סחיטה, תקיפה וחבלה: בית המשפט הרשיע את תוקף השר החרדי

בית המשפט השלום בירושלים, גזר שלוש וחצי שנות מאסר על תוקפו של השר מאיר פרוש. פסק הדין מתאר מסכת תקיפות, חבלות וסחיטות במטרה "להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם". בנוסף יישלם הנאשם פיצוי כספי

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/05/23 14:52 כה באייר התשפג

סחיטה, תקיפה וחבלה: בית המשפט הרשיע את תוקף השר החרדי
פרוש, יקבל גם פיצויים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית משפט השלום בירושלים גזר היום על משה איראם, שהורשע, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בגין פעילותו כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, שלוש שנים וחצי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסכום של 15,000 לכל אחד מנפגעי העבירה. על פי כתב האישום המתוקן, במהלך החודשים אוגוסט עד דצמבר בשנה שעברה, פעל משה איראם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, בין היתר, נגד חבר הכנסת דאז והשר היום, מאיר פרוש.

סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה: האישומים בהם הורשע

פסק הדין מייחס לאיראם בעצמו ובאמצעות הפעלת אנשים מטעמו ביצוע עבירות שונות כנגד אישי הציבור: תקף, ביזה, איים עליהם, ובשני מקרים סחט בכוח ובאיומים, כל זאת ממניע אידיאולוגי, על מנת להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות.

משה איראם, 2017

משה איראם, 2017 צילום: Basel Awidat/Flash90

הנאשם הורשע בביצוע עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ובעבירת נוהג במת שלא בכבוד. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד זהר גיאת, להשית על הנאשם ארבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי משמעותי לנפגעי העבירה.

משה איראם, היסטוריה של הרשעות

משה איראם, היסטוריה של הרשעות צילום: Basel Awidat/Flash90

אדם חסר מעצורים, הפועל מתוך תפיסת עולם קיצונית

הפרקליטות טענה כי הנאשם אדם חסר מעצורים, הפועל מתוך תפיסת עולם קיצונית ומעוותת אשר במסגרתה ביצע שורה של מעשי אלימות שנועדו לכפות את עמדותיו ותפיסותיו הקיצוניות על מנהיגי הציבור החרדי בתחומים שונים. כמו כן, טענה הפרקליטות כי הנאשם ביצע את המעשים כאשר שני מאסרים מותנים בעבירות איומים, תלויים ועומדים נגדו. במסגרת התיק הואשם גם אלחנן אורן בגין פעילותו נגד אנשי ציבור בכירים בחברה החרדית, התיק בעניינו מתנהל בבית המשפט.