המפגש, הדקירה ושריפת הגופה: כתב האישום המזעזע נגד החשוד ברצח בבקעה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד הצעיר החשוד ברצח יאיר חדד ז"ל בבקעה. כתב האישום מתאר את הטרמפ שנתן החשוד לחדד ואת מסכת הזוועות שהגיעו בהמשך | שמו של החשוד עדיין אסור בפרסום

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/08/23 16:49 כג באב התשפג

המפגש, הדקירה ושריפת הגופה: כתב האישום המזעזע נגד החשוד ברצח בבקעה
החשוד ברצח, כתב אישום חמור, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב אישום נגד תושב תל אביב כבן 25, וזאת לאחר שרצח את יאיר חדד ז"ל לפני כחודש בבקעת הירדן, דקר אותו ובהמשך הצית את גופתו. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של רצח, הצתה והשמדת ראיה. שמו של החשוד עדיין אסור בפרסום ובפרקליטת ביקשו את הארכת מעצרו עד לתום ההליכים.

השתלשלות האירועים לפני ואחרי הרצח

כתב האישום מתאר את השתלשלות האירועים המזעזעת. על פי כתב האישום, לפני כחודש אסף הנאשם את יאיר חדד ז"ל מתחנת הדלק בשדי תרומות והשניים נסעו דרומה על כביש 90. כעבור זמן קצר פנה הנאשם לכיוון גשר אדם ועצר את הרכב זמן קצר לאחר מכן.

מטע תמרים בבקעת הירדן

מטע תמרים בבקעת הירדן, צילום: Yaniv Nadav/Flash90

מספר שעות לאחר מכן דקר הנאשם את חדד ז"ל באמצעות חפץ חץ בגופו ובפניו וגרם למותו. לאחר מכן עזב הנאשם את המקום כשהוא משאיר את גופת המנוח ואת הרכב. בשעות הערב הגיע באופן רגלי לתחנת הדלק "במפגש הבקעה", מילא ג'ריקן בנזין וחזר למקום. בשלב מסוים הוביל את גופת המנוח למטע תמרים הסמוך לגשר אדם, שפך בנזין על הקרקע ועל מכנסיו של המנוח והצית את גופתו ביחד עם ציוד נוסף שהיה שייך לו.

הנסיונות לטשטוש הראיות

מיד לאחר מכן, נסע הנאשם ברכב למתחם החנויות ב"מפגש הבקעה", נטל צינור כיבוי אש שהיה סמוך לאחת החנויות במפגש הבקעה והציף את הרכב ואת תכולתו במים, במשך למעלה משעה. במקביל לכך, השליך הנאשם על הכביש ובסביבת הרכב חפצים שונים מתוך רכבו, שטף את גופו באמצעות הצינור וכן החליף את בגדיו. כל זאת, במטרה להסתיר שאריות של דמו של המנוח שנותרו ברכב ובכליו וכך לעשות אותם בלתי ניתנים לפיענוח או לזיהוי.