ניר ברקת לכיפה: "הכרה בריבונות לא קשורה למדינה פלשתינית"

חבר הכנסת מהליכוד טוען כי המדינה צריכה להשקיע כמה שיותר בעסקים הקטנים ובמגזר הפרטי, כדי למנוע את קריסתם, ומצהיר על תמיכתו בהחלת ריבונות: "כשנאמין בצדקת דרכנו ונפעל על פיה, גם העולם יישר איתנו קו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 07/06/20 20:34 טו בסיון התשפ

ניר ברקת לכיפה: "הכרה בריבונות לא קשורה למדינה פלשתינית"
ניר ברקת, צילום: חדשות כיפה

בראשון לציון התקיים הערב (א') כנס של העצמאים והעסקים הקטנים בישראל, כחלק מ"מחאת השולמנים", והשתתפו בו חברי כנסת רבים, רובם מסיעות האופוזיציה אך גם מהליכוד. ח"כ ניר ברקת אמר בשיחה עם חדשות כיפה כי על המדינה להשקיע כמה שיותר בעסקים הקטנים ובעצמאי; "אין השקעה טובה יותר מאשר להשקיע במגזר הפרטי", אמר.

האם אנחנו לקראת גל שני של קורונה?

קשה מאוד לדעת כרגע, וצריך להתכונן לרע - ולחכות לטוב. הידע שיש למדינה על הווירוס נותן לנו את האפשרות לבודד מהר את החולים". לדברי ברקת, "ההתנהלות צריכה להיות שונה מהפעם הקודמת. במקום לסגור הכל - איתור ובידוד. צריך לסייע לעסקים כדי שיהיו מינימום פשיטות רגל".

האם המדינה תמשיך להכניס יד לכיס לטובת העסקים הקטנים והעצמאים, או שהיא הגיעה לגבול היכולת שלה?

"זו לא הוצאה והשקעה. כל עסק שייסגר, לא נוכל להחזיר אליו עובדים, וזהו סיכון אסטרטגי. אם המדינה תמשיך לסייע לעסקים אנחנו נקטין את פשיטות הרגל. אין השקעה טובה יותר מאשר להשקיע במגזר הפרטי. אני כרגע מוטרד, אנחנו עוד לא שם, ואני אעשה כל מה שאני יכול כדי לשכנע אחרת".

על החלת הריבונות: "צריך לעשות את הדברים הנכונים"

עד היום לא שמענו את דעתך על החלת הריבונות. אתה תומך במהלך?

"דעתי היא נחרצת. זה הזמן לעשות זאת, חד משמעית. בכל תרחיש עתידי ההתיישבות תהיה חלק ממדינת ישראל. והצד השני צריך לדעת שאנחנו מוכנים לעשות תהליכים חד צדדיים, שממילא אין תרחיש שלא נעשה אותם בעתיד. בהיעדר פרטנר בצד הפלשתיני צריך לעשות את המהלך הזה, ככל שניתן בתיאום אבל צריך לעשות אותו".

גם אם זה אומר להקים מדינה פלשתינית?

"לא. מהלך חד צדדי של הכרה בריבונות לא קשור למדינה פלשתינית. הייתי בקונגרס בזמן החששות מהעברת השגרירות לירושלים, ואמרתי אז שאם היינו חוששים לעשות את הדברים הנכונים - לא הייתה קמה מדינת ישראל. ולכן, שאף אחד שלא יפחיד אותנו, כשאנחנו נאמין בצדקת דרכנו ונפעל על פיה, גם העולם יישר איתנו קו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן