גנץ: "שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי, אלא לאומי"​

שר הביטחון וראש הממשלה החלופי התייחס בישיבת הסיעה של כחול לבן למשפט נתניהו: "יש לנו כלים לשמור על מערכת המשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/20 10:38 ד בסיון התשפ

גנץ: "שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי, אלא לאומי"​
בני גנץ , צילום: אלעד מלכה

בלי להזכיר את שמו של נתניהו, שר הביטחון וראש הממשלה החלופי, בני גנץ, התייחס, בישיבת הסיעה הראשונה של כחול לבן, למשפטו של ראש הממשלה וקבע: "יש לנו כלים לשמור על מערכת המשפט". 

"אנחנו רק בתחילת הדרך - וכבר מתחילים לראות תוצאות מהקמת הממשלה: במתווה לפתיחת מוסדות התרבות ואתרי התיירות, בטיפול במקבלי הקצבאות שמקוזזות, בתהליכי הסיוע לעצמאים. 
יש עוד הרבה מה לעשות וכולכם עושים עבודה חשובה למען אזרחי ישראל. עבודה שלא היה ניתן לעשות אם לא היינו לוקחים אחריות לאומית. עבודה שעל מנת להצליח בה נידרש לשיתוף פעולה עם כלל השרים בממשלה וחברי הכנסת בקואליציה. אנחנו כאן כדי לפעול בדיוק ברוח הזו", פתח גנץ את נאומו בפתח ישיבת הסיעה.

עוד הוסיף גנץ: "רבות דובר השבוע על מערכת המשפט. אני שב ואומר באופן חד וברור - כפי שמדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת, היא צריכה מערכת משפט חזקה ועצמאית. שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי, היא אינטרס לאומי. שלטון החוק והשוויון בפני החוק הם ערכים עליונים בדמוקרטיה.  יש לנו את כל הכלים כדי לשמור על הערכים האלו – גם בנוגע לחקיקה וגם בנוגע להחלטות ממשלה ואנחנו נשתמש בכל הכלים האלו ככל שיהיה צורך. הקמנו את הממשלה הזו כי העם צריך אחדות, והעם חייב ממשלה". 

שר התיבטחון תיאר את המשימות של הממשלה החדשה בצל משבר הקורונה: "המשימה שלנו היא לפעול ביחד בבריאות, בכלכלה, בחינוך, ובביטחון.  מצופה מכולנו להתמקד במשימה הזו. אנחנו לא ניבחן על ידי הציבור בדיבורים – אנחנו ניבחן על ידי הציבור במעשים ובתוצאות בשטח. אנחנו נביא את התוצאות האלו למען כלל אזרחי ישראל באופן שקול וממלכתי. השפעות הקורונה על כולנו הן דרמטיות. לכל אחת ואחד שנמצא פה יש תפקיד מכריע על מנת לתת לאזרחי ישראל מענה. אנחנו נקיים היום ישיבה ראשונה של קבינט הקורונה ונדאג להיות ערוכים גם לגל שני וגם לנהל את המשבר הזה בטווח הארוך והוא עלול להיות ארוך ועלול להיות מורכב ובהחלט אפשר שידרשו החלטות קשות".

"אתמול במסגרת סיור בדרום נפגשנו אני והשר ביטון עם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה. הם חיכו לממשלה הזו כמו אוויר לנשימה. יש להם פרויקטים תקועים וחוסר ודאות שפוגע בחוסן ובעורף שלנו. הנחיתי את משרד הביטחון לפעול ולהיערך למתן פתרונות בנושאים שונים, וכך יהיה, אני מזמין את כולכם וקורא לכם לנסוע לעוטף, לבדוק את הצרכים המקומיים. כפי שהבטחתי להם הם לא יצטרכו לרוץ אחרינו, אנחנו נרוץ אחריהם"סיכם גנץ.