המשטרה בהחלטה דרמטית: צו איסור פרסום חמור על פרשת הסייבר

לאחר שהרשות להגנת הפרטיות הודיעה כי קיים חשש ממשי לדליפת מידע מבית החולים "מעייני הישועה", משטרת ישראל הוציאה צו איסור פרסום חמור על חקירת הפרשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 15:13 ז באלול התשפג

המשטרה בהחלטה דרמטית: צו איסור פרסום חמור על פרשת הסייבר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ה') על צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי חקירת מתקפת הסייבר בבית החולים מעייני הישועה. בימים האחרונים עברה הפרשייה החמורה לחקירה משותפת של יחידת הסייבר בלהב 433 בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות.

צו איסור הפרסום

בצו איסור הפרסום נכתב: "הצו אוסר פרסום של כל פרט מפרטי החקירה, כל מידע, לרבות מידע אישי או רפואי שניטל שלא כדין מבית החולים או משרתים ומחשבים המאחסנים מידע שלבית החולים או של מטופלים בהווה או בעבר בבית החולים ולרבות כל מידע על זהות המטופלים והאנשים שלגביהם ניטל המידע, בין במישרין ובין בעקיפין".

מעייני הישועה

מעייני הישועה, צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel CC BY 2.5, ויקיפדיה

כזכור, מתקפת סייבר שאירעה לפני כשבועיים בבית החולים מעייני הישועה גרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות. בהודעה שהוציאו מאוחר יותר משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי ובית החולים מעייני הישועה הודו כי אכן ישנה אפשרות של דליפת חומרי אישיים.

"אינדיקציה של ממש לדלף מידע"

בהודעה שפורסמה לפני שבוע, הודיעו ברשות להגנת הפרטיות כי: "קיימת אינדיקציה של ממש לדלף מידע מבית החולים מעייני הישועה". עוד הוסיפו ברשות כי "נוכח פוטנציאל פרסום מידע אישי רגיש של מטופלים, מבהירה הרשות כי קיים איסור לעשות שימוש במידע אישי רפואי של מטופלים, לרבות עצם העתקתו, הפצתו, פרסומו, העברתו לאחר, עיבודו, אגירתו במאגרי מידע אחרים וכיוצא בזה".

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, מסר בעקבות מתקפת הסייבר על בית חולים מעייני הישועה: "המתקפה ממחישה חשיבות הטמעת אמצעי הגנת סייבר בבתי חולים- חשיבות לא פחותה ולעיתים אף גדולה יותר משל הכנסת ציוד רפואי נוסף", אמר, והוסיף כי "יש מקום לחזק את המעמד של גופי הגנת הסייבר שפועלים בתוך הארגונים האלו".