פרקליט המדינה נגד מירי רגב

פרקליט המדינה, שי ניצן, מתנגד לחוק 'הנאמנות בתרבות' שמקדמת שרת התרבות רגב שמורה על שלילת התקצוב ממוסדות אומנות שחותרים תחת ערכי המדינה. ח"כ סמוטריץ תקף את הפרקליט: "המדינה פשוט לא חייבת לתקצב מי שפועל נגדה. היגיון פשוט ומתבקש"

חדשות כיפה מירב כהן 14/10/18 10:23 ה בחשון התשעט

פרקליט המדינה נגד מירי רגב
השרה מירי רגב, צילום: הדס פרוש פלאש 90

פרקליט המדינה,שי ניצן הוציא חוות דעת נגד חוק ה'נאמנות בתרבות' של שרת התרבות מירי רגב בטענה שהוא פוגע בחופש הביטוי. ח"כ סמוטריץ: "פרקליט המדינה לא עומד על הבחנה בין חופש הביטוי לחופש לקבל תקציב"

'תקנות רגב' או בשמו הרשמי חוק 'הנאמנות בתרבות' אמור לשלול תקציבים מגופים נתמכים שלפי ההצעה חותרים תחת ערכי המדינה וסמליה. בנוסף רגב מציעה לקנוס אומנים או גופי אומנות שיתנגדו להופיע ביהודה ושומרון ויחרימו את תושבי ההתיישבות.

שר האוצר עומד לצד שרת התרבות ותומך גם הוא בחוק. אולם פרקליט המדינה, שי ניצן, טוען כי החוק יכול לפגוע בחופש הביטוי של האומנים: "התיקון המוצע מעורר קשיים משפטיים של ממש. בהם - פגיעה בחופש הביטוי והאפקט 'המצנן' שהתיקון המוצע כורך עמו. הסעיף המוצע מבקש להגביל את חופש הביטוי בהיותו מפעיל סנקציה על ביטוי שאינו מתיישב עם ערכי המדינה בדמות שלילת תמיכה".

ניצן הוסיף "בחינת התמיכה במוסדות תרבות לאור תוכנן של יצירות אמנות עלולה לעלות כדי פגיעה בזכות לחופש הביטוי ולהביא לכך שיוצרים יחששו מיצירה של תכנים שונים מחשש לפגיעה בתמיכה הממשלתית".

השרים רגב וכחלון מסרו עם הגשת הצעת החוק: "במדינת ישראל יש חופש אמנותי, אך אין את החופש לנצל את כספי הציבור כדי לפגוע בערכי המדינה וסמליה". והוסיפו: "מטרת החוק לתת כלים לגופים המוסמכים כדי למנוע פגיעה בערכי היסוד של המדינה. חופש הביטוי הינו ערך ראוי חשוב אך לדמוקרטיה יש את הזכות להגן על עצמה.

חבר הכנסת סמוטריץ הזכיר לפרקליט את התנהלותו מול הישיבה ביצהר : "איפה היה פרקליט המדינה כשנשללה התמיכה הממשלתית מישיבת 'עוד יוסף חיי' ביצהר בגלל התבטאויות של ראשיה (בין היתר בפרסום הספר "תורת מלך"). אכן, עד היום היה חופש הביטוי שמור לשמאל הפוסט ציוני בלבד. זהו. נגמר. תפנימו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן