פרקליטי הקטין: "תחושת סיפוק מהחלטת ביהמ"ש"

עו"ד ציון אמיר, שמייצג את הקטין הנאשם בפרשת דומא, בירך על ההחלטה לשחררו למעצר בית. "אנו בדרך הנכונה כדי שהאמת תצא לאור". ח"כ סמוטריץ': "ביהמ"ש מתחיל היום בתיקון עוול מהקשים שידעה המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/18 11:52 כט בתמוז התשעח

פרקליטי הקטין: "תחושת סיפוק מהחלטת ביהמ"ש"
עו"ד ציון אמיר בביהמ"ש המחוזי בלוד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

עורכי דינו של הקטין הנאשם בהצתת בית משפחת דוואבשה בדומא בירכו היום (ה') על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד לשחררו למעצר בית.

עו"ד ציון אמיר, שמייצג את הקטין יחד עם עו"ד עדי קידר, אמר: "תחושה של סיפוק מעצם ההחלטה, שבסופו של דבר מאפשרת את שחרורו של הקטין לתנאים מגבילים, אבל לבית.

"מה שיותר חשוב בעניינו זה האמירות של בית המשפט שניתח את חומר החקירה ודיבר על הפגיעה בזכויותיו הבסיסיות והחוקתיות של הקטין במהלך חקירתו ואלה דברים חשובים בעניינו. כנגזרת מכך, האמירה הברורה של ביהמ"ש שהתשתית הראיתית ביחס למעורבות שלו באישומים החמורים התכרסמה לחלוטין ובזה יש בשורה גדולה".

אמיר הוסיף כי "עמדת המדינה גם ברגע הזה, גם אחרי החלטה ארוכה ומנומקת, גם לאחר מעצר חסר תקדים של קרוב לשלוש שנים של קטין שלא הורשע, היא עמדה בלתי צודקת וקשה מאד בעניינו. אנו מאמינים ומעריכים שההחלטה תישאר על כנה. אנו בדרך הנכונה כדי שהאמת תצא לאור ושיתברר שהקטין לא פשע ולא חטא".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אמר: "טוב מאוחר מלעולם לא. אנו את החלק הזה של המאבק סיימנו בהצלחה. אני רוצה להזכיר לציבור - הציבור עוד לא נחשף לקמצוץ ממה שהתרחש בתיק הזה והעובדה שהמדינה לא מכבדת, לא לומדת ולא מיישמת את מה שנאמר בהכרעת הדין זה מצער מאד. אני חושב שהשלב הבא זה לנהל את התיק כאשר הקטין משוחרר, תביא לחשיפת מלוא הדברים בפרשה שאני מאמין שיביאו להחלטות המשלימות ויביאו את הפרשה לסיומה המלא".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שהגיע לבית המשפט ונכח בדיון, מסר: "בית המשפט מתחיל היום בתיקון עוול קשה, מהקשים והחמורים בתולדותיה של מדינת ישראל, שהמדינה עוללה לקטין הזה ולמשפחתו.

"העובדה שהוא מוחזק כבר למעלה משנתיים וחצי בתנאים גרועים מאלה שמוחזקים בהם מחבלי חמאס היא תוצר של מלחמת אגו של פרקליטות המדינה מהמחלקה היהודית בשב"כ ששמו את כל יוקרתם על כתפיו על כתפי משפחתו. גם התנהלות פרקליטת מחוז מרכז בדיון היום הייתה שערורייתית וחסרת אח ורע, גם לא בדיונים הנוגעים לעבריינים כבדים ולמשפחות פשע.

"אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להתערב סוף סוף בתיק הזה ולהפסיק את מחול השדים שפוגע אנושות במעט מאוד האמון שעוד נשאר לציבור במערכת אכיפת החוק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן