100 מיליון שקל: מפעל החשבוניות המזויפות עלו לתושב רמלה בארבע שנות מאסר

בית המשפט השלום בפתח תקווה גזר ארבע שנות מאסר על תושב רמלה שסייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס בסכום מצטבר של כ-19 מיליון שקלים. סך החשבוניות הפיקטיביות עמד על כ-101 מיליון שקלים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/07/23 13:39 טו בתמוז התשפג

100 מיליון שקל: מפעל החשבוניות המזויפות עלו לתושב רמלה בארבע שנות מאסר
אחד העצורים בפעילות , צילום: דוברות משטרת ישראל

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על תושב רמלה, ארבע שנות מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי לאחר שהורשע בעבירות מס של הפצת מאות חשבוניות פיקטיביות, כאשר סייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס בסכום מצטבר של כ-19 מיליון שקלים.

263 עבירות מס בסף 101 מיליון שקלים

במסגרת גזר הדין, שהתייחס לשני כתבי אישום, יוחסו לנאשם שהופעל על ידי אחרים, 263 עבירות מס שביצע בין השנים 2012-2016. הנאשם הורשע כי עשה שימוש בחברות שונות הרשומות על שמו ועל שם אחרים כדי להנפיק מסמכים הנחזים להיות חשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו שירותים עבור חשבוניות אלו. סך החשבוניות הפיקטיביות עמד על כ-101 מיליון שקלים, כאשר סכום המע"מ המגולם בהן היה כ-19 מיליון שקלים.

תפיסת כספים של המשטרה, ארכיון.

תפיסת כספים של המשטרה, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

המדינה דרשה עונש מאסר ממושך

בשלב הטיעונים לעונש ביקשו נציגי המדינה שהנאשם ירצה עונש מאסר ממושך, בהתחשב בסכום החריג והזמן הממושך של העבירות. נציגי המדינה ציינו שהנאשם המשיך לבצע את עבירות המס החמורות אפילו אחרי שנחקר באזהרה בעקבות עבירות מס אחרות.

רשות המיסים

רשות המיסים צילום: FLASH90

השופט עודד מורנו גזר על הנאשם עונש של ארבע שנות מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי, בהתייחסו למשך ביצוע העבירות וסכומן הגבוה. רשות המסים יוצגה בתיק ע"י עו"ד נטלי קצביאן ועו"ד שגיא דימנט מהיחידה המשפטית במחוז מרכז- מע"מ פלילי, בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב.