החוק הנרווגי עבר בקריאה טרומית: אלו 12 הח"כים החדשים

אחרי דיון ועימותים רבים, הכנסת תקבל לשעריה עוד 12 חברי כנסת חדשים: 5 מכחול לבן, 4 מהליכוד, 2 מש"ס ועוד אחד מיהדות התורה. גם האופוזיציה תקבל לשורותיה חבר כנסת חדש - יוראי להב־הרצנו

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/05/20 12:35 ד בסיון התשפ

החוק הנרווגי עבר בקריאה טרומית: אלו 12 הח"כים החדשים
מליאת הכנסת בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

אחרי מאבקים רבים, הקואליציה החדשה הצליחה להעביר בקריאה טרומית את החוק הנורווגי, במסגרתו שרים יתפטרו מעבודתם חברי כנסת ובמקומם ייכנסו הבאים אחריהם ברשימת המפלגה. על פי ההסכמים צפויים להתפטר 12 שרים, 4 מהליכוד, 5 מכחול לבן, 2 מש"ס ואחד מיהדות התורה. 

אלו חברי הכנסת שצפויים להיכנס מהליכוד: בעקבות עזיבתו של גלעד ארדן לתפקיד השגריר באו"ם, ייכנס במקומו אריאל קלנר. ובמקום 4 שרים מהליכוד צפויים להיכנס אוסנת מארק, שתכהן גם כחברה בועדה לבחירת שופטים, עמית הלוי, ניסים ואטורי ושבח שטרן. 

בכחול לבן, שרצו להעביר את החוק כמה שיותר מהר מאחר ואין להם חברי כנסת כי רוב חברי הסיעה שרים בממשלה, תכנסנה: מיכל וונש, עינב קבאלה, תהלה פרידמן והילה וזאן. יש עתיד יזכו מההפקר, מאחר וכחול לבן וויתרו על הנסיון לדלג מעל חברי הכנסת של יש עתיד ברשימה,  וגם להם צפוי חבר כנסת נוסף- יוראי להב־הרצנו.

ביהדות התורה סגן שר החינוך מאיר פורוש צפוי להתפטר ובמקומו ייכנס משה פינדרוס. ובש"ס צפויים להיכנס אוריאל מנחם בוסו וברוך גזחי.  

על פי ההסדר המוצע וכדי לשמור על עצמאותו של חבר הכנסת החדש שנכנס לכנסת על פי ההסדר, השר או סגן שר שהתפטר מהכנסת יהא רשאי לחזור לכנסת רק במקרים מוגבלים – אם הוא חדל להיות שר או סגן שר, או אם התמנה לראש הממשלה (כולל ממלא מקום וראש ממשלה בפועל), ולא על יסוד החלטה חד-צדדית מצדו.