פיפ"א הודיעה: הליך משמעתי נגד רג'וב

ההליך נפתח בשל התבטאויות מסיתות של נשיא התאחדות הכדורגל הפלסטינית לקראת משחקה של ישראל מול ארגנטינה. בין היתר קרא רג'וב לשרוף חולצות של מסי, והשווה את הנעשה בישראל לאירופה בשנות ה-30

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/18 16:02 ל בסיון התשעח

פיפ"א הודיעה: הליך משמעתי נגד רג'וב
ג'יבריל רג'וב, צילום: פלאש 90

התאחדות הכדורגל הבינלאומית פיפ"א הודיעה היום (ד') על פתיחת הליך משמעתי נגד נשיא ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, בעקבות שורת התבטאויות מסיתות מצדו לקראת המשחק שאמור היה להיערך נגד בין נבחרות ישראל וארגנטינה. בין היתר קרא רג'וב לשרוף חולצות של כוכב ארגנטינה ליאו מסי, והשווה את הנעשה בישראל למה שקרה באירופה בשנות ה-30.

לפני כשבוע וחצי הגישה ההתאחדות הישראלית תלונה רשמית בנושא לפיפ"א. כעת תבחן ההתאחדות הבינלאומית את הסנקציות האפשריות נגד רג'וב. 

נוסף לכך דחה הקונגרס של פיפ"א דחה ברוב של 82% מתנגדים מול 18% תומכים את ההצעה של ההתאחדות הפלסטינית, להטיל סנקציות ולהשעות מפיפ"א התאחדויות של מדינות המפרות זכויות אזרח. המועצה קבעה כי סעיפים דומים כבר נכללים בתקנוני הארגון, ולכן ההצעה הפלסטינית מיותרת ועלולה להיות מנוצלת לרעה. 

עופר עיני יו"ר ההתאחדות הישראלית בירך על ההחלטה. "הריטואל חוזר על עצמו בכל פעם, כאשר רג'וב מנסה להוביל להחלטות בפיפ"א נגד הכדורגל שלנו ונגד מדינת ישראל. הודות לעבודה נכונה ומושכלת אנחנו מצליחים להסביר לחברים ולחברות בפיפ"א מה באמת מסתתר מאחורי ההצעות הלכאורה תמימות של מי שחצה כל קו אדום".

"יש לנו ידידי אמת באופ"א, בקונפדרציות האחרות ובפיפ"א ולכן רג׳וב כושל פעם אחר פעם", הוסיף עיני. "הכדורגל הישראלי ימשיך להיות חלק מהקהילה הבינלאומית ומדינת ישראל תמשיך ליהנות מאהדה גדולה בהתאחדות הכדורגל העולמית".