זיכוי זדורוב הפרקליטות בתגובה ראשונה: "נלמד את הכרעת הדין ונגבש עמדה לערעור"

עו"ד מיטל חן רוזנפלד, נציגת הפרקליטות הגיבה בצאתה מבית המשפט, לאחר הזיכוי המהדהד של בית המשפט המחוזי בתיק זדורוב והתייחסה בעיקר לדעת המיעוט של השופטת תמר ניסים שי: "נלמד את ההכרעה" | ד"ר חן קוגל הגיב לזיכוי: "במשפט זה מודגמת חשיבות היותו של המכון לרפואה משפטית גוף עצמאי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/03/23 11:41 ח בניסן התשפג

הפרקליטות בתגובה ראשונה: "נלמד את הכרעת הדין ונגבש עמדה לערעור"
זדורוב לאחר הזיכוי, היום, צילום: David Cohen/Flash90

בית המשפט קבע - זדורוב זכאי: הכרעתו של בית המשפט המחוזי בנצרת, לפיה רומן זדורוב אינו הרוצח של תאיר ראדה, סימנה את האות לתומכיו הרבים לפתוח בצהלות נוכח פסק הדין. אבל עבור פרקליטות המדינה מדובר במכה קשה במיוחד.

בפרקליטות יערערו לעליון?

בצאתה מהאולם, הגיבה נציגת הפרקליטות, עורכת הדין מיטל חן רוזנפלד. רוזנפלד התייחסה בדבריה בעיקר לדעתה של השופטת תמר ניסים שי שהרשיעה את זדורוב וסירבה להתייחס לאמירות שהשמיע ראש הרכב השופטים, השופט קולא. חן רוזנפלד אמרה: "נלמד את הכרעת הדין ונגבש עמדה לערעור". מאחר וההכרעה התקבלה בדעת רוב ולא בפה אחד, הפרקליטות תוכל לערער לעליון ותצטרך לקבל החלטה בעניין בקרוב.

זדורוב, הבוקר

זדורוב, הבוקר צילום: Michael Giladi/Flash90

בהודעה רשמית של הפרקליטות נכתב: "היום החליט בית המשפט המחוזי בנצרת, בדעת רוב של שני שופטים מול שופטת אחת, לזכות את רומן זדורוב מאשמה ברצח, בהחלטה ממנה עולה מחלוקת של ממש בין שופטי ההרכב ביחס לאשמתו של זדורוב. הראיות שהציגה פרקליטות המדינה לבית המשפט מצביעות על אשמתו של זדורוב ברצח, ולכן הייתה זו חובתה של הפרקליטות להגיש כתב אישום ולנהל את המשפט החוזר".

"כפי שניתן לראות מהכרעת הדין, כך גם סברה השופטת תמר ניסים-שי, שכתבה את דעת המיעוט. לשיטתה, ההחלטה לנהל את התיק הייתה יותר ממוצדקת והראיות שהוצגו לבית המשפט מוכיחות את אשמתו של זדורוב מעבר לכל ספק סביר, בימים הקרובים הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין לעומק ותחליט בשאלת הערעור".

במכון לרפואה משפטית הגיבו לזיכוי

ד"ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית שהיה בלב הסערה אמר: "אנחנו שמחים שעלה בידי המכון לרפואה משפטית לסייע לבית המשפט להגיע לחקר האמת. במשפט זה מודגמת חשיבות היותו של המכון לרפואה משפטית גוף עצמאי ובלתי תלוי שיש בידו את הידע והיכולת המקצועית לתת מענה בסוגיות פורנזיות. המכון ימשיך לתת את חוות הדעת ללא מורא וללא משוא פנים".