ציפי חוטובלי תמונה לשרת ההתיישבות, ובהמשך "תצא לשליחות דיפלומטית"

דיון השבעת הממשלה החל. ראש הממשלה הודיע מעל הדוכן, כשהקריא את רשימת השרים, שציפי חוטובלי תמונה לשרה לענייני התיישבות, ובהמשך תצא לשליחות דיפלומטית, ככל הנראה כשגרירה בלונדון. צחי הנגבי יחליף אותה בתפקיד, ועד אז יכהן כשר במשרד ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 13:41 כג באייר התשפ

ציפי חוטובלי תמונה לשרת ההתיישבות, ובהמשך "תצא לשליחות דיפלומטית"
ציפי חוטובלי, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

שרה לענייני התיישבות. ראש הממשלה נתניהו הודיע, תוך כדי הדיון בהשבעת הממשלה המתקיים כעת בכנסת, כי ציפי חוטובלי תמונה לשרה לענייני התיישבות, ובהמשך תצא לשליחות דיפלומטית. חוטובלי צפויה, ככל הנראה, לכהן כשגרירה בלונדון, ואז יחליף אותה צחי הנגבי כשר בממשלה.

בהודעת נתניהו נאמר כי "השרה חוטובלי תהיה שותפה חשובה במהלך ההיסטורי שנוביל להחלת הריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובד בבד היא תדאג ותטפל בכל העניינים החשובים לציונות הדתית המהווה חלק חשוב בתנועת הליכוד. בתפקידה השרה חוטובלי תהיה אחראית על החטיבה להתיישבות, הגרעינים התורניים, המכינות הקדם צבאיות והשירות הלאומי".

חוטובלי עצמה אמרה: "אני מודה לראש הממשלה על האמון והזכות להיות שותפה באירוע ההסטורי של החלת הריבונות על יהודה ושומרון כשרת ההתיישבות. הליכוד הוא הבית של הציונות הדתית, ואני שמחה לייצג את הציבור הנפלא הזה בליכוד. הגרעינים התורניים והשירות הלאומי הם חלק בלתי נפרד מהאינטרסים החיוניים של החברה הישראלית ואני שמחה שיחד נוכל לחזק את ההתיישבות הן ביהודה ושומרון והן בפריפריה".

השר צחי הנגבי

השר צחי הנגביצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר צחי הנגבי מסר: "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. אני גאה לשאת באחריות לקידום מפעל ההתיישבות בתקופה שבה יוגשם חזון החלת הריבונות בחבלי המולדת. ההתיישבות והחלוציות הן יסוד הציונות, ואין זכות גדולה מזו שהוענקה לי לקדם יעד חשוב זה. במקביל, אמשיך להיות שותף לדיוני הקבינט הביטחוני מדיני, שמשקלו בשנים הקרובות יהיה רב מתמיד".

בתנועת הריבונות בירכו את השרים חוטובלי והנגבי על הקמת משרד ההתיישבות: "השרה חוטובלי, ידידת התנועה, צועדת עמנו בדרך המורכבת אל הגשמת חזון הריבונות על כל ארץ ישראל ללא מדינה פלשתינית בליבה ואנו משוכנעים כי כך יהיה גם בתפקידה החדש עד ליישומו בפועל. השר הנגבי שיחליף אותה בהמשך הדרך, בנה של גאולה כהן ז”ל, יהיה גם הוא שותף נאמן לבנייתה של הארץ וההתיישבות. אנו בטוחים כי השר הנגבי ילך בצעדיה של אמו".