רגע האמת: בית המשפט המחוזי יכריע במשפט זדורוב

בשעה 10:00 ייתן בית המשפט המחוזי בנצרת בראשות השופט אשר קולא את פסק הדין במשפטו החוזר של רומן זדורוב ויכריע, האם הוא רצח את תאיר ראדה. זדורוב בדרכו לבית המשפט: "הכל יהיה בסדר" | עדכונים שוטפים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/03/23 09:11 ח בניסן התשפג

רגע האמת: בית המשפט המחוזי יכריע במשפט זדורוב
זדורוב יוצא מביתו, הבוקר, צילום: Michael Giladi/Flash90      Tags Roman Zadorov trial house arrest       QUICK RENDITIONS INFO File Size: 4145 Kb Dimensions: 7157 x 4771 px Resolution: 300 ppi Size: 60.6 cm x 40.39 cm Preview File D

משפט זדורוב - ההכרעה: בשעה 10:00 בדיוק, יכנסו שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת בראשות השופט אשר קולא ויכריעו בשאלה - האם רומן זדורוב רצח את תאיר ראדה. 16 שנים לאחר הרצח הנוראי ו-13 שנים לאחר שהורשע בפעם הראשונה יתייצב זדורוב על מנת לקבל את פסק הדין במשפטו החוזר.

ההחלטה על משפט חוזר

כזכור, בשנת 2021 הכריע שופט בית המשפט העליון חנן מלצר על משפט חוזר בעקבות ראיה חדשה שהתקבלה על ידו. לאחר הוראת בית המשפט על משפט חוזר, הפרקליטות צריכה הייתה להכריע אם להגיש כתב אישום מחודש כלפי זדורוב או לבטל את כתב האישום, מה שאוטומטית היה משחרר את זדורוב ומביא לזיכויו. פרקליט המדינה עמית איסמן הכריע כי יוגש כתב אישום והמשפט החוזר החל באוקטובר 2021. בית המשפט המחוזי פסק בנוסף על שחרורו של זדורוב למעצר בית. 

זדורוב ורעייתו אולגה, הבוקר

זדורוב ורעייתו אולגה, הבוקר צילום: Michael Giladi/Flash90

"בסוף חייב לצאת משהו טוב"

הבוקר, עם יציאתו מביתו לכיוון בית המשפט, סירב זדורוב להתייחס למשפט והכרעת הדין ואמר רק: "הכל יהיה בסדר". רעייתו של זדורוב, אולגה, מי שהייתה לצידו לאורך כל השנים אמרה לפני תחילת המשפט: "מקווים לטוב, אנחנו בלחץ זה ברור. זו הייתה תקופה קשה ומורכבת אבל בסוף חייב לצאת משהו טוב". על השאלה האם צריך לסגור את התיק במקרה של זיכוי של זדורוב, ענתה רעייתו אולגה: "אנחנו יודעים מי הרוצחת, אסור לסגור את התיק"

משפטו החוזר של זדורוב, הוא דבר יחסית נדיר בהיסטוריית המשפט הישראלי כאשר עד היום התרחשו  במדינה רק 42 משפטים חוזרים. הסיכויים לזיכוי במשפט חוזר הם רבים יותר מאשר במשפט הראשון כאשר 27 מהמקרים בהם נערך משפט חוזר, הסתיימו בזיכוי הנאשמים.