פרישת בנט ושקד: גם סמוטריץ ידע על הכוונה

יומיים לפני שפרשו מהבית היהודי, עודכן גם ח"כ בצלאל סמוטריץ בכוונת הפרישה. סמוטריץ:"הבעתי את התנגדותי הנחרצת למהלך". בפגישה נכחו הרבנים דרוקמן ומלמד, וכן עורכי העיתונים 'בשבע' ו'מקור ראשון'

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/18 20:21 כג בטבת התשעט

פרישת בנט ושקד: גם סמוטריץ ידע על הכוונה
נפתלי בנט ואיילת שקד, צילום: יוסי זליגר פלאש 90

לפני ההודעה הדרמטית של נפתלי בנט ואיילת שקד במוצש על הפרישה שלהם מהבית היהודי והקמת המפלגה החדשה, התייעצו השנים כבר ביום חמישי עם הרב דרוקמן והרב מלמד, ושלחו מכתב עדכון רשמי למנכ"ל הבית היהודי על כוונתם.

הערב (ב') פורסם ב'החדשות', כי ביום חמישי בעת הפגישה עם הרבנים, הוזמן גם ח"כ סמוטריץ' לפגישה לחוות את דעתו. בסיום הפגישה נאמר לסמוטריץ ולנוכחים נוספים כי הרעיון ירד מהפרק ולכן, ככל הנראה הפרישה נשמרה בסוד. על פי הפרסום, בפגישה נכחו גם עורכי העיתונים הגדולים במגזר, עימנואל שילה, עורך 'בשבע, וחגי סגל, עורך 'מקור ראשון', וכן העיתונאי עוזי ברוך מ'בשבע'

סמוטריץ הגיב לדברים ואמר:"ביום חמישי האחרון הרבנים דרוקמן ומלמד קראו לי בדחיפות תוך כדי פגישתם עם בנט ושקד כדי לשמוע גם את דעתי על רעיון הפרישה. הבעתי את התנגדותי הנחרצת למהלך ואמרתי לבנט כי הוא הולך ״לרסק את הציונות הדתית״ ושהקמת המפלגה החדשה ״תסכן את כל גוש הימין״. לאחר הפגישה עודכנתי כי השניים החליטו לחזור בהם מכוונתם ומבחנתי זה ירד מהפרק ולכן נדהמתי כאשר במוצ״ש הם הודיעו על כך."

עוד מוסיף סמוטריץ: "בניגוד לבנט ושקד שנטשו, אנחנו נמשיך את הדרך ונממש את האידאולוגיה שלנו עם ציבור גדול מאד במדינת ישראל שמאמין בדרכה ובערכיה של הציונות הדתית ושל המחנה הלאומי, בהכרעת הטרור ללא פשרות, בחיזוק ההתיישבות ובשמירה על זהותה היהודית של המדינה."