ליצמן: "נתניהו נענה לפחדים של בר סימן טוב"

שר הבריאות היוצא, למרות דבריו שעות קודם, סבור כי הייתה בהלת יתר בכל הקשור לטיפול בנגיף הקורונה: "ראש הממשלה קיבל את ההגזמה". על תפקידו החדש: "לא מתבייש לעזור לציבור החרדי". מיקי זוהר: "אמר אמירה חסרת אחריות ולא נכונה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/20 07:33 כד באייר התשפ

ליצמן: "נתניהו נענה לפחדים של בר סימן טוב"
צילום: פלאש 90

שר הבריאות היוצא ושר השיכון בהווה, יעקב ליצמן, אמר אמש (ראשון) כי בכל הקשור לטיפול בנגיף הקורונה היתה בהלת יתר. "ברגע שהמנכ"ל שלי משה בר סימן טוב אמר שהוא חושש שיהיו עשרת אלפים מתים בישראל, צעקתי בישיבת הממשלה בנוכחותו שאני חולק על זה. שזה לא יהיה וזה סתם מוגזם – ראש הממשלה קיבל את ההגזמה הזאת ונענה לפחדים של המנכ"ל". את הדברים אמר לראיון ב'כאן ב'. בסוף  דבריו על משבר הקורונה אמר ליצמן כי אי אפשר לבוא בטענות רבות שכן מספר המתים מקורונה בישראל נמוך יחסית.

ליצמן התייחס גם למשרד החדש אליו נכנס, משרד השיכון והבינוי: "יש לי מחשבות, אין לי עדיין תוכניות. אני בסך הכול שעה במשרד השיכון". ליצמן טען כי במשך השנים המגזר החרדי לא קיבל מענה לצרכיו והוא לא יתבייש לדאוג לציבור שלו: "אין בושה שאעזור למגזר החרדי. אדאג גם לציבור החרדי, לא רק. אדאג לכלל הציבור – לערבים, ליהודים, לדתיים ולחילונים".

ליצמן התייחס גם לתכנית "מחיר למשתכן", עליה נמתחה בעבר ביקורת רבה ואמר כי לא בטוח שהתכנית תמשיך לפעול. "נחליט ונודיע על כך לכולם. עדיין לא ישבתי עם אנשי משרדי. אני רוצה שלכל זוג צעיר תהיה דירה, נקודה".

שעות קודם לכן, בנאומו מעל בימת הכנסת לקראת השבעת הממשלה, אמר ליצמן דברים שונים בתכלית בכל הקשור לטיפול במשבר הקורנה: "אני חושב שהממשלה שתקום היום בעזרת ה' יש לה במה להתגאות, נוכח ההישגים שהגענו אליהם בתום משבר הקורונה. לבי עם משפחות המתים והחולים אך עם כל זאת יש לראות את התמונה הכוללת. קיבלנו את ההחלטות הנכונות. בחסדי שמים הצלחנו לשטח את העקומה ולשלוט במספר הנדבקים והחולים בין היתר בזכות העמידה של רוב האזרחים על ההנחיות וההוראות. ההגבלות בריחוק החברתי הן קשות אך הן הוכיחו את עצמן בשטח".

יו"ר הקאוליציה ח"כ מיקי זוהר הגיב הבוקר לדבריו של ליצמן: "אמר אמירה חסרת אחריות ולא נכונה. ראינו מה קרה כשלא עשינו מה שצריך במגזר החרדי. ההנהגה החרדית לא סברה שהדבר חמור באמת. הקו  של ראש ההמשלה הוביל אותנו למצב בו יש לנו היום בפועל רק 3,500 חולים וגם מזה נרד בעזרת ה'". 

שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב על דברי ליצמן נגד מנכ"ל משרדו: "צריך להודות על האמת: יש גם צד שני לבעיית המשילות והפקידוקריה של ישראל - נבחרי ציבור שבורחים מאחריות ומגלגלים אותה על הפקידים עובדי הציבור כשזה נח להם".