הבודקים בנתב"ג נדהמו: בעלי חיים במצב קשה אותרו במזוודה

הלילה סוכלה בנתב"ג הברחה של 34 תוכים נדירים בשווי של כשבעים אלף אירו. הציפורים נתפסו במזוודה של נוסע מבלגיה, תושב המרכז, וחקירה פלילית נפתחה בעניינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 14:15 יא באלול התשפג

הבודקים בנתב"ג נדהמו: בעלי חיים במצב קשה אותרו במזוודה
המזוודות שנתפסו, צילום: רשות הטבע והגנים

בפעילות משותפת של בודקי מכס נתב"ג ורשות הטבע והגנים סוכלה הלילה (ב') הברחה של 34 תוכים לישראל. מדובר בציפורים אקזוטיות מסוגים שונים חלקן אסורות בסחר והחזקה, בעלות של כ- 70,000 אירו. הציפורים הוברחו לארץ בתנאים מחפירים תוך שהן מטולטלות בתוך מזוודה.

הלילה הגיע בטיסה מבלגיה נוסע שנקרא לבדיקה ע"י בודק מכס באולם הנוסעים בנתב"ג. מייד כשהתברר כי ברשותו ציפורים אסורות ביבוא, נקראו למקום נציגי היחידה הארצית למניעת פשיעה בחיות בר ברשות הטבע והגנים. הציפורים הוברחו בניגוד לחוק האוסר על החזקה או מכירתם בשל חשש לסיכון אקולוגי לסביבה בישראל.

"חלק מהתוכים היו במצב בריאותי ירוד והם יועברו לבדיקות ווטרינריות"

בשווי עשרות אלפי אירו, התוכים שנתפסו

בשווי עשרות אלפי אירו, התוכים שנתפסו צילום: רשות הטבע והגנים

החשוד, תושב המרכז בן 40 נחקר על ידי חוקרי רשות הטבע והגנים ונפתח בעניין תיק חקירה פלילי. הציפורים הועברו לטיפול השירותים הווטרינריים.

יניב שלום, מהיחידה הארצית למניעת פשיעה בחיות בר ברשות הטבע והגנים: "הודות לשיתוף הפעולה עם מכס ישראל הצלחנו היום להגיע למבריח שהחזיק בניגוד לחוק כמות גדולה של תוכים - חלקם היו במצב בריאותי ירוד והם יועברו לבדיקות ווטרינריות".

התוכים שנתפסו

התוכים שנתפסו צילום: רשות המיסים