ח"כ שלמה קרעי לכיפה: "ראשי יש"ע מתנגדים להחלת הריבונות בגלל הדה-לגיטימציה שימינה עושה לתכנית המאה"

חבר הכנסת קרעי (ליכוד) מסביר לחדשות כיפה כי הציונות הדתית לא תפגע מכך שהועדה למינוי דיינים עברה לידי ש"ס: "מבחינתנו אין בעיה אם אנחנו או ש"ס יושבים בראשות הועדה למינוי דיינים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 03/06/20 18:18 יא בסיון התשפ

ח"כ שלמה קרעי לכיפה: "ראשי יש"ע מתנגדים להחלת הריבונות בגלל הדה-לגיטימציה שימינה עושה לתכנית המאה"
ח"כ שלמה קרעי בראיון לכיפה , צילום: כיפה

בצל הסערה על העברת הועדה למינוי דיינים לידי ש"ס, חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) טוען כי הועדה מחויבת להסכמים ולכן הדיינים של הציונות הדתית לא יפגעו ומקווה שהפעם ייבחר רב ראשי מהציונות הדתית, אך מזהיר כי זה יקרה רק אם הציונות הדתית תתאחד. 

בממשלות הקודמות היה מקובל שהליכוד מקבלת את הועדה למינוי דיינים כגורם נטרלי בין המפלגות הדתיות, מדוע העברתם את הועדה לידי ש"ס? 

"חשוב להבין שיש הסכם קואליציוני שכל מי שיעמוד בראש הועדה יקיים אותו. יש חלוקה יחסית של שליש לחרדים האשכנזים, שליש לחרדים המזרחיים ושליש לציונות הדתית. בכל השנים הועדה היתה בידי המפלגות החרדיות, בקדנציה האחרונה ימינה ביקשה שזה יהיה בידי אדם ניטלי. זה לא השפיע על אופן הבחירה כי זה לפי הסכם ולפי חלוקה ידוע מראש. 

מבחינתנו אין בעיה אם אנחנו או ש"ס יושבים בראשות הועדה כי בסופו של דבר המימוש של ההחלטות זה לפי הסכם קואליציוני. זה שש"ס בראשות הועדה זה לא אומר שהציונות הדתית תקבל פחות מהשליש שלה, את זה אני יכול להבטיח כבן לציונות הדתית. דווקא בתוך מפלגת השלטון יש הרבה יותר כוח לייצג את האינטרסים של הציונות הדתית ומה שחשוב להם. שום דבר לא השתנה בנושא הזה כי הסטטוס קוו יישמר, ובטח שלא בממשלה כזו יפרו את מה שהיה קודם. מנסים שלא להיכנס לסלעי מחלוקת נוספים". 

בסוף הקדנציה יערכו בחירות לרב הראשי. ראש הממשלה בחר בך להיות חלק מהגוף הבוחר, האם תבחר במועמד בארגון צהר? 

"הבחירה תהיה לגופו של אדם. חברי הגוף הבוחר, ובניהם אני, יבחנו את התאמתו לתפקיד לפי רקורד הציבורי שלו ולפי העשייה שלו. אני לא נכנס אם דווקא צהר, אבל אני לא חושב שרב חרדי ראשי טוב יותר מרב ראשי ציוני דתי ולהפך. אני חושב שיש מקום לרב ראשי ציוני דתי, אבל אנחנו נצטרך גם שיתוף פעולה של הגוף הבוחר, שמונה 150 איש, צריך ללכת על רב שיהיה אפשר להגיע להסכמה לגביו ולא להיאבק במאבק שבסוף נפסיד מכל הכיוונים. אני מקווה שלא יהיו סכסוכים פנימיים בנינו ככי יש בציבור שלנו פילוג וזה גורם גם לחוסר סיכוי. אני מקווה שהציונות הדתית תצליח להתאחד סביב רב אחד מוסכם". 

מועצת יש"ע טוענת שהמפה המסתמנת מלאה ביישובים מנותקים ובמובלעות. האם בעצם מדובר באוסלו 2?

"אני חושב שראשי מועצת יש"ע מתנגדים להחלת הריבונות בגלל הדה-לגיטימציה שימינה עושה לתכנית המאה. אם ימינה היתה היתה מקבלת את התיקים שרצו אז הממשלה היתה ממשלת החלומות והחלת הריבונות היתה הטוב ביותר שקרה. בנט בחר שלא להצטרף אז ברור שהם מנסים להיתפס לקטנות. התכנית היא תכנית טובה. אנחנו נצביע בכנסת על החלת הריבונות ברחבי יהודה ושמרון. 

בלי מדינה פלסטינית? 

"בוודאי שלא נצביע על הקמת מדינה פלסטינית. אני ורבים מחברי בליכוד מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית. אין ולא יהיה רוב בכנסת להקמת מדינה פלסטינית. אנחנו זוכים לראשונה לגיבוי אמריקאי להחלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון. הפלסטינים יצטרכו להכיר בירושלים ובמדינת ישראל, להפסיק תשלומים למחבלים ולהפסיק לדרוש את זכות השיבה - כל זה כדי שהם יוכלו להיכנס למשא ומתן. לדעתי אלו חלומות באספמיה, הפלסטינים לא רוצים בזה בכלל ולכן אנחנו צריכים לקחת את מה שנותנים לנו עכשיו. מה שיבוא להצבעה זה קודם החלת הריבונות אחר כך ירחם ה'. כך גם עשו בקום המדינה והתברר שההחלטה היתה נכונה. אני בטוח שבסוף גם ימינה מהאופוזיציה תצטרף שיראו את מה שמתגבש".