רימוני גז ואבנים: "אלימות קשה" בפינוי עמונה 2

כוחות הביטחון החלו בפינוי 2 המבנים, 200 בני נוער ומספר המשפחות שהתבצרו במקום. ביישוב טענו לאלימות קשה מצד השוטרים שכללה השלכת רימוני גז פלפל. במשטרה אמרו מנגד כי הותקפו על ידי אבנים וכי 23 שוטרים נפצעו

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/19 07:30 כו בטבת התשעט

רימוני גז ואבנים: "אלימות קשה" בפינוי עמונה 2
הפינוי בעמונה, צילום: דוברות מועצת בנימין

כוחות הביטחון החלו הבוקר (חמישי) בפינוי שני המבנים שהוצבו לאחרונה ביישוב עמונה, שפונה לפני כשנתיים. מהשטח עלו טענות לאלימות הדדית הן מצד המשטרה והן מצד השוהים במקום.

כ-200 בני נוער ומספר משפחות מתבצרים ביישוב ומסרבים לפנותו, זאת לאחר שלטענתם רכשו מכספם את המבנים ועלו למקום.


(צילום: נוער עמונה)

במוקד המשפטי של ארגון 'חוננו' טענו כי קיבלו דיווחים על "אלימות משטרתית קשה" וכי כוחות מג"ב פינו חלק מהמבנים באמצעות "החדרת גז פלפל למבנים". עוד נטען כי "הושלכו אבנים ע"י כוחות המשטרה לעבר הנערים במקום, נער אחד נפגע בראשו מהאבנים". בנוסף דווח שהשוטרים השליכו לעבר המתבצרים רימוני הלם וכי מספר פצועים, מהשוהים ביישוב, פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

במשטרה הציגו תמונה אחרת ואמרו כי מי שנהג באלימות אלה המתבצרים. מדוברות המשטרה נמסר כי "הכוחות שעלו למקום נתקלו באלימות קשה מאוד מצד עשרות מתפרעים שיידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו ברזלים לעבר הכוחות שביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות".

פינוי אחד המתבצרים

פינוי אחד המתבצריםצילום: דוברות מועצת בנימין

עוד אמרו במשטרה כי 5 שוטרים נפצעו מפגיעת אבנים וציינו כי אזרח נוסף נפצע גם הוא מיידוי אבנים. בנוסף נעצרו 2 בני אדם. "כעת המצב בשליטה. ישנם שני מבנים בהם מתבצרים עשרות חשודים והכוחות החלו בפינוי", נמסר בהמשך ההודעה.


(צילום: נוער עמונה)

אחד הפצועים הפינוי

אחד הפצועים הפינויצילום: דוברות מועצת בנימין

מהמועצה האזורית מטה בנימין נמסר כי "ראש הממשלה בחר לא לפנות את חאן אל אחמר, אבל לצערנו היה מאוד חשוב לו לפנות, בפעם השנייה, את חוות עמונה שהוקמה לזכר התינוק עמיעד ישראל". עוד נאמר כי "בעמל רב נרכשו בעמונה  כארבעים דונם של אדמות. מימוש זכויות הקניין בקרקע, היא זכות יסוד המוקנית לכל אזרח ישראלי, אבל אם אתה מתנחל מסתבר, שאין לך זכויות". 

ראש המועצה, ישראל גנץ ,הנמצא במקום הוסיף כי "ראש הממשלה יכול היה בחתימה אחת שלו כשר בטחון לתת היתר עסקה ולאפשר את השימוש בקרקע, אך הוא לא עשה זאת ובכך במו ידיו הביא לפינוי הזה".


(צילום: דוברות מועצת בנימין)

שלט שנתלה לקראת הפינוי

שלט שנתלה לקראת הפינויצילום: נוער עמונה