ליצמן: "לחלק לא קטן מפריע שלבשתי שטריימל במסיבת העיתונאים"

שר הבריאות היוצא השמיע בתחילת השבוע ביקורת על התנהלות הממשלה בטיפול במשבר הקורונה, לאחר מכן הושמעה נגדו ביקורת קשה על אמירותיו. הבוקר הגיב ליצמן: "ההערות שלי על הבהלה המוגזמת נאמרו בזמן אמת בממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/20 08:58 כה באייר התשפ

ליצמן: "לחלק לא קטן מפריע שלבשתי שטריימל במסיבת העיתונאים"
ליצמן, צילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן, ענה הבוקר (שלישי) לביקורת שהושמעה נגדו לאחר שבתחלית השבוע הביע ביקורת על תפקוד הממשלה בכל הקשור לטיפול במשבר הקורונה: "ההערות שלי על הבהלה המוגזמת נאמרו בזמן אמת בממשלה ולא רק בדיעבד. לא ראיתי בשום צורה 10,000 מתים. לא חלקתי לרגע על חשיבות ההנחיות והאזהרות". את הדברים אמר ב'כאן'.

בתחילת השבוע ביקר גם את מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, ואמר שיצר בהלה מיותרת. לשאלה האם הוא מתחרט על שמינה אותו השיב: "אני גאה במינויו למנכ”ל ועל ההישגים שלו. גם אם חלקתי עליו בכמה פרטים".

על התפקוד שלו אמר ליצמן: "לא אוהב לטייח דברים, יש עלי ביקורות וזה בסדר, אני לא מפחד מביקורת, אדם ציבורי צריך לדעת שיקבל ביקורת. עם ביקורת אמיתית אין שום בעיה". לשאלה האם הוא שמח לפתוח דף חדש אמר ליצמן: "הביקורת כלפי לא תפסק במשרד השיכון. לא תפסק. לחלק מהם הפריע שלבשתי שטריימל במסיבת העיתונאים".

ליצמן התייחס לטענה הלא עניינית שכביכול פתח את איקאה בגלל תרומה לחסידות גור. "כשבא כתב בעיתון הארץ, וכותב בעמוד הראשון ואומר שפתיחת איקאה זה בגלל ליצמן שמקורב לפישר, בעל הבית באיקאה, ובגלל הקירבה לרבי מגור להם הוא תורם כסף -. א. אני לא מכיר אותו. ב. הוא לא חסיד גור. אני אמור לדעת מי תורם למה? ד. אני בכלל לא בקשתי ולא ידעתי עד שפורסם. ה. משרד האוצר ביקש את הפתיחה, לא משרד הבריאות. מה אני אמור לחשוב על זה? הוא אנטישמי"

נזכיר כי בתחילת השבוע אמר ליצמן כי בכל הקשור לטיפול בנגיף הקורונה היתה בהלת יתר. "ברגע שהמנכ"ל שלי משה בר סימן טוב אמר שהוא חושש שיהיו עשרת אלפים מתים בישראל, צעקתי בישיבת הממשלה בנוכחותו שאני חולק על זה. שזה לא יהיה וזה סתם מוגזם – ראש הממשלה קיבל את ההגזמה הזאת ונענה לפחדים של המנכ"ל".