ינון מגל מעיד במשפט נתניהו: "הייתה כל הזמן התערבות"

עיתונאי ערוץ 14 מעיד בבית המשפט בתיק 4,000 במשפט נתניהו ואמר על ההתנהלות בעת שערך את אתר "וואלה": "הייתה כל הזמן התערבות, הצצתי בשיחות עם ישועה והפסקתי כי זה עורר בי גועל". על יחסיו עם ראש הממשלה אמר: "אין לי ממש קשר עם מר נתניהו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/07/23 13:54 כט בתמוז התשפג

ינון מגל מעיד במשפט נתניהו: "הייתה כל הזמן התערבות"
מגל, מעיד במשפט נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת שלב העדויות בתיק 4,000 במשפט נתניהו מעיד היום (ג') העיתונאי ינון מגל, הנחשב לאחד מתומכיו הגדולים של ראש הממשלה. השאלה המרחפת מעל הדיון הוא האם הפרקליטות תבקש להכריז על מגל כעד עויין. בפתח הדיון הדגישה הפרקליטה תירוש כי אין בכוונה לבקש זאת, את בהמשך הטיחה במגל כי עדותו שונה מעדותו במשטרה בשנת 2018 וביקשה מבית המשפט לבצע לו חקירה נגדית.

מגל עצמו סיפר בפתח דבריו על יחסיו והיכרותו עם נתניהו ואמר: "אין לי ממש קשר עם מר נתניהו".  בהמשך תיאר מגל כי בעת שעבר כעורך אתר "וואלה" כלל לא היו לו יחסים עם ראש הממשלה: "תמכתי בו בשל דעותיי הפוליטיות. בכנסת, פגשתי אותו לשיחות מסדרון די שטחיות. אחרי שחזרתי לתקשורת, נוצר קשר עם נתניהו על רקע עמדותיי שתומכות בו. אלו שיחות רקע, אין לי איתו קשר אישי או חברי. אני ידוע כאחד מתומכיו".

מגל בבית המשפט, היום

מגל בבית המשפט, היום צילום: Yonatan Sindel/Flash90

" זה פשוט היה מקום שהתנהל בצורה לא רצינית מבחינה עיתונאית"

בהמשך הוסיף מגל על ההתערבות באתר "וואלה: "הייתה כל הזמן התערבות, הצצתי בשיחות עם ישועה והפסקתי כי זה עורר בי גועל". מגל הביא דוגמאות להתערבות: "אמרו 'אל תדבר על פואד', 'תוריד את התמונה של שרה', 'גדעון סער התקשר שתוריד אייטם על גאולה'. זה פשוט היה מקום שהתנהל בצורה לא רצינית מבחינה עיתונאית" אמר מגל.

מיד גייסנו 4 מיליון שקלים

מגל התייחס גם לקמפיין מימון ההמונים שעשה למען מימון הוצאות משפטו של ראש הממשלה ואמר: "הייתי בבית וראיתי שהיו באותם ימים דיווחים על הסדר טיעון. רציתי למנוע את זה אז עלה לי רעיון כדי שנתניהו לא יחתום על הסדר. מיד גייסנו 4 מיליון שקלים".