פנייה לשר החינוך: הוצא את ארגוני הלהט"ב מבתי הספר

עצומת הורים, המופצת בימים אלו, קוראת לשר החינוך נפתלי בנט שלא לאפשר לארגוני להט"ב לפעול בתוך מערכת החינוך. המכתב דורש מיו"ר הבית היהודי "לחזק את ערכי המשפחה" במערכת החינוך

חדשות כיפה יהונתן קליין 27/08/18 15:30 טז באלול התשעח

פנייה לשר החינוך: הוצא את ארגוני הלהט"ב מבתי הספר
הפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, צילום: להב"ה

"אנו הורים לילדים במערכת החינוך, פונים לשר החינוך, בבקשה ובדרישה לחזק את ערכי המשפחה, את הנורמליות של המבנה המשפחתי והמחויבות של ההורים לילדיהם." כך נפתח מכתב המופץ בימים אלו בקרב הורים בציבור הדתי לאומי. המכתב דורש משר החינוך להפסיק את ההתקשרות עם ארגוני להט"ב הפועלים במערכת החינוך. 

למכתב המופץ קדם דו"ח שפרסם מרכז ליב"ה, הפועל לחיזוק זהות יהודית במערכות השונות במדינה, תחת הכותרת 'החמ"ד פותח את שעריו לחינוך הלהט"בי', שעסק בכניסת ארגוני להט"ב לחינוך הממלכתי-דתי ובשיתוף הפעולה של משרד החינוך עמם. בין השאר ניתן לראות בדו"ח את השינוי, לטענת ליב"ה, בעמדת החמ"ד ביחס לטיפולי המרה, כאשר זוהרה פלורסהיים, מרכזת תחום יעוץ במנהל החמ"ד, מציינת כי "החמ"ד מתנגד לכל טיפול שנקרא טיפול המרה או טיפול שינוי אחר."

עוד מוצג בדו"ח של ליב"ה הקשר ההולך וגובר של החמ"ד עם ארגוני להט"ב, בהם ארגון שב"ל, ארגון הסברה להט"בי "דתי", "חברותא" ו"בת-קול" וארגון "מעברים" המעודד שינויי מין. ארגונים אלו פועלים בהנחלת תכניות לימוד או השתלמות לצוותי החינוך ולתלמידים, כך לדוגמה תכנית "מעברים" המועברת ע"י הארגון המשוייך ל"קהילה" הטרנסג'נדרית שעל פי אתר משרד החינוך מיועדת לצוות החינוכי ולתלמידים החל מכיתה א' עד י"ב.

בעקבות פרסום הדו"ח בחודש שעבר נמסר ממרכז ליב"ה: "בימים האחרונים אנו רואים יותר ויותר את דרך הפעולה של הטרור הלהט"בי ההולך וגובר, בצורה של איומים וסתימת פיות, עד כדי כך שלא נמצא מי שמעז להביע עמדת נגד. אנו מצפים, כמו רובם המוחלט של הורי ישראל, שהחמ"ד יציב עמדה ברורה לחיזוק ערכה של המשפחה. בפועל אנו רואים כי הפחד מהטרור של ארגוני הלהט"ב גורם להכנסת תכנים של הרס המשפחה גם לתוך מערכת החינוך של ילדינו, ויסודות שהיו כל כך פשוטים וברורים מאז ומעולם, הולכים ומיטשטשים. לא יתכן שבעיות פרטיות, מצערות וקשות ככל שיהיו, יגרמו להכנסת תכנים מעוותים ולטשטוש מושגי יסוד בסיסיים לחינוך ילדי ישראל".

 

תלמידי חמ"ד "דרכא - המתמיד" בקריית שמונה צופים בנאומה של מרים פרץ

כיתה בחמ"ד. למצולמים איו קשר לכתבהצילום: ללא קרדיט

 

נזכיר, כי לפני כשבועיים פרסמנו על מחאה נגד חברת ORAL-B, שהפיצה סרטון פרסומת בו נראית משפחה חד מינית. האב אמר ל'כיפה': "מבחינתי הזוג הנ"ל הוא כלל לא דוגמה למשפחה ולהפך, הוא מהווה דוגמה לקשר מקולקל. בלי להיכנס כאן לדיון האם אתם מסכימים או לא, כאב לא אסכים לכך שמחנכים את משפחתי לערכים שאיני מאמין בהם בסוגיה שיש בה מחלוקת עמוקה בחברה הישראלית".

בעצומה המתפרסמת היום נכתב:

"אנו הורים לילדים במערכת החינוך, פונים לשר החינוך, בבקשה ובדרישה לחזק את ערכי המשפחה, את הנורמליות של המבנה המשפחתי והמחויבות של ההורים לילדיהם. המשפחה היתה לאורך כל ההיסטוריה הבסיס האיתן של כל חברה אנושית, ובמיוחד של העם היהודי, ונתנה את היסוד המעשי והמוסרי של ההורים לילדיהם - פיזית וחינוכית. בשנים האחרונות אנו עדים לניסיון אגרסיבי של ארגוני להט"ב לקחת תופעות שוליים שאינן טבעיות ונורמליות ולעשות אותן מודל ראוי לחיקוי. לצערנו, ארגונים אלו פועלים באופן אינטנסיבי ובקצב הולך וגובר בתוך מערכת החינוך, ומשרד החינוך אף עיגן את פעילותם כמדיניות רשמית של אגפים שונים במשרד, ומתקצב את פעילותם. החינוך הציבורי צריך לחנך לעקרונות החינוך המתאימים למוסר האנושי ולערכי העם היהודי, ולא לקדם רעיונות של מיעוט קיצוני. אנו קוראים לשר החינוך להפסיק באופן מיידי את ההתקשרות עם ארגונים המנחילים ערכים השומטים את הקרקע מתחת להמשך קיומה של החברה."

חברותא ובת-קול הגיבו ביחד לטענות ואמרו "עצומת ההורים הקוראת להרחקת ארגוני הלהט"ב ממשרד החינוך מדגישה את הנתק החריף של חלקים בציבור הדתי מהנוער לו הם מתיימרים לדאוג. התלמידות והתלמידים בחינוך הממלכתי דתי משוועים לשיח צנוע, מכבד וכנה אודות נטיה מינית וזהות מגדרית. הנערות והנערים חשים את השיתוק, הבורות והמבוכה של מוריהם ומחנכיהם בנושא, לעיתים אף גרוע מכך, את הסלידה והפחד של הסגל בו הם מאמינים ונאלצים להתמודד עם סוגיות אלו לבד - מצב היוצר סבל רב ולעיתים אף סכנת נפשות. באין מענה מניח את הדעת והלב, הם פונים אל מחוץ לכתלי בית הספר ולא פעם נאלצים להגיע למסגרות אשר אינן רגישות למורכבות של הזהות הדתית יחד עם הזהות הלהט"בית. אנו מחזקות ומחזקים את משרד החינוך שהשכיל להבין את הדור ואיפשר ללמד בבתי הספר תכנים שביכולתם להציל חיים ממש, ובכך פעל בהתאם למוסר האנושי ולערכי העם היהודי. אנו קוראים לחלקים נוספים בציבור הדתי ליצור קשרים וגשרים המנחילים ערכים של קיום חברה ותיקון עולם."