תיעוד קשה: מכת"זית של המשטרה פגעה בזקנה בת 70 ללא סיבה

זוג זקנים חרדים נקלעו להפגנה בירושלים של זרם חרדי קיצוני נגד הגיוס לאחר שהאוטובוס הוריד אותם בצומת גבעת שאול | הם ראו את המכת"זית וניסו להימלט אך היא פגעה באישה בעוצמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 17:34 ז בתשרי התשפג

תיעוד קשה: מכת"זית של המשטרה פגעה בזקנה בת 70 ללא סיבה
צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

תיועוד מזעזע. מכתזית של המשטרה תועדה מתיזה זרנוק על זוג חרדים מבוגרים בירושלים, לאחר שהשניים נקלעו להפגנה של חרדים קיצוניים נגד הגיוס. בני הזוג לא היו קשורים לאירוע, כאשר בעקבות ההפגנה הם הורדו בתחנה סמוכה והמשיכו רגלית. את התיעוד פרסם בר שם אור.



כתוצאה מההדף והנפילה, האישה נחבלה. "הכביש היה סגור, האוטובוסים לא הצליחו להיכנס לעיר", סיפר בעלה סיפר מיד לאחר התקרית. "ירדנו בצומת והתחלנו ללכת. ראינו את המכתזית ורצינו להיכנס התחבא, לא הצלחנו".

המשטרה: הפעלת מכלית ההתזה במקרה מחייבת בירור מעמיק

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לתיעוד הרשה: "ביום חמישי האחרון פעלה המשטרה לפיזור הפרות סדר וחסימות של צירים ראשיים בירושלים והכניסה לעיר, ע״י מפרי סדר שהסבו נזק לרבים מהתושבים והמבקרים בעיר. מבירור ראשוני עולה כי מכלית ההתזה פעלה במקום בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על תקיפת חיילים בתחנת הדלק הסמוכה למוקד ההפגנה ע״י חלק מהמפגינים.  לצד זאת, מהתיעוד עולה כי הפעלת מכלית ההתזה במקרה מחייבת בירור מעמיק. המקרה יבדק ויטופל בהתאם, ובמקביל יחודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת״ז".