ניצלו את תפקידם: 2 שוטרים מואשמים בביצוע עבירות נשק

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית המשפט המחוזי כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים בגין סחר בנשק, קשר לפשע, גניבה בידי עובד ציבור | שניים מהם ביצעו את העבירות במסגרת שירותם כשוטרי חובה במשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/23 14:04 כו בסיון התשפג

ניצלו את תפקידם: 2 שוטרים מואשמים בביצוע עבירות נשק
צילום: shutterstock

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (ה')  לבית המשפט המחוזימרכז-לוד כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים, רוני עאסף, ויסאם אבו חייה, סארי מושלב ותיימור קיס בגין ביצוע עבירות נשק ועבירות נוספות, שניים מהם, עאסף ואבו חייה, ביצעו את העבירות במסגרת שירותם כשוטרי חובה במשטרה, תוך שהם מנצלים את נגישותם לאמצעי הלחימה. כמו כן, רוני עאסף מואשם שגנב סכומי כסף שהושארו בתחנת המשטרה.

גנב אמצעי לחימה וסכומי כסף אישיים של השוטרים בתחנה

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד דניאל ארפי ונחקרו על ידי צוות מרכז במחלקה לחקירות שוטרים, הנאשם רוני עאסף כשוטר ונגישותו לנשק ולתחמושת ובמספר הזדמנויות במהלך השנה האחרונה גנב אמצעי לחימה, בין היתר, מכלולי נשק M16, כדורי אקדח בקוטר 9 מ"מ ומחסניות לאקדח משתי תחנות משטרה. בהמשך עאסף מכר את אמצעי הלחימה שגנב בתמורה לסכומי כסף של אלפי שקלים. בחלק מהמקרים עאסף מכר את אמצעי הלחימה עם הנאשמים האחרים, אבו חייה אשר שרת עמו בתחנת המשטרה ומושלב וקיס שני חברי ילדות שלו. כמו כן, בשנת 2022 גנב הנאשם אבו חייה כדורי אקדח בקוטר 9 מ"מ מתחנת המשטרה בה שרת ומכר אותם יחד עם הנאשם עאסף. השוטר עאסף נהג להתייעץ עם הנאשם קיס על המחירים אותם יש לגבות על אמצעי הלחימה שגנב וקיס ייעץ לו למי למכור את אמצעי הלחימה ולמי לא.

משטרה בעיר העתיקה. אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, במספר הזדמנויות ניצל עאסף את תפקידו ונגישותו וגנב סכומי כסף שהושארו בתחנת המשטרה, בין היתר, סכומי כסף אישיים של השוטרים בתחנה, כסף שנתפס כמוצג בתיקי חקירה או שהושאר כפיקדון. באחד המקרים גנב שטרות כסף בסך של 3,320 שקלים מארון המוצגים בתחנת המשטרה. על פי כתב האישום, הנאשם עאסף נכנס למאגרי מידע משטרתיים והוציא מידע מתוך תיקי חקירה והעביר אותם לנאשם קיס.  

"מדובר בשוטר שחצה את הקווים וסיגל לעצמו התנהלות עבריינית"

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של גניבה, החזקת, נשיאה והובלה של חלקי נשק, סחר בנשק, קשר לפשע, גניבה בידי עובד ציבור, החזקת תחמושת, נשיאת נשק, ניסיון לשידול לגניבה וקשר לפשע, גניבה בידי עובד ציבור, פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות.
 
המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של שלושה מהנאשמים, רוני עאסף, סארי מושלב ותיימור קיס עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. באשר לויסאם אבו חייה, מבקשת המחלקה לחקירות שוטרים להורות על קביעת תנאים מגבילים, בין היתר, מעצר בית, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "העברת נשק מיד ליד בקלות שכזאת מהווה סכנה גדולה, בייחוד שמדובר באיש משטרה שחצה את הקווים וסיגל לעצמו התנהלות עבריינית", נמסר מהמחלקה לחקירות שוטרים.