עשרות אלפים: המשטרה תפצה את הזוג המבוגר שנורה בידי מכתזית

לפני כשמונה חודשים, מכתזית משטרתית תועדה פוגעת בבני הזוג שולמן. לאחר שמח"ש הודיעה כי תסגור את התיק של מפעילי המכתזית, פנו בני הזוג לתביעה אזרחית בסיומה הגיעו לפשרה עם המשטרה שתשלם 48 אלף שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 15:57 ו בתמוז התשפג

עשרות אלפים: המשטרה תפצה את הזוג המבוגר שנורה בידי מכתזית
מכתזית בני הזוג שולמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשטרה תפצה ב-48 אלף שקלים את בני הזוג שולמן, שתועדו כאשר מכתזית משטרתית ירתה לעברם מי "בואש" מסריחים. לאחר המקרה המזעזע, נפתחה חקירת מח"ש על שני השוטרים שהפעילו את אותה מכתזית. לאחר שבדיקת מח"ש נגד השוטרים נסגרה, הגישו בני הזוג תביעה אזרחית כנגד המשטרה ועתה בפשרה שהושגה בין הצדדים נקבע כי המשטרה תפצה את בני הזוג הסכום, כך פורסם באתר "וואלה!".

"המשטרה לא לקחה אחריות מיידית"

עורך דינם של בני הזוג, עו"ד מיכאל ליטווק מסר לאחר השגת הפשרה כי "המשטרה שגתה באופן חמור כשפגעה במרשיי, בני הזוג שולמן. לצערי, המשטרה לא לקחה אחריות מיידית, לא התנצלה בפני הזוג או פיטרה את המפעיל ולכן נאלצנו להגיש תביעה אזרחית. אני שמח על כך שהפרקליטות השכילה לקחת אחריות על הפגיעה החמורה, להגיע לפשרה ולהעניק פיצוי משמעותי". על סגירת התיק נגד השוטרים, אמר ליטווק כי בני הזוג יגישו ערעור על ההחלטה.

כזכור, מכתזית של המשטרה תועדה בזמן האירועים מתיזה זרנוק על זוג חרדים מבוגרים בירושלים, לאחר שהשניים נקלעו להפגנה של חרדים קיצוניים נגד הגיוס. בני הזוג לא היו קשורים לאירוע, כאשר בעקבות ההפגנה הם הורדו בתחנה סמוכה והמשיכו רגלית. את התיעוד פרסם בר שם אור.

התיק יועבר למחלקת משמעת במשטרה

במח"ש אמרו לאחר סגירת התיק כי "סיבות העניין בכללותן אינן מתאימות להעמדה לדין, שכן מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה". במח"ש ציינו כי סמכויות החקירה של חלק מהחומרים נתונות בידי מחלקת משמעת במשטרת ישראל וכי התיק יועבר לבחינתם.

הפגנת החרדים בירושלים

הפגנת החרדים בירושלים, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

במשטרת ישראל מסרו בתגובה לאחר חתימת הסכם הפשרה: "בעקבות המקרה בוצע תחקיר מעמיק, שממנו עלה כי מפעיל המכת"ז לא זיהה את השניים שהיו מאחורי חומה באותה עת בשטח תחנת הדלק. לאחר המקרה הוחלט שהשוטר שהפעיל את המכת"ז לא ישמש יותר בתפקיד מפעיל מכת"ז. נציין כי לאחר המקרה חודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת"ז למניעת הישנות מקרים דומים".