רב הכדורגלנים משוכנע: "ארגנטינה תהיה אכזבת המונדיאל"

בשיחה עם 'כיפה' טען הרב עמי פייקובסקי כי הנבחרת שביקשה להגיע לישראל כדי "להתברך" לפני גביע העולם, סללה את דרכה לכישלון מהדהד עם ביטול הביקור. "תזכור מה שאני אומר - הם לא יעברו את רבע הגמר"

חדשות כיפה דויד ליבנה 06/06/18 17:46 כג בסיון התשעח

רב הכדורגלנים משוכנע: "ארגנטינה תהיה אכזבת המונדיאל"
פספס גביע? מסי, צילום: shutterstock

בעוד בישראל הורגשה הבוקר (ד') תחושת החמצה כבדה עם הידיעה על כך שנבחרת ארגנטינה לא תגיע לשחק בארץ, יש מי שחושב שדווקא נבחרת ארגנטינה היא המפסידה האמיתית. הרב עמי פייקובסקי, שמוכר בתור רב הכדורגלנים, טוען בריאיון ל'כיפה' כי עם ביטול הביקור בארץ הקודש נידונו מסי וחבריו לכישלון מהדהד במונדיאל. 
 
"אני חושב שארגנטינה רצתה לבוא. מסי ואבא שלו לחצו מאוד להגיע כדי לקבל פה ברכה לפני המונדיאל. אתה תראה בסוף שהם יגיעו לשם עם 'כלי ריק מברכה' ולדעתי הם יהיו האכזבה של המונדיאל", אמר הרב פייקובסקי. 

רב הכדורגלנים סיפר כי שחקני ארגנטינה היו צפויים לבקר בכותל המערבי ובמקומות הקדושים האחרים בירושלים, זאת מתוך אמונה שהדבר יחזק את מזלם לקראת משחקי גביע העולם. "אנשים צריכים לדעת שזה ההפסד שלהם, לא ההפסד שלנו. חושבים שאנחנו הפסדנו אבל זה לא נכון. הם רצו להתברך לפני המונדיאל. כששחקן מתחזק ברוחניות לפני המשחק הוא עולה אחרת למגרש. זה הפסד שלהם. תזכור מה שאני אומר לך - הם לא יעברו את רבע הגמר", אמר.

הכל בגלל שהם ביטלו את הביקור בישראל?
"100% אפילו 110%. זה הדבר היחיד שבאמת יכול היה להכניס להם את הכוחות והדברים השמימיים שהיו יכולים למלא אותם. הם היו יכולים להגיע עם בלונים מלאים באמונה, בדברים טובים. ירושלים זה מקום שכל העולם בא אליו. המקום הכי קדוש בעולם".

ואם הביקור היה יוצא לפועל והמשחק היה מתקיים?
"זה לא רק המשחק, כן או לא. זה כל מה שמסביב, כל האווירה והקדושה שהיו יכולים לקחת איתם. אם הביקור היה יוצא לפועל הם הם היו מצליחים. אין פה שאלה בכלל". 

אז הם בעצם פספסו גביע?
"בטח, מיליון אחוז. כל ההפסד הזה הוא ההפסד שלהם".

לפי דיווחים שונים דווקא הכוכב הגדול, ליונל מסי, היה אחד מאלה שדחפו לבטל את הביקור בישראל.
"הוא בסוף פחד הוא אחד מהראשונים שדחפו להגיע לפה. אני לא יודע אם זה באמת הוא שדחף לבטל, אבל איימו עליהם שם באופן אישי אז הם נבהלו".

חושב שהשחקנים צריכים לשבות. הרב פייקובסקי עם חן עזרא

הרב פייקובסקי עם חן עזראצילום: יחצ

הרב פייקובסקי דחה את הביקורת הנרחבת וההאשמות שהוטחו בשרת התרבות והספורט, מירי רגב, שכביכול גרמה בעקיפין לביטול המשחק, ואמר: "אנשים מעוותים, ישר חושבים פוליטיקה. זו לא פוליטיקה. היא רצתה להביא את הקבוצה הכי טובה בעולם לירושלים. זה לא עניין פוליטי, זה עניין של גאווה לירושלים. זה המקום להביא אנשים כאלה אליו. לא חיפה ולא שום מקום אחר. ירושלים זה המקום - עיר הקודש

"הארגנטינאים צריכים להודות לה מיליון פעמים על זה שהיא סידרה להם על שטיח אדום לזכות בגביע. אם היה קורה להם משהו זה היה בזכותה. היא רצתה להביא אותם לארץ הקודש, למקום הכי קדוש בעולם. למי זה יעזור? זה יעזור להם קודם כל". 

בשבוע שעבר פנה הרב פייקובסקי לרגב בבקשה לדחות את שעת המשחק מחשש לחילול שבת. על כך הוא אמר היום כי "הכל משמים. שבת יוצאת בשמונה וחצי והמשחק מתחיל בתשע. אתה יודע כמה שוטרים מחללים שבת? והשחקנים? יצא לטובה בסוף, אבל חבל שהמשחק התבטל.

"אני לא מרחם על רגב ולא על האוהדים שלא יגיעו למשחק. מי שבאמת ייפגע מזה זו נבחרת ארגנטינה. היא זאת שהייתה יכולה לזכות במשהו והיא זאת שעכשיו תיפגע מזה", סיכם.