דרמה: בית המשפט המחוזי זיכה את רומן זדורוב

לאחר 3 הרשעות קודמות, בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה את רומן זדורוב במשפט החוזר בתיק הרצח של תאיר ראדה. השופטים זיכו את זדורוב בדעת רוב של שני שופטים. הזיכוי - מחמת הספק | אילנה ראדה: "הפרקליטות רצחה את הבת שלי - המלחמה רק התחילה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/03/23 10:19 ח בניסן התשפג | עודכן בתאריך 30/03/23 10:31

דרמה: בית המשפט המחוזי זיכה את רומן זדורוב
זדורוב, עורך דינו עדיין מאשים את קרצ'נקו, צילום: David Cohen/Flash90

בית המשפט הכריע - זדורוב זכאי: בית המשפט המחוזי בנצרת, דן הבוקר (ה') במשפט הרצח המתוקשר ביותר בשנים האחרונות והכריע - רומן זדורוב זכאי. 16 שנים לאחר הרצח הנורא של תאיר ראדה ו-13 שנים לאחר שהורשע בפעם הראשונה, הוכרע דינו של זדורוב במשפטו החוזר. השופטים זיכו את זדורוב בדעת רוב של שניים נגד אחד. השופטים בתיק זיכו את זדורוב מחמת הספק 


 

"אנו תקווה כי עתה יירגעו הרוחות בציבור"

בפתח הכרעת הדין, הקריא השופט קולא, יושב ראש ההרכב את ההודעה על זיכויו של זדורוב: "החלטנו בדעת רוב של קולה ושל צרפתי ונגד דעתה של תמר נסים שי לזכות את הנאשם". השופט קולא הוסיף: "בבית משפט זה כמו כל בית משפט בישראל רק הראיות מדברות, נכתבה הכרעת דין של 700 עמודים", אמר השופט קולה. "הצגה מחודשת של הראיות לאחר כל כך הרבה שנים היא חסרת תקדים".

זדורוב ורעייתו אולגה, הבוקר

זדורוב ורעייתו אולגה, הבוקר צילום: Michael Giladi/Flash90

אילנה ראדה: "המלחמה רק התחילה"

על הסערה התקשורתית שליוותה את תיק הרצח המתוקשר אמר קולא: "אנו עוסקים באירוע טראגי שאין דרך לקבלו", והוסיף: "היא מצאה את מותה הטרגי בבית הספר שהפך לזירת הרצח. ככל שנקפו הימים העניין הציבורי בפרשה הלך והתעצם. אנו תקווה כי עתה יירגעו הרוחות בציבור".

לאחר הדיון בבית המשפט, יצאה אימה של תאיר, אילנה ראדה מאולם כשהיא נסערת. ראדה אמרה לתקשורת לאחר זיכויו של זדורוב: "פרקליטות המדינה רצחה את הבת שלי, המלחמה רק התחילה".

אילנה ראדה בצאתה מאולם בית המשפט

אילנה ראדה בצאתה מאולם בית המשפט צילום: David Cohen/Flash90

"יש חשש שהודאת זדורוב - הודאת שווא"

השופט קולא תקף את הפרקליטות ואמר: "הפרקליטות כשלה, לא מדובר בסדיסט או פדופיל. מדובר באדם מנומס ואף כנוע", על הודעת זדורוב בפני המדובב אמר: "יש חשש שהודאת זדורוב - הודאת שווא". על מעורבותם של א.ח. וא.ק. (אולה קרבצ'נקו) אמר השופט קולא: "אסתמך רק על ממצאים אובייקטיביים. התייחסתי בעיקר לחקירות בני הזוג בזמן אמת ולמסמכים שהוצגו. היה עליי לבדוק את עניין הדנא המיטוכונדריאלי, עניין זה הצטרף למארג הכולל של הראיות ונזקף לזכותו של הנאשם".

תמר ניסים שי, השופטת שהרשיעה את זדורוב הסבירה: "ההודאה לשוטרים הייתה מלאה במניפולטיביות במטרה לשפר את מצבו המשפט ומתיישבת עם עיקרי ההתוודות למדובב". על ההתוודות והשחזור אמרה כי "מדובר בהודאה אותנטית, מלאה במבעים רגשיים ובפרטים שנמסרו באופן טבעי וספונטני מיוזמת הנאשם, שאינם עולים בקנה אחד עם טענת הנאשם כי היא נמסרה בפחד".

ההחלטה על משפט חוזר

כזכור, בשנת 2021 הכריע שופט בית המשפט העליון חנן מלצר על משפט חוזר בעקבות ראיה חדשה שהתקבלה על ידו. לאחר הוראת בית המשפט על משפט חוזר, הפרקליטות צריכה הייתה להכריע אם להגיש כתב אישום מחודש כלפי זדורוב או לבטל את כתב האישום, מה שאוטומטית היה משחרר את זדורוב ומביא לזיכויו. פרקליט המדינה עמית איסמן הכריע כי יוגש כתב אישום והמשפט החוזר החל באוקטובר 2021. בית המשפט המחוזי פסק בנוסף על שחרורו של זדורוב למעצר בית. 

זדורוב יוצא מביתו, הבוקר

זדורוב יוצא מביתו, הבוקר צילום: Michael Giladi/Flash90