן לבין היהדות, אם כי הם כבר הצליחו לקשר בין חלוקת ירושלים לביטחון ובין סוריה לשלום- אז לכו תדעו.

אבל השבוע, סוף סוף, הצלחתי למצוא את הקשר. והוא כל כך בלט לעין, שהתפלאתי שלא ראיתי אותו עד עכשיו. מסתבר, שגם ביהדות וגם באתרי היהדות דואגים בכזו עקביות שלא לחדש ולהתחדש, שנראה לפעמים שנושאי הכתבות הם תורה למשה מסיני, וכל כתב שסוטה ימין או שמאל נענש בכרת.

וכדי שלא תגידו שאני סתם ממציאה (אם כי תמיד יש כזו אפשרות, אבל ברור לי שלא תטרחו לבדוק) אז הנה כמה הוכחות מהשטח:

רומן מאומן

לפני כמה חודשים היה זה פולמוס ה"בעד- ונגד" נסיעה לאומן, אח"כ הספר של נועה ירון תפס את מירב הכותרות, לפני שהספקנו למצמץ התחילו ההפחדות שקבר הרב באומן יסגר, אח"כ פירסמו שהוא ישאר פתוח והשבוע כמובן,שוב וכמה מפתיע, התחיל הדיון בהבאת עצמות הרבי ארצה ופתיחת מתחם קבר פה בארץ. ככה שגם אם עוד לא החלטתם באיזה צד של המתרס אתם, אין מה לדאוג. מובטח לכם שעד שהעניין לא ימוצה עד תום, עדיף בתוספת מהומות, אתרי היהדות ימשיכו לדון ולדון, ושוב לדון בנושא. ולא משנה שלכולם ברור שבגלל שחברת אל על עלולה להפסיד פה כסף רב עצמות הרב ישארו באומן. העיקר הפלפול.


"שבת שלום, מדברת רובוטה"

ולמה בעצם הקב"ה נתן לנו את השבת אם לא כדי שנוכל לריב עליה אם אלו שלא שומרים עליה, להציע הצעות חוק מוזרות בנושא, ולעשות הכל כדי שנוכל לעשות להמשיך כמו ביום חול החולי ביותר גם בשבת עצמה? הא?

אז אחרי מכונת הקפה, העט והטלפון שומרי השבת לחומרה הגיע תורו של "רובוט שבת". הרובוט מתוכנן ומתוכנת להדליק אור בשירותים, לכבות את האור בבית, להדליק את המזגן בשעת הצורך, ולפנות את הכלים מהשולחן (ואז מה אם אין בעיה הלכתית עם זה. הוא לא יודע. הוא רובוט ופריאר).

במגזר החרדי מחכים לעניין בכיליון עיניים, אם כי הוא עוד לא קיבל את אישור הרבנים- מה שמבטיח לנו עוד שלל כתבות בנושא נגיעה ברובוט בשבת, מה לעשות כשיתקע לו ההארד דיסק ואיך נוהגים ברובוט שהחליט להתגייר. מעין עולם הבא.

הרבי אמר!

ואיך אפשר לסגור את נושא החוקים של כתבות היהדות מבלי לספר על עוד ציטוט של אחד הרבנים הגדולים? ושימו לב- זה לא "נשמע כי", "הובן מדבריו" או "יש אפשרות כי הרב התכוון" אלא- "סערה בעולם היהודי בעקבות הדברים שצוטטו מפי הרב מרדכי אליהו". סערה. לא פחות ולא יותר. ועוד בעולם היהודי. (וטוב לדעת שיש בכלל עולם שלם שכזה).

"אני תוהה לעצמי כיצד אכנס ואעבור דרך בתי כנסת אלו שנודף מהם ריח גיהינום!"- כך אמר הרב על בתי הכנסת הרפורמים ונכנס לנעליו של הרב עובדיה יוסף שמכהן במדור הציטוטים על בסיס קבוע. אז כמובן שיש לנו עכשיו את תגובת הרב הראשי הרפורמי, מקורבי הרב וכמה טורי דעות לכאן או לכאן. מתחיל להיות שוב עמוס. איזה כייף!

יהי רצון שנמצא מקום

בשורה טובה לכל הנוסעים ברכבת. אנשי "איחוד בתי הכנסת בישראל" פנו באחרונה לשר התחבורה שאול מופז בבקשה להגדיר את הקרון הראשון באופן רשמי כבית כנסת קבוע, ועד שתאושר הבקשה כבר פרסמו את זמני התפילות הקבועים. "במקרה הטוב אנשים מחפשים פינה להתפלל בה, במקרים פחות טובים הם פשוט קמים שעה מוקדם יותר כדי להתפלל ליד הבית, והכל בשעה שהנוסעים המשופשפים והמנוסים יותר יודעים שמדי בוקר מתקיימת תפילת שחרית בקרון קבוע ובשעה קבועה".כך יו"ר האיחוד.

