בבית ובניידת: שוטר נאשם באונס שלוש נשים

כתב אישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים נגד שוטר סיור מבאר שבע מעלה מסכת פגיעות מיניות בנשים בהן טיפל במסגרת תפקידו. בשניים מהמקרים, עשה זאת בביתן, ובמקרה נוסף בניידת משטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 11:21 יא באלול התשפג

בבית ובניידת: שוטר נאשם באונס שלוש נשים
ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר כתב אישום נגד שוטר סיור מתחנת באר שבע בגין עבירות אינוס ושיבוש מהלכי משפט כלפי שלוש מתלוננות. על פי כתב האישום, בשלושה אירועים שונים, במסגרת תפקידו, היה השוטר מעורב בטיפול משטרתי בעניינן של שלוש נשים, שנזקקו לסיוע המשטרה.

פעמיים בבית ופעם אחת בניידת: כתב האישום נגד השוטר

השוטר ניצל את תפקידו ואת מוחלשותן של הנשים, וביצע את עבירות האינוס. בשניים מהמקרים, עשה זאת בביתן, ובמקרה נוסף בניידת משטרה. במחלקה לחקירות שוטרים מבקשים לעצור את השוטר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בבקשת המעצר נכתב כי "הנאשם בחר את קורבנותיו בקפידה ובאופן המעצים את המסוכנות הנשקפת ממנו".

"השוטר המציא לעצמו זהות חדשה לצורך מעשיו"

"כל הנפגעות הינן נשים מוחלשות וחסרות תמיכה אשר נזקקו לעזרת המשטרה וגורמים נוספים" נכתב בכתב האישום, "הנאשם, שמכוח תפקידו היה מודע למוחלשותן של נשים אלו, בחר לנצלה ולהפוך אותן לקורבנותיו". בנוסף נכתב כי "כתב האישום מלמד על שיטת פעולה של הנאשם המאופיינת בתחכום. כך בשניים מהמקרים, התחזה לשוטר בשם דוד. השוטר המציא לעצמו זהות חדשה לצורך מעשיו המזעזעים, במטרה שלא יתחקו אחר עקבותיו".