"זהות": פריימריז דיגיטליים ופתוחים לכולם - לראשונה בישראל

מפלגת "זהות" בראשות ח"כ לשעבר משה פייגלין, תקיים את הבחירות לקביעת רשימתה לכנסת - בהצבעה דיגיטלית ופתוחה לכלל אזרחי ישראל. פייגלין: "לא עוד מפקדי ארגזים, די לדילים הפוליטיים המלוכלכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/19 08:38 כג בשבט התשעט

"זהות": פריימריז דיגיטליים ופתוחים לכולם - לראשונה בישראל
יו"ר 'זהות' משה פייגלין, צילום: סטודיו קופיצ'ינסקי ויאדו

השלב האחרון בפריימריז הפתוחים של "זהות", מפלגתו של ח"כ לשעבר משה פייגלין, הראשונים בישראל אי פעם - יוצא לדרך. היום (ג') כל אזרח במדינת ישראל יוכל לבחור את רשימת מפלגת זהות לכנסת, באמצעות מערכת ההצבעה ייחודית ומאובטחת, כך על פי המפלגה, אשר מאפשרת לכל אזרח בישראל להצביע בפריימריז הפתוחים של המפלגה, גם אם אינו חבר בה, ואפילו אם אינו מתכוון להצביע עבורה בבחירות הכלליות. 

המערכת החדשנית של "זהות" מאפשרת למצביעים להצביע בצורה מאובטחת, מהנייד או מהמחשב האישי, ללא כל צורך להגיע פיזית להצביע, מה שמקל מאוד את ההצבעה. כאמור, כל אזרח בישראל מעל גיל 17 יוכל להצביע ולדרג את מועמדי זהות לכנסת, בכפוף להצגת אמצעי זיהוי מוסמך של מדינת ישראל (תעודת זהות או רישיון נהיגה).

שיטת הפריימריז החדשה של זהות מבוססת על ניקוד שמעניק כל מצביע למועמדיו ומחסלת, למעשה, כל אפשרות לרשימות מתואמות, לדילים פוליטיים ולמפקדי ארגזים, שפשטו במפלגות הגדולות בישראל.

כל מצביע מקבל לזכותו 6 נקודות, אותן הוא יכול להחליט איך הוא מחלק בין המועמדים השונים. המצביע יכול גם לחלק את הנקודות כולן למועמד אחד מועדף עליו.

תגישו שלום לפריימריז הישנים

הסוף לדילים. ומצביעים יש? פריימריז בליכודצילום: פלאש 90

על פי נתונים שמפרסמת מפלגתו של פייגלין, עד היום נרשמו להצבעה באתר הפריימריז הפתוחים של מפלגת זהות כ-10,000 אזרחים. המספר צפוי להכפיל ולשלש עצמו עד סגירת ההצבעה. 

בשעה 21:00, תכריז המפלגה על תוצאות הפריימריז ותציג את רשימת זהות לכנסת. השלב הראשון בפריימריז של זהות התקיים בחודש ספטמבר, ובו בחרו חברי מפלגת זהות רשימה של 15 מועמדים מתוך כלל המועמדים שעמדו להצבעה.

אמש פרסמה מפלגת זהות כי ח"כ לשעבר חיים אמסלם, לשעבר בש"ס, שהתמודד לכנסת במסגרת המפלגה שהקים 'עם שלם', מצטרף לפייגלין וישוריין ברשימת 'זהות' לכנסת.

משה פייגלין, יו״ר מפלגת זהות, אמר: "זהות מביאה בשורה חדשה לעם ישראל ולפוליטיקה הישראלית: לא עוד מפקדי ארגזים, די לדילים הפוליטיים המלוכלכים. לראשונה הכוח הוא בידי האזרחים. אזרחי ישראל בוחרים את מי שיעבוד אצלם - ולא להיפך".