פעילי הבית היהודי ל'כיפה': "אנחנו נשארים בבית" 

במפלגת הבית היהודי עדיין המומים מעריקתם של שקד ובנט מהמפלגה, אך מנסים לחזור למסלול על אף הסקרים הלא מחמיאים, ומצהירים: "קוראים לכל חברינו במפלגה להתאחד" 

חדשות כיפה מירב כהן 30/12/18 20:24 כב בטבת התשעט

פעילי הבית היהודי ל'כיפה': "אנחנו נשארים בבית" 
"תקעו סכין בגב" השרים שקד ובנט, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שמרון ויו"ר פורום יו"ש בבית היהודי ורונאל אלקיים מנכ"ל מרכז רבני ברקאי שגרו מכתב לצעירי הבית היהודי לאור נטישתם של בנט ושקד את מפלגת הבית היהודי "אנחנו נשארים בבית וקוראים לכל חברינו במפלגה באשר הם להתאחד סביב המפלגה דווקא בשעה הזו". 

בראיון לכיפה הסבירו השניים כי "בנט ושקד תקעו לנו סכין בגב", והכריזו, "הבית היהודי היא מפלגה שיש לה היסטוריה גדולה ועוד צפוי לה עתיד גדול. אנחנו קוראים לצעירים ולהנהגה לחבור ביחד".  

שאלנו את פעילי הבית היהודי על נפילת המנדטים של מפלגת הבית היהודי והתרסקותה במנדטים שלפי שעה עומדת בין 4-5 מנדטים. לטענתם "הסקרים לא סקרי עומק ולא באמת מצביעים על מפלגה". בנוסף הסקרים מצבים את יושב ראש העתידי של האיחוד הלאומי כיושב ראש הבית היהודי, אך הפעילים מודיעים "סמוטריץ' לא יעמוד בראש הבית היהודי". 

רונאל אלקיים

רונאל אלקייםצילום: תומר יעקבסון

דווידי אומר כי המפלגה תדאג לזה שתהיה נבחרת צעירה ואטרקטיבית שצעירי הציונות הדתית ישמחו לבחור בה: "לבנט ושקד יש שאיפה שלטונית. מפלגת הבית היהודי היתה יכולה להיות מפלגת שלטון אך בצורה הדרגתית ומחושבת. בנט ושקד קפצו כמה מדרגות כי רצו להיכנס לעמדה שלטונית כבר בכנסת הבאה.  

לדבריו המעשה של ראשי הבית היהודי לשעבר, נעשה במחשכי לילה בצורה לא הגונה "אנחנו עדיין מנסים לעכל את מה שקרה, אבל אנחנו רק נצמח מפה". 

דוידי בן ציון

דוידי בן ציוןצילום: באדיבות המצולם

במכתב לצעירי הבית היהודי כתבו: "אנחנו נשארים בבית וקוראים לכל חברינו במפלגה באשר הם להתאחד סביב המפלגה  דווקא בשעה הזו, והוסיפו, "לא באנו לבית היהודי בגלל פוליטיקה קטנה, ג'ובים או רווח טקטי מקומי, באנו כדי להיות חלק מדרך ארוכה עם יעדים לאומיים של חיזוק הצביון היהודי במדינת ישראל, ביצור מוסדות החינוך הדתי לאומי, סיוע להתיישבות בנגב ובגליל, בשומרון וביהודה וכן לגשר על הפערים בחברה ובפריפריה".