ולמה הבשורה טובה לכל הנוסעים?

כי אם מקימים בית כנסת, יצטרכו לארגן קרון למניין ספרדי, לאשכנזי, לחסידי לרפורמי ולקונסרבטיבי ולכל אחד מהם גם עזרת נשים. אחרי זה אסור לשכוח גם להקים מסגד ומנזר לתפילות- וסוף סוף יהיו מספיק קרונות ומקומות ישיבה ברכבת. ומה זה משנה אם ברקע יש רב, מואזין או כומר. העיקר שיש שזה לא הרעש בספסלים שבין הקרונות.


איזה מנין (סליחה, קרון) תרצה ?

ה ישמור

בשנה האחרונה עקבו חוקרי היחידה המרכזית במשטרת מרחב הנגב וחוקרי המס בדרום אחר מספר ארגוני פשע בדרום, במטרה לזהות פעולות פליליות.

במהלך המעקבים אחר כמה מהארגונים, נדהמו חוקרי המשטרה והמסים לגלות, כי אחת לחודש מגיעים בכירי הארגונים לקבר הבאבא סאלי באישון לילה. לאחר שהם משתטחים על הקבר ומבקשים ברכה, הם פונים למטרה שלשמה התכנסו: סגירת עיסקאות וענייני בוררות שנותרו פתוחים.

ריסוס צלבי קרס, ניקוב צמיגים ואיומים לפגיעה פיזית - לא, לא מדובר בעוד כנופיה ניאו-נאצית שפועלת ברחבי הארץ, אלא במערכת בחירות סוערת במיוחד לוועד בית הכנסת "היכל ישראל" ביקנעם. חודש אחרי שנבחר היו"ר החדש הגיע השבוע המאבק לשיא חדש, בהשחתת שלושה כלי רכב השייכים לשניים מתומכיו המובהקים ובריסוס הסמלים האנטישמיים.

כל מילה נוספת מיותרת.

קרובים קרובים

החיים קשים כשאתה ישראלי שגר בחו"ל, כי כל ישראלי שאתה פוגש משוכנע שאתה מכירה את בן דוד שלו שגר איפשהו באמריקה ("נו,רפי חביבה. איך אתה לא מכיר אותו?"). אבל החיים הרבה יותר קשים כשיש לך פרצוף אוניברסאלי ואת שייכת לעדה התימנית. אין תימני שלא תפגשי שבטוח שאת קרובה רחוקה שלו. אם זה היה קשור לירושות לא הייתי מתלוננת, אבל כששיחה כזאת נגמרת בד"כ ב"אולי תשטפי לי כלים ותחתכי סלט כמו סבתא שלך", אני מעדיפה לוותר על הקשר המשפחתי החדש ולהסתפק במשפחתי הענפה לא פחות, שגם שם, אני חייבת להודות- לא כל השמות מוכרים לי.

אבל אם עד עכשיו חלמתי על ההשתייכות לעדה אחרת, מסתבר שאין לאן לברוח. אפילו הבריטים התחילו עם המחלה המשפחתית. השבוע פורסם, כי לשר החוץ היהודי של בריטניה דייויד מיליבנד, יש קרובי משפחה רבים בישראל. את קשריו המשפחתיים של השר היהודי, המבקר בימים אלה בישראל, חשפה אתמול קרובת משפחתו, כתבת קול ישראל מירי קרימולובסקי. קרימולובסקי סיפרה בתוכנית "השעה הבינלאומית" כי היא ומיליבנד בני דודים מדרגה שניה. למיליבנד, כך מתברר, יש עוד קרובים מלבד קרימולובסקי, משפחת לנדאו. רובם מאד דתיים, וביניהם כאלה המתגוררים בהתנחלויות.

איזה כייף למשפחות קימולובסקי-לנדאו שזכו בקרבה חלומית לאדם בעל משרה רמה בחו"ל. מן הסתם יום אחד יכלו להנות מהפירות שלה, למרות שלא עלינו חלקם גרים בהתנחלויות, או לפחות להתהדר בקרבה מלכותית משהו.

אולי אתם יודעים איך קוראים לשר החוץ של תימן? אני צריכה לבדוק משהו...