מש"ס לזהות: הרב חיים אמסלם הצטרף לפיגלין

הח"כ לשעבר מש"ס בישר כי הוא מצטרף למפלגת זהות. המצטרף הטרי לא יתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה, אלא ישוריין לאחד המקומות הראשונים ברשימה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/01/19 19:08 כב בשבט התשעט

מש"ס לזהות: הרב חיים אמסלם הצטרף לפיגלין
אמסלם ופיגלין , צילום: ללא

הח"כ לשעבר ויו״ר תנועת ״עם שלם״, הרב חיים אמסלם, מצטרף למפלגת זהות בראשות משה פייגלין, וישובץ באחד מן המקומות הראשונים ברשימת זהות לכנסת ה-21. 

אמסלם, חרדי-ספרדי, התמודד בעבר במפלגת ש"ס. במספר ראיונות שהעניק יצא נגד מפלגתו כאשר טען: "המפלגה רחוקה מתפיסת העולם הספרדית המקורית, וכי נדמה לעיתים שהיא פועלת לשרת את התפיסה האידאולוגית האשכנזית". לעומת הביקורת שספג בציבור החרדי, זכה הרב אמסלם לתומכים מחוץ לציבור החרדי.

הרב אמסלם הסביר את המהלך: "ישנו וואקום בנושאי דת ומדינה בישראל, ושקיעת מפלגות דתיות מלמדת כי הציבור משווע לאלטרנטיבה, ברוח אחרת שנעלמה מנוף חיינו. הציבור מיואש מהמצב ומצפה לגישה אחרת, דווקא מפי מנהיג מוכר ורב בישראל".

במפלגת זהות בירכו את המועמד הטרי: ״אנו שמחים על הצטרפות תנועת 'עם שלם' והרב חיים אמסלם למפלגת זהות. הרב אמסלם מחבר אל זהות קהלים חדשים ומגוונים, ברוח המפלגה. החדשנות והפתיחות שמביא הרב אמסלם תואמים למהפכה שמקדמת מפלגת זהות ואין מתאים ממנו להוביל את הרפורמות העמוקות אשר שירותי הדת והרבנות הראשית בישראל כה זקוקים להם״.

משה פייגלין יו"ר מפלגת זהות הצטרף למברכים: ״הרב חיים אמסלם הוא החיבור הטבעי ביותר למפלגת זהות. יהדות אותנטית מחבקת ומתונה,  הנטועה על אדני התורה ומקבלת כל יהודי באשר הוא. אני שמח על הצרפותו".