מחאת "צדק לרפאל" מחאת העדה האתיופית: הקטין תועד מתכונן לפני שיידה בקבוקי תבערה לעבר השוטרים

המשטרה עצרה קטין בן 17 שיידה בקבוקי תבערה במחאת העדה האתיופית ופצע שוטר ומפגין. בתיעוד המשטרה נראה החשוד כאשר הוא מכין את בקבוקי התבערה בתחנת דלק

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 16:03 כז באלול התשפג

מחאת העדה האתיופית: הקטין תועד מתכונן לפני שיידה בקבוקי תבערה לעבר השוטרים
בקבוקי תבערה במחאת האתיופים, צילום מסך, צילום: דוברות המשטרה

לאחר מחאת העדה האתיופית שאירעה לפני כשלושה שבועות, היום (ד') מפרסמת המשטרה תיעוד של מפגין שנטל חלק בהפגנה, השליך בקת"ב לעבר השוטרים, ופצע באורח בינוני מפגין אחר שספג כוויות בכל חלקי גופו. על פי החשד, המפגין תכנן מבעוד מועד לבצע את המעשה, כאשר הוא מכוון לפגיעה בשוטרים ומתבטא ברשת חברתית "תבואי יש היום בקבוקי תבערה".

"תבואי, יש היום בקבוקי תבערה", החשוד בהכנות

"תבואי, יש היום בקבוקי תבערה", החשוד בהכנות צילום: דוברות המשטרה

תיעוד: החשוד בהכנות לקראת התקיפה

בתיעוד נראה החשוד, קטין בן 17 תושב פתח תקווה, נכנס לתחנת דלק וממלא במיכל שהיה ברשותו, נוזל דליק להכנת הבקת"ב שנזרק בהפגנה. בלשי ימ"ר תל אביב איתרו את החשוד ועצרו אותו. מחר תוגש נגדו הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום.

במקביל, החקירה הובילה לחשוד נוסף תושב פתח תקווה שנעצר אתמול בחשד לקשירת קשר לפשע, שידול הקטין למעשה ועבירות נוספות, אתמול הוא הובא לדיון בבית המשפט השלום בת"א שהאריך את מעצרו. ממשטרת ישראל ישראל נמסר: "נמשיך לאפשר את חופש הביטוי וזכות המחאה כל עוד היא נעשית במסגרת החוק. נפעל באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות ופורעי חוק שינסו לפגוע בשוטרים".