מיקי זוהר: "התקיפות בינינו לכחול לבן עלולות להוביל לפירוק הממשלה"

יו"ר הקואליציה התייחס למתיחות שבין שתי המפלגות, ומודה שהמתח עוד יביא לפירוק הממשלה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/20 11:15 יב בסיון התשפ

מיקי זוהר: "התקיפות בינינו לכחול לבן עלולות להוביל לפירוק הממשלה"
מיקי זוהר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם לאחר ההסכם הקואליציוני והקמת הממשלה, המתיחות שבין כחול לבן לליכוד מסרבת להיעצר. יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, התראיין הבוקר (ה') לגלי צה"ל בנושא. זוהר מודה כי המתיחות בין שתי המפלגות עוד עלולה להביא למחיר כבד: "התקיפות בינינו לכחול לבן עלולות להוביל לפירוק הממשלה". 

זוהר אמר בראיון: "יש ממשלת אחדות שמורכבת מדעות שונות, אבל בסוף היום אני מבין שעשינו את ההחלטה הנכונה". אך לאחר שהתבקש להתייחס על כל מקרי המתיחות בין המפלגות "נכון להיום, הוויכוחים הללו לא פוגעים בקואליציה. אך אם זה ימשיך תגיע התדרדרות, ולא נוכל לעצור אותה - ואז זה ייסכן את שלמות הקואליציה". זוהר קרא לחברי הכנסת משני הצדדים להרגיע את הרוחות ולהתעסק באינטרסים של עצמם בלבד.

כזכור בין כחול לבן לליכוד ישנם חילופי האשמות והתנגחויות בנושאים רבים. למשל המתיחות מול השרה מירי רגב, אמש בכחול לבן החליטו לפרסם ציוץ בו הם משבחים את השר החדש על שהשיג תקציב שיקום לעולם התרבות. אלא שתוך דברי הגאווה במפלגה לא חסכו גם ביקורת על התנהלות השר הקודמת. גם מירי רגב עצמה לא חסכה ביקורת על בני גנץ וטענה ש"גנץ לא בשל להיות ראש ממשלה" ונדרשה על ידי נתניהו להתנצל.

מקרה נוסף הוא עם השר יזהר שי ששלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לדרוש מדודי אמסלם התנצלות על דבריו כנגד המשטרה, ואם יסרב יש להדיחו מתפקידו. וכן ההתנגדות של שר המשפטים החדש אבי ניסנקורן לקבל את טענות הליכוד, שדרשו למנוע ממנדלבליט לשמש גם כפרקליט המדינה.