פרשיות השבוע

מה משותף ל"קייטנת קבלה" וסניף בני עקיבא? מה משותף לעיירה אומן ולחוף בגואה? מה משותף לבית תמחוי בת"א ולבנין הכנסת? ומה שי גבסו עושה במדור? מסכמים שבוע

חדשות כיפה רחלי כהן 17/08/07 00:00 ג באלול התשסז

בסניף הקרוב אליכם

לקבלת המסדר

זה כבר לא רק מדונה/אסתר וגם כבר לא הטרנד הבלעדי לכל המפורסמים. עכשיו זה גם אצלנו, אצל הילדים שלנו, כי ביפו יוסדה קייטנת הקבלה הראשונה.

אז מה בתוכנית?

סדנא של דמיון מודרך "שמפתח את הייחודיות של כל ילד", משחקי חברה שונים, תחרות סנדוויצים בצהריים כאשר כל ילד אחראי להכין ארוחה לחבר אחר, והפקה של סרטים שונים. "הקבלה היא לא תורה מיסטית. היא מחנכת ופותחת את האדם לדרך חקירות של מי הוא ומה הוא", כך אומר צחי חכמון אחראי הקייטנה ומורה לקבלה מזה שלוש שנים.

אמנם בכתבה לא צוין כמה משלמים ההורים על טרנד קייטנת הקבלה, אבל ראוי וכדאי להאיר את עיניהם- שפעילות שכזו ניתן לקבל בחינם גם בסניף בנ"ע הקרוב למקום מגוריהם. ולמרות שזה נקרא "ערב גיבוש" ו-"א"ש לילה", זה עושה את אותה עבודה. בדוק.

ר נחמן מגואה

ואם כבר בענייני הקבלה כטרנד עסקינן, אז השבוע נתבשרנו על עוד כמות נכבדה של מפורסמים וננו- מפורסמים (כאלו שרק אם ממש-ממש תתאמצו תוכלו להיזכר מאיפה הפרצוף שלהם מוכר לכם) שטסים בראש השנה הקרוב לאומן "להשתטח על קברי צדיקים".

אחד מהם הוא השחקן אלי אנטוניו (החבר של הבת ב"מעורב ירושלמי", ומנקה החלונות החבר של זוריק מ"מרחק נגיעה", בשבילכם) שהציטוט הבא נרשם מפיו ב-nrg: "החוויה בשבילי היא לא דתית. אנשים לא יודעים, אבל בכל שנה מתקיים שם הפנינג ענק, מוזיקה, טבע, ומפגשים מעניינים עם אנשים, סוג של גואה באומן". ועל זה נאמר - כל אחד וה"שאיפות" שלו.

בשם האם, הממשלה וקו העוני

כתבה על כך שישנו מיסיון הפועל תחת מסווה של בית תמחוי בלב תל אביב פורסמה באתר ynet. "מאות אנשים הפוקדים מדי יום את בית התמחוי המיסיונרי, שומעים בזמן הארוחות הרצאות ושירים המאדירים את דמותו של ימ"ש, הבוקעים מרמקולים במקום. במקביל אף מחולקים ספרים עם קורות חייו של אותו האיש", כך נחשף בכתבה. בנוסף צוין שם שח"כ פרוש הודיע, כי ידרוש מהשר לביטחון פנים לפעול ללא דיחוי נגד מפירי החוק ולסגור את בית התמחוי לאלתר.

במידה ואתם תוהים אשמתו של מי זה שכזה בית תמחוי בכלל זוכה לעדנה, עיינו בבקשה במפת האדמות השייכות לכנסייה המצורפת לכתבה. תמונת משכן הכנסת כנקודת הציון לאדמות הכנסייה בירושלים אומרת כבר הכל.

הנני מוכן - במזומן

האדמו"ר מסאטמר, הרב אהרון טייטלבוים, מי שרבבות חרדים רואים בו את המנהיג החדש של הקנאים האנטי ציונים, הגיע לישראל כדי להשתתף בטקס הניצחון הסמלי שלו ושל מאמיניו:

הנחת אבן פינה לשיכון "קריית יואל דסאטמאר" על חורבות קולנוע אדיסון, מסמלי החילוניות בירושלים.

החרדים שחפצים לשהות במחיצת האדמו"ר במהלך ביקורו ייאלצו להיפרד מסכומי כסף לא מבוטלים. התענוג היקר ביותר: הכבוד להסיע את האדמו"ר, בעלות של כחצי מיליון דולר.

אז מצד אחד, אלו באמת אנטי ציונים המתחברים לגרועים שבאויבינו, אך מצד שני החסידות היא דוגמא ומופת לאנשים המוכנים להיפרד מכמות גדולה של כספם למען משהו שהם מאמינים בו. לתשומת לב שרי הממשלה.


צרפתית ייחודית

אלפים מיהודי צרפת הנמצאים בביקור בישראל, הגיעו השבוע למופע מוזיקה יהודית ביוזמת הסוכנות ועיריית בת ים. בין הזמרים שהופיעו: אודי דוידי, אהרון רזאל, גד אלבז ושי גבסו, שהוא-הוא הסיבה לכך שהמופע הפך ללהיט בקרב המגזר הצרפתי הצעיר, וגם לכך שעניין המופע מוזכר במדורנו.

צעירה צרפתייה שחיכתה לשי גבסו מאחרי הקלעים, סירבה להיכנס גם לאחר שקיבלה משומר הראש את האישור להיכנס כשהוא מציין שגבסו נמצא שם. סיבתה של הנערה - השמירה על איסור "ייחוד"- היא זו שגרמה לעניין המופע להפוך מסתם אירוע לאייטם - ניצחון הרוח על החומר, התורה על החתימה, הקב"ה על האלילות, והטעם הטוב על כוכב נולד. יישר כוח!

הזכרון ממלכתי דתי

ועדת השרים לסמלים וטקסים החליטה להיענות ליוזמתו של הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, ולקיים טקס ממלכתי לזכרם של הרבנים הראשיים לישראל שהלכו לעולמם. הטקס יאורגן על ידי הרבנות הראשית לישראל. "יום זה יחייב מטבע הדברים את מערכת החינוך לעסוק במורשתם של גדולי הרבנים שהיו לעם ישראל, ולחשוף את הנוער לפועלם והליכותיהם" אמר הרב מצגר.

ולנו לא נותר אלא לתהות, אם רק עוד יום של אבל יקרב בין הקטבים או שאפשר גם אחרת, שלא לומר חיובי יותר.

מסיימים? YES.YES.YES

בשיחה ששמעתי לפני כמה שבועות, סיפר הרב המרצה על טרמפ שנתן לרב ירושלמי שהיה בדרכו מחיפה לירושלים. הרב היה מבוגר והמרצה תהה מדוע הוא "נסחב" כך בטרמפים ולא מקבל הסעה. הרב סיפר, שהוא הקים ישיבה חדשה בחיפה, ומכיוון שאין די תקציב הוא נוסע בטרמפים פעמיים בשבוע, כשהוא מקפיד לפני שהוא יוצא חזרה לעשות לתלמידיו שיחת מוסר. כששאל המרצה מה היה נושא השיחה השבוע, השיב הרב שזה היה האינטרנט, ודובר רבות עד כמה הוא כלי משחית ו"התגלמות השטן בעולם". "אסור להתקרב אליו וצריך לשמור ממנו מרחק גדול", סיכם הרב את השיעור.

המרצה שאל בתגובה את הרב אם אי פעם הוא התנסה בשימוש באינטרנט שהוא פסל, והתשובה הרי הייתה ידועה מראש - לא מוחלט.

לא כך נוהגים רבני צוהר שיהיו בכנס הבא - כנס "צוהר לנוער", שיתקיים במכללת דוד ילין שבירושלים ביום ראשון הקרוב. בכנס יקיימו רבני צהר ובני הנוער סדנאות ומפגשים בנושאים כמו: צבא, צניעות, מחשבים ואינטרנט, יצירה, מוסיקה וסרטים, גבולות מחאה וסרבנות. כמו כן תתקיים הופעה של להקות "המדרגות", ויצאו סיורים וטיולים שיאורגנו ידי מדרשת עמיעד.

לא בטוח שדעת רבני צוהר תהיה חיובית ביותר כלפי האינטרנט, אך אין ספק שנראה שהם ידברו שם בשפתו של הנוער. או כמו שסיכם המרצה את שיעורו, בציטוט מפי אחת מתלמידותיו הצעירות: "אתם המחנכים, אתם דור ה-NO. לא טלוויזיה, לא מחשב ולא עיתונים. אנחנו דור ה-YES . רוצים לדעת איך להשתמש בהכל- אבל במידה. דברו בשפה שלנו